Marketing Automation dla zaawansowanych - User.com
27 Marca 2020, 09:00-17:00 (Piątek)

Wykorzystaj w pełni możliwości jakie daje automatyzacja marketingu i naucz się zaawansowanych funkcji jakie daje User.com.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób które posiadają już doświadczenie we wdrażaniu systemów marketing automation, którzy chcą wznieść swoje umiejętności na nowy poziom. Warsztat jest kontynuacją i uzupełnieniem szkolenie Pierwsze kroki z Marketing Automation - User.com także jeżeli nie masz jeszcze doświadczenia możesz wziąć udział w 2 dniach szkolenia aby od razu wskoczyć na poziom profesjonalisty.
Szkolenie ma charakter warsztatu, podczas którego każdy z uczestników ma szansę samodzielnej pracy z systemem do automatyzacji. Części teoretyczne szkolenia zapewnią Ci lepsze zrozumienie całego procesu wdrożenia, roli danych, oraz możliwości jakie daje automatyzacja.
Podczas części praktycznej zobaczysz natomiast:
- jak w rzeczywistości wygląda tworzenie automatyzacji na przykładzie systemu user.com,
- jak przygotować techniczne zasoby konieczne do wdrażania automatyzacji
- jakie są najlepsze praktyki wdrażania automatyzacji
- jak zorganizować proces wewnątrz firmy aby szybko wdrażać technologię marketing automation
Program szkolenia:
9:00 - 10:30 - Organizacja procesu wdrażania marketing automation
- Szczegółowe omówienie pracy z celami firmy - jak przekładać cele biznesowe na konkretne scenariusze automatyzacji
- Struktura danych - co przetrzymywać na atrybutach użytkownika, firmy, szansy sprzedażowej jak konstruować semantykę nazewnictwa eventów i atrybutów eventów
- Najlepsze praktyki w segmentacji użytkowników, jak posługiwać się segmentami, listami i tagami
- Tips & Tricks jeżeli chodzi o organizację wdrożenia marketing automation - harmonogramowanie, praca w sprintach
10:30 - 10:45 - Przerwa kawowa
10:45 - 12:15 - Konfiguracja danych wejściowych
- Różne sposoby przekazywania danych do systemu marketing automation
- Konfiguracja eventów za pośrednictwem Google Tag Managera
- deep scroll
- utm_entrance
- content engament (download ebook, video_start)
- praca na zmiennych wyciągniętych z warstwy danych
- Przekazywanie danych za pośrednictwem URL-a
- Przekazywanie danych za pośrednictwem aplikacji Zapier
- Przekazywanie danych za pośrednictwem REST API
- Automatyzacje generujące eventy i wzbogacające dane (rzutowanie zmiennych na inne content type'y)
- Agregatory i inne zaawansowane funkcje systemu User.com
12:15 - 13:00 - Przerwa obiadowa (we własnym zakresie)
13:00 - 14:30 - Lejek marketingowo sprzedażowy
- Projektowanie lejka konwersji (segmentacja bazy, tworzenie własnego lejka marketingowo-sprzedażowego)
- Projektowanie programów scoringowych i kwalifikacyjnych,
- Najlepsze praktyki w procesach kwalifikacyjnych
- Nurturing leadów, automatyzacje które powinieneś wdrożyć w swojej firmie
14:30 - 14:45 - Przerwa kawowa
14:45 - 16:30 - Praca z kreacjami
- Integracje z systemami reklamowymi (Google Ads i Facebook Ads - zaawansowany remarketing)
- Tworzenie dynamicznych treści wewnątrz różnych kreacji - zaawansowane praktyki renderowania snippetów tagów
- Testy A/B wewnątrz automatyzacji i optymalizacja istniejących kampanii
- Przekazywanie danych do zewnętrznych systemów integracje z Google Analitics, Google Spreadsheet i Data Studio
- Konfiguracja dashboardów sprzedażowych i marketingowych
16:30 - 17:00 - Panel dyskusyjny
Dla kogo
Jeśli Twoim celem jest:
- generowanie leadów,
- zaprojektowanie procesu podgrzewającego te leady (lead nurturing),
- automatyzacja powtarzalnych działań swojego działu sprzedaży (wdrożenie sales automation),
- zaprojektowanie on-boarding (komunikat, który wyślesz do klienta przy jego pierwszym obcowaniu z Twoim produktem lub usługą),
- automatyczny up-selling albo cross-seling Twoich klientów,
- badanie satysfakcji klientów badaniami NPS lub post contact survey,
- ratowanie porzuconych koszyków lub nie uzupełnionych formularzy,
- aktywowanie uśpionych klientów,
Szkolenie skierowane jest do osób zajmujących się wdrażaniem automatyzacji bezpośrednio
- pracownicy działu marketingu,
jak i pośrednio:
- agencje,
- niezależni konsultanci,
- partnerzy User.com
O prowadzącym
Michał Korba - Chief Commercial Officer User.com
Od ponad 3 lat wdraża technologie marketing automation dla klientów User.com na całym świecie. W branży marketingowej pracuje od ponad 17 lat. Zna perspektywę pracy w agencji reklamowej (7 lat jako szef działu digital), oraz specyfikę pracy w dziale marketingu (specjalistą ds. marketingu był już wtedy, gdy głównym medium społecznościowym w Polsce była Nasza Klasa, a reklama w internecie ograniczała się do banerków wielkości 750×100 pikseli). Przedsiębiorca internetowy, rozumie co to znaczy "robić marketing przy ograniczonych zasobach". Sam nie przepada za tym określeniem, ale gdy ktoś szuka "growth hackera" na Facebooku, to często jest oznaczany w komentarzach. Swoim praktycznym doświadczeniem dzieli się w trakcie szkoleń.
Informacje techniczne
Każdy z uczestników powinien przynieść własnego laptopa.
Dla uczestników którzy nie mają aktywnej subskrybcji w user.com rekomendujemy aby przed zajęciami założyć konto Trial oraz spróbować przejść przez instalację widgetu na stronie internetowej na której docelowo ma być wdrożony system.
Bardzo pomocne w praktycznej części warsztatu jest posiadanie Google Tag Managera zainstalowanego na stronie na której ma być wdrażany sytem user.com, także jeżeli to możliwe to na zajęcia proszę przyjść ze stroną internetową na której zainstalowany jest Google Tag Manager oraz z wszystkimi dostępami do niego.
Miejsce
Kolejowa 5/7 budynek C, Warszawa