Budowanie marki to budowanie lojalności - WYKŁAD
13 Października 2021, 10:00-11:30 (środa)
Program:
- Zacznijmy od trendów - na co zwracać uwagę w zmieniającym się krajobrazie social media A.D. 2021?
- Trzy poziomy budowania marki, czyli o tym, po co w ogóle budujemy lojalność i kto to robi dobrze:
* Zachowania (pojedynczy zakup) i metody sterowania zachowaniami konsumenta
* Nawyki (powtarzany zakup) i narzędzia budowania powtarzalnych nawyków konsumenta
* Przekonania (adwokat marki) - jak skłonić konsumenta, który u nas nie kupował, by polecał nas znajomym?
- Trzy składniki lojalności, czyli schodzimy niżej, do psychologicznych aspektów lojalności:
* Zaangażowanie (element "jestem") - budowanie lojalności przez tworzenie punktów styczności z marką
* Intymność (element "słucham") - jak odkrywać potrzeby klienta? Elementy badań marketingowych.
* Pasja (element "przepraszam") - o dodawaniu emocji do komunikacji marketingowej.
- Mapowanie lojalności - podejdźmy do sprawy praktycznie:
* Mapa punktów styczności z marką - jak ją stworzyć?
* Ćwiczenie: mapowanie punktów styczności z marką
- Momenty prawdy, czyli kluczowe punkty styczności z marką - jakie błędy popełniają firmy budując programy lojalnościowe?
* Przed sprzedażą (reklama, content marketing)
* Sprzedaż (budowanie doświadczenia rozpakowywania)
* Obsługa po sprzedaży (doświadczenie zaokrętowania)
* Case studies oraz pytania i odpowiedzi
- Metody wpływu na klienta:
* mimikra, czyli o kelnerkach i papugach
* jednorazowy przyjaciel - budowanie porozumienia
* zasada wzajemności i jak ją mądrze wykorzystać
- Ćwiczenie: budowanie komunikatów językiem klienta
- Jak odpowiadać na trudne pytania?
Prelegent:
Paweł Tkaczyk - jak sam twierdzi - zarabia na życie opowiadaniem historii. Buduje silne marki - pracuje m.in. z Agorą, Grupą Allegro, wieloma mniejszymi firmami. Doradza startupom i innym przedsiębiorstwom - jako mentor np. podczas Startup Weekend czy Startup Fest. Dzieli się wiedzą - pisze blog o budowaniu marki, popełnił trzy książki: "Zakamarki marki", "Grywalizacja" oraz "Narratologia". Prowadzi szkolenia z marketingu, brandingu, social media… Kocha literki niemal w każdej - poza Comic Sans - formie.