Szkolenie e-learningowe: Jak rozpoznać i zareagować na konflikt w sytuacji kryzysu? Menedżer jako trzecia strona.
29 Maja 2020, 08:00 (Piątek)
Online,
Szkolenie e-learningowe: Jak rozpoznać i zareagować na konflikt w sytuacji kryzysu? Menedżer jako trzecia strona.
W związku z dynamicznie rozwijającą się sytuacją w dobie pandemii mamy świadomość pojawiających się trudności i konfliktów wśród naszych pracowników. Z jednej strony wynikają one z poczucia zagrożenia i zachwiania poczucia bezpieczeństwa. Z drugiej strony wynikają też z kryzysu jaki przeżywają organizacje, potrzeby szybkiej reorganizacji zarówno struktur, jak i procesów. Często za poradzenie sobie z tymi konfliktami odpowiedzialni są menedżerowie.
Wychodząc naprzeciw tym potrzebom proponujemy Państwu projekt trzech szkoleń menedżerskich realizowanych w ramach cyklu: Rozmowy o dialogu.
Szkolenia są dostępne na naszej platformie e-learningowej i realizowane są w formie praktycznych modułów. Przedstawiamy w nich konkretne narzędzia, które mogą wykorzystać menedżerowie a także dobre praktyki realizowane w organizacjach. Równocześnie proponujemy pakiet materiałów edukacyjnych włącznie z materiałami do indywidualnej pracy. Przede wszystkim zapewniamy też możliwość kontaktu z ekspertami i kolejne działania coachingowe lub doradcze.
Kogo zapraszamy:
- menedżerów, kierowników zespołów: projektowych, stałych, rozproszonych w każdej strukturze organizacyjnej,
- właścicieli małych firm, firm rodzinnych i osoby prowadzące działalność gospodarczą, w ramach której współpracują np. z ekspertami zewnętrznymi.
Szkolenie dostępne na platformie e.vando
Czas trwania: 2 tygodnie: 28 godzin szkoleniowych (1-2 godziny dziennie).
W czasie trwania kursu Platforma e.vando jest dostępna poprzez sieć internetową 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Dwutygodniowy kurs zdalny składa się z modułu informacyjnego oraz 7 modułów tematycznych.
Każdy moduł tematyczny jest złożony z następujących elementów:
- treści - materiały do nauki w formie audio-video, prezentacje ppt, artykuły,
- sprawdź się sam! - indywidualne ćwiczenia oparte na samoewaluacji (np. zadania zamknięte, testy wyboru, zadania typu prawda - fałsz, zadania z luką, połącz elementy, przeciągnij i upuść),
- zadań - zadania projektowe, indywidualne i grupowe,
- forów dyskusyjnych, na których można prowadzić rozmowy z prowadzącymi e-szkolenie i innymi uczestnikami,
- czat - w określonych godzinach bezpośrednie (online) konsultacje z prowadzącymi e-szkolenie.
Podczas szkolenia:
Dowiesz się:
- jakie są przyczyny powstawania konfliktów,
- czym jest kontekst sytuacji konfliktowej i dlaczego warto go uwzględniać,
- jakie są sposoby zarządzania konfliktami i jaka jest w tym rola menedżera.
- dlaczego o konflikt warto zadbać jeszcze przed jego powstaniem?
- działania przed, w trakcie i po szkoleniu,
- elastyczna formuła nauki,
- stały dostęp do materiałów,
- bieżący kontakt z ekspertem VandO.
Treści realizowane na szkoleniu:
- typowe przyczyny i reakcje na konflikt,
- rozpoznanie: konflikt i sytuacja konfliktowa,
- adekwatne metody rozwiązywania konfliktów i rola menedżera,
- "dobre praktyki".
Szczegółowe zagadnienia:
Moduł 1
- diagnoza konfliktu - gdzie szukać przyczyn?
- konflikty negocjowalne i nienegocjowalne.
Moduł 2
- gdzie się rodzi konflikt? Konflikt, a sytuacja konfliktowa,
- kontekst sytuacji konfliktowej, jako istotny czynnik rozwoju konfliktu i roli menedżera w zarządzaniu nim.
Moduł 3
- obszary działań menedżerskich: zapobieganie, rozwiązywanie, podtrzymywanie,
- narzędzia wspierające diagnozę każdego obszaru. Określanie roli menedżera.
Moduł 4
- zapobieganie - możliwe działania,
- dobre praktyki.
Moduł 5
- rozwiązywanie - możliwe działania,
- dobre praktyki.
Moduł 6
- podtrzymywanie - możliwe działania,
- dobre praktyki.
Moduł 7
- tworzenie zaplecza menedżerskiego w sytuacji konfliktów i kryzysów,
- budowanie siły trzeciej strony w organizacji.
Autorki i realizatorki projektu dla menedżerów w ramach cyklu: Rozmowy o dialogu:
dr Joanna Telus
Promotor i praktyk dialogu oraz konstruktywnego rozwiązywania konfliktów; mediator, trener i konsultant biznesowy. Doktor nauk społecznych, socjolog. Od 1996 roku rozwija swój warsztat pracy realizując warsztaty, szkolenia, doradztwo czy prowadząc mediacje. Przeprowadziła kilka tysięcy godzin szkoleniowych i doradczych dla firm, organizacji publicznych czy osób prywatnych. Współpracowała z kilkudziesięcioma firmami i urzędami, m.in.: BASF, Faurecia, ETI Polam, ABB, Clear, Ministerstwo Obrony Narodowej, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego i wiele innych. Założyciel i prezes VandO.
Magdalena Robak
Psycholog organizacji i pracy. Od 1996 roku wzmacnia kompetencje ludzi, zespołów i firm jako konsultant, trener, facylitator. Projektuje i wdraża kompleksowe programy rozwoju kompetencji menedżerskich, budowania współpracy opartej o wspólne wartości oraz wzmacniania kompetencji bazowych (w firmach, zespołach, projektach). Zrealizowała ponad 18 tysięcy godzin szkoleniowych i ponad 70 projektów doradczo-rozwojowych. W latach 1998-2009 wykładowca w Warszawskiej Szkole Reklamy, w latach 2005-2016 kierownik modułów praktycznych i wykładowca na Uniwersytecie SWPS (Warszawa). Członek IPMA Polska (w tym członkiem Mazowieckiej Grupy Regionalnej) i aktywny asesor Polish Project Excellence Award wg Project Excellence Baseline IPMA. Trener przywództwa systemowego SPOCO®. Mediator. Działania rozwojowe realizowała między innymi dla: Costa Coffee Polska, IKEA Retail, Bosch Service, BMW Polska, PAŻP, Suez, Computaris, Lexus Polska, UMWM w Warszawie, Urząd Miasta Warszawa, Caterpillar Financial Service, Indykpol, BNP Paribas Security Services i wielu innych.