Przegląd Narzędzi Zarządzania Projektami Rozwojowymi
27 Kwietnia 2018, 12:30-16:00 (Piątek)

Spotkanie dotyczyć będzie prezentacji szeregu narzędzi i rozwiązań, dedykowanych wzmocnieniu Efektywności Biznesowej Projektów Rozwojowych. Wszystkie narzędzia są wypracowane przez doświadczonych trenerów/menedżerów w oparciu o założenia Standardu Partnerstwa Biznesowego w Rozwoju Ludzi (Standard HRD BP - www.hrdbp.pl), opracowanego przez Stowarzyszenie PSTD (Polish Society for Training and Development)
AGENDA
12.30 - 13.00
Wprowadzenie w założenia Standardu HRD BP i listę narzędzi dedykowanych wzmocnieniu Efektywności Biznesowej Szkoleń
13.00 - 13.30 Fundament projektów rozwojowych - pakiet narzędzi do badania potrzeb szkoleniowych
O rzetelnej analizie potrzeb szkoleniowych napisano wiele książek i artykułów. W trakcie prezentacji narzędzi pokażę skuteczne sposoby wykonania analizy projektowej i uwarunkowań biznesowych projektu. To właśnie badanie potrzeb szkoleniowych jest kluczem do przygotowania dopasowanego do potrzeb biznesowych firmy i uczestników procesu rozwojowego.
Katarzyna Kunowska- Filolog, socjolog, trener i konsultant zarządzania, facylitator. Realizuj projekty, których głównym celem jest uwolnienie efektywności i potencjału organizacji, zespołów i osób indywidualnych. Interesują ją tematy związane z rozwojem potencjału ludzkiego - maksymalizacją ich efektywności i rozwojem talentów danej jednostki.Bliskimi zagadnieniami dla niej są zasady kaizen i eko rozwiązania. Interesuje się komunikacja z wykorzystaniem metody Nonviolence Comunication.
Doświadczenie zawodowe zdobywała jako konsultant w agencjach doradztwa personalnego. Prowadziła projekty rekrutacyjne; wdrażała i nadzorowała usługi outsourcingu personalnego i outsourcingu usług w branżach logistycznych, automotivei produkcyjnych. Prowadziła szkolenia wdrożeniowe dla nowych pracowników, warsztaty zakresu kadry - płace, rekrutacja, sprzedaż, obsługa klienta, komunikacja, BHP, pakiet Office. Posiada uprawnienia audytorskie w zakresie normy ISO 9001:2008; z wyróżnieniem ukończyła studia podyplomowe z zakresu zarządzania jakością łącząc ideę doskonalenia systemu jakości z koncepcją rozwoju personelu w oparciu o wartości i kulturę organizacyjną.
Posiada ponad 12 lat doświadczeń w zakresie obsługi klienta, z uwzględnieniem sytuacji trudnych i konfliktowych. Jej celem w rozmowach z klientami jest budowanie długofalowego partnerstwa. Koordynuje projekty i szkolenia biznesowych w Akademii WSB;prowadzi własną firmę.
13.30 - 14.00 Road To Goal - czyli mapa korzyści biznesowych dla projektu rozwoju menedżerów działów obsługi klienta
Każdy trener funkcjonujący na rynku szkoleń wie jak rozpisać korzyści wynikające z przeprowadzonego szkolenia. Jednak w mojej prezentacji podejście do korzyści zostanie pokazane pod kątem biznesowym. Zaprezentuję Mapę Korzyści Biznesowych, która jest narzędziem wspierającym partnerstwo biznesowe w projektach rozwojowych.
Marek Kucab - Trener kompetencji interpersonalnych, trener wewnętrzny dużej firmy ogólnopolskiej z branży analityki medycznej. Absolwent Zarządzania Kadrami Przedsiębiorstwa AGH w Krakowie oraz studiów podyplomowych Trener Biznesu i Organizator Szkoleń na WSE w Krakowie. Posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie z zakresu tworzenia i zarządzania zespołami pracowniczymi, obsługi klienta, prowadzenia działań marketingowych i promocyjnych. Od ponad dziesięciu lat prowadzi szkolenia z zakresu kompetencji interpersonalnych. Prowadził również liczne zajęcia integracyjne dla różnych grup zawodowych. Opracował wiele autorskich projektów szkoleniowych. Współpracował min. z organizacjami skupiającymi pracowników służby zdrowia. Jego pasją jest komunikacja we wszelkiej odmianie oraz zgłębianie dynamiki zespołów i ich przewagi w działaniu. Interesuje się również zagadnieniami motywowania i inicjowania twórczości pracowników.
14.30 - 15.00 "Starter Motywacyjny" - narzędzia do budowania skutecznej motywacji uczestników szkolenia i ich przełożonych.
Komunikacja i motywacja to jedne z najczęściej zamawianych tematów szkoleniowych. W ramach prezentacji prezentacji narzędzia "Starter Motywacyjny" pokażę w jaki sposób zbudować odpowiednią motywacje uczestników szkolenia jeszcze przed jego rozpoczęciem. Zmiana, przez którą przechodzą uczestnicy szkoleń może wywoływać trudności. Dzięki odpowiednio zaprojektowanej komunikacji firma zdobywa świadomych pracowników.
