Racjonalna Terapia Zachowań (RTZ) w profilaktyce i terapii kryzysów emocjonalnych.
10 Października 2020, 09:00 (Sobota) - 26 Października 2020, 15:00 (Poniedziałek)

Zapraszamy na szkolenie otwarte:
"Racjonalna Terapia Zachowań (RTZ) w profilaktyce i terapii kryzysów emocjonalnych."
CELE:
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z metodami terapii poznawczo - behawioralnej w pracy profilaktycznej i terapeutycznej nad trudnościami i zaburzeniami na tle emocjonalnym. Na szkoleniu będziemy poznawać rolę i znaczenie przekonań w myśleniu i zachowaniu człowieka. Podczas treningu i pracy nad studium przypadku Uczestnicy będą poznawać metody pracy nad własnymi przekonaniami i przekonaniami swoich podopiecznych. Po ukończeniu szkolenia Uczestnicy będą mieli podstawy teoretyczne oraz praktyczne do stosowania metody RTZ - Racjonalnej Terapii Zachowań w pracy profilaktycznej i terapeutycznej z podopiecznymi.
Program:
Program szkolenia:
*** Blok stacjonarny:
- Podejście psychologii poznawczej i poznawczo-behawioralnej w rozumieniu zachowań człowieka.
- Podstawy neurofizjologii trudnych emocji.
- ABCD Emocji
- Założenia i zasady RTZ w praktyce terapeutycznej.
- Wprowadzenie do Racjonalnej Samo-Analizy i Racjonalnej Wyobraźni Emocjonalnej.
- Trening umiejętności na studium przypadku.
- Różnice indywidualne w postrzeganiu rzeczywistości w kontekście teorii komunikacji interpersonalna F.S. von Thuna.
- Przekonania - źródła, metody utrwalania i zmiany.
- Narzędzia zmiany przekonań.
- Narzędzia zmiany przekonań.
- Wykorzystanie Racjonalnej Samo-Analizy i Racjonalnej Wyobraźni Emocjonalnej w różnych przypadkach klinicznych.
- Symulacje części spotkania terapeutycznego opartego na zmianie przekonań.
- Model stadiów zmiany (według Prochaska): Prekontemplacja, kontemplacja, przygotowanie, działanie, utrzymanie, zakończenie.
- Praktyczna praca nad RSA i RTZ na studium przypadku.
- Symulacja spotkania terapeutycznego.
*** Blok online.
- Podstawy teoretyczne RTZ.
- Neurobiologiczne podstawy powstawania i trwania emocji.
- Znaczenie emocji w życiu człowieka.
- Temperament, osobowość, nawyki jako elementy budowania systemu zarządzania swoimi przekonaniami.
- Psychosomatyczna Teoria Uczenia.
- Teorie psychologiczne, socjologiczne i filozoficzne powstawania przekonań.
- Narzędzia do badania i zmiany przekonań.
- Wykorzystanie teorii komunikacji von Thuna w projektowaniu komunikacji z wybraną grupą odbiorców.
Czas trwania: 24 godziny dydaktyczne
(w tym 10 godzin stacjonarnie, 8 godzin online na żywo, 6 godzin e-learning oraz praca nad studium przypadku)
Inwestycja: 590 zł (Przy zgłoszeniach kilku osób - zniżki. Szczegóły na stronie http://instytutinspira.pl/szkolenia-otwarte)
Terminy:
*** Lublin: 09-10.2020
*** Rzeszów: 14-15.11.2020
*** Warszawa: 05-06.12.2020
Trener:
Magdalena Rozmus - psycholog, pedagog, coach, trener.
Swoją pasję związaną z pracą z ludźmi, edukacją, psychoedukacją, rozwojem osobistym realizuje głównie poprzez szkolenia, warsztaty, indywidualne doradztwo, coaching. W swojej pracy stosuje głównie narzędzia aktywizujące, kształtujące kreatywne i twórcze myślenie.
Wspiera osoby indywidualne i organizacje w zakresie efektywnego wykorzystywania swojego potencjału, kształtowania umiejętności psychospołecznych, zarządzania procesem rozwojowym i edukacyjnym. Na sali szkoleniowej jako trener kompetencji psychospołecznych i zawodowych spędziłam ponad 3000 godzin oraz drugie tyle w pracy indywidualnej z zakresu doradztwa psychologicznego, psychoedukacji, job-coachingu.
Miejsce
Zamojska 27, Lublin