Warsztaty online: Mediacje, czyli jak budować dialog w organizacji.
19 Czerwca 2020, 10:00-13:00 (Piątek)
Online,
Warsztaty online: Mediacje, czyli jak budować dialog w organizacji.
Kogo zapraszamy:
Warsztaty są dedykowane dla HR Biznes Partnerów, HR Menedżerów, właścicieli małych i średnich firm, którzy chcą stosować mediacje w konfliktach między pracownikami, w relacji hierarchicznej lub pomiędzy działami oraz wdrażać system mediacji jako przyjęty w firmie sposób rozwiązywania konfliktów i sporów.
Podczas warsztatów zostanie zaprezentowana metodyka wdrażania procesu mediacji systemowo, przy uwzględnieniu istotnych procesów organizacyjnych.
Korzyści z uczestnictwa w warsztatach:
- poznasz na czym polega rola mediatora, jakie jest jego miejsce w organizacji,
- poznasz procedurę prowadzenia mediacji w organizacji,
- przećwiczysz dwa etapy mediacji: ustalanie areny konfliktu i prezentacja stanowisk stron,
- otrzymasz rekomendacje wspierające wprowadzenie mediacji do organizacji,
- otrzymasz wiedzę, w jakim kierunku i w jakich obszarach warto rozwijać kompetencje pracowników, którzy mogliby pełnić funkcję mediatorów organizacyjnych.
Korzyści dla organizacji:
Dzięki temu, że pracownik Twojej firmy będzie uczestniczył w warsztatach, uzyskasz wiedzę na temat budowania kultury organizacyjnej opartej na dialogu.
Program warsztatów:
- Czym są mediacje i kim jest mediator. Zasady mediacji.
- Miejsce mediacji i mediatora w organizacji - ograniczenia, możliwości, korzyści.
- Etapy procedury mediacyjnej.
- Kompetencje mediatora.
- Wprowadzenie do symulacji: arena konfliktu i prezentacja stanowisk.
- Symulacja procesu - 2 etapów mediacji.
- Refleksja i wnioski dla uczestników i organizacji.
Program warsztatów uwzględnia dwa obszary: praktyczny - otrzymasz konkretne narzędzie prowadzenia mediacji oraz symulacyjny - będziesz miał możliwość doświadczenia dwóch etapów mediacji: bądź w roli mediatora bądź w roli strony konfliktu.
Warsztaty online są płatne (300 PLN+VAT) i uwzględniają działania przed, w trakcie i po warsztatach. Liczba miejsc jest ograniczona.
Działania przed:
Uczestnicy otrzymają:
- procedurę mediacji,
- nagranie wideo obejmujące zasady mediacji i rolę mediatora,
- opis sytuacji konfliktowej - case study,
- szczegółowe instrukcje dla mediatora odnośnie dwóch etapów mediacji.
Działania po:
Uczestnicy otrzymają:
- karty mediacyjne,
- rekomendacje wspierające wprowadzenie mediacji do organizacji, przy uwzględnieniu istotnych procesów organizacyjnych,
- standardy pracy mediatora.
>>> Dodatkowo każdy z uczestników otrzyma bezpłatny dostęp do godzinnego szkolenia online: Komunikacja w sytuacjach trudnych - główne zasady.
Warsztaty online poprowadzą:
dr Joanna Telus
Promotor i praktyk dialogu oraz konstruktywnego rozwiązywania konfliktów; mediator, trener i konsultant biznesowy. Doktor nauk społecznych, socjolog. Od 1996 roku rozwija swój warsztat pracy realizując warsztaty, szkolenia, doradztwo czy prowadząc mediacje. Przeprowadziła kilka tysięcy godzin szkoleniowych i doradczych dla firm, organizacji publicznych czy osób prywatnych. Współpracowała z kilkudziesięcioma firmami i urzędami, m.in.: BASF, Faurecia, ETI Polam, ABB, Clear, Ministerstwo Obrony Narodowej, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego i wiele innych. Założyciel i prezes VandO.
Magdalena Robak
Psycholog organizacji i pracy. Od 1996 roku wzmacnia kompetencje ludzi, zespołów i firm jako konsultant, trener, facylitator. Projektuje i wdraża kompleksowe programy rozwoju kompetencji menedżerskich, budowania współpracy opartej o wspólne wartości oraz wzmacniania kompetencji bazowych (w firmach, zespołach, projektach). Zrealizowała ponad 18 tysięcy godzin szkoleniowych i ponad 70 projektów doradczo-rozwojowych. W latach 1998-2009 wykładowca w Warszawskiej Szkole Reklamy, w latach 2005-2016 kierownik modułów praktycznych i wykładowca na Uniwersytecie SWPS (Warszawa). Członek IPMA Polska (w tym członkiem Mazowieckiej Grupy Regionalnej) i aktywny asesor Polish Project Excellence Award wg Project Excellence Baseline IPMA. Trener przywództwa systemowego SPOCO®. Mediator. Działania rozwojowe realizowała między innymi dla: Costa Coffee Polska, IKEA Retail, Bosch Service, BMW Polska, PAŻP, Suez, Computaris, Lexus Polska, UMWM w Warszawie, Urząd Miasta Warszawa, Caterpillar Financial Service, Indykpol, BNP Paribas Security Services i wielu innych.