Justyna Mazur - Handlowiec z natury, trener z praktycznym doświadczeniem z zakresu rozwoju kompetencji sprzedażowych, menedżerskich i tzw. kompetencji twardych. Doświadczenie w biznesie zdobywałam pracując przez 10 lat na stanowisku specjalisty do spraw sprzedaży w branży motoryzacyjnej oraz prowadząc własną firmę w zakresie obsługi B2B oraz B2C. Podczas swojej kariery zawodowej sprzedawałam zarówno produkty jak i usługi. Zdobyte doświadczenia oraz wiedza merytoryczna stanowią doskonałe zaplecze podczas pracy trenera. Obecnie pracując jako trener wewnętrzny w jednym z francuskich towarzystw ubezpieczeniowych odpowiadam za badanie i identyfikację potrzeb szkoleniowych, projektowanie, organizację i prowadzenie szkoleń w zakresie umiejętności "miękkich" i "twardych", współprowadzenie procesów Development Center, wsparcie handlowców podczas pracy w terenie oraz ewaluację szkoleń. Biorę także czynny udział w tworzeniu programów rozwojowych dla pracowników.
15:00 - 15.30 Program Działań Wdrożeniowych Akademii Sprzedaży, czyli co zrobić aby szkolenie przyniosło wymierne efekty.
Aby szkolenie rozumiane jako proces przyniosło wymierne efekty biznesowe nie powinno kończyć się na sali szkoleniowej. Moment w którym uczestnicy miejsce szkolenia to kluczowy aspekt jego efektywności, wtedy właśnie rozpoczyna się wdrożenie nabytych umiejętności. Jak zaplanować skuteczne wdrożenie będą mogli przekonać się Państwo podczas mojej prezentacji dotyczącej Programu Działań Wdrożeniowych
Maciej Kozubik - Dyplomowany coach i trener biznesu, ekonomista, przedsiębiorca. Posiada wieloletnie doświadczenie w biznesie oraz sprzedaży - w branży finansowej, reklamowej i FMCG. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Katowicach i WSB w Poznaniu (Akademia Coacha i Akademia Trenerów Biznesu). Ukończył międzynarodowe kursy: CoachWise Essentials Program i Team Coach (ICF Continuing Coach Education). Uzyskał tytuł: trenera i coach sprzedaży.
- planują podnieść poziom sprzedaży i zdobyć nowych klientów
- planują osiągnąć bardzo ambitne cele biznesowe i zdobyć nowych klientów
- pracownicy nie pracują tak jak powinni
- tempo rozwoju firmy nie jest takie jakie powinno być
- jakość obsługi klienta jest zła
15.30 - 16.00 "Smart Report" - raport poszkoleniowy nastawiony na ewaluację efektywności biznesowej
Plan Działań Wdrożeniowych to najmocniejsze narzędzie wspierania wpływu szkolenia na konkretne rezultaty biznesowe, ale też i najtrudniejsze do użycia. Jak je wprowadzić by rzeczywiście zadziałało.
Barbara Łączna - z wykształcenia historyk, z pasji i wykonywanej pracy - trenerka, konsultantka, współwłaścicielka firmy doradczej. Z powodzeniem łączy bogate doświadczenie pracy w samorządzie, stowarzyszeniach i biznesie. Przez wiele lat kierowała projektami badawczymi, prorozwojowymi i doradczymi w Związku Powiatów Polskich, od wielu lat współpracuje także ze Związkiem Miast Polskich, gminami, organizacjami pozarządowymi i przedsiębiorcami jako niezależna doradczyni i trenerka.
Ma duże doświadczenie z zakresu funkcjonowania administracji publicznej, funduszy strukturalnych, zarządzania projektami, budowania partnerstw lokalnych, zarządzania strategicznego i zarządzania zasobami ludzkimi. Bierze udział w tworzeniu lokalnych i regionalnych strategii rozwoju, programów rewitalizacji oraz strategii promocyjnych. Jej misją zawodową jest przebywanie wśród ludzi otwartych na zmiany i współdziałanie na rzecz rozwoju samorządów lokalnych, organizacji pozarządowych i biznesu. W pracy z ważny jest dla niej kontekst społeczny - partycypacja obywatelska, innowacje w sferze społecznej, psychologia społeczna. Pracowała jako specjalistka i trenerka w projektach międzykulturowych i skierowanych do grup wykluczonych.
Od 15 lat prowadzi szkolenia z zakresu zarządzania projektami, budowania społeczeństwa obywatelskiego, planowania strategicznego, rewitalizacji, rozwoju produktu turystycznego i empatycznej komunikacji. Prowadzi warsztaty, wykłady, szkolenia, sesje indywidualne, konsultacje. Pracuje zarówno z klientem indywidualnym na warsztatach otwartych, jak i z zespołami w organizacjach pozarządowych, samorządach i przedsiębiorstwach. W życiu zawodowym czerpie inspiracje z idei Komunikacji Bez Przemocy autorstwa Marshalla Rosenberga, PracyByron Katie, IANLP i wierzy, że otwarty dialog oraz autentyczność są drogami do sukcesu.
Miejsce
Sokolska 2, Katowice