Szkolenie dla przedstawicieli handlowych w branży fotowoltaicznej ONLINE 7-9.12
7 Grudnia 2020, 09:00 (Poniedziałek)
Online,
UWAGA! Jeśli planujesz zostać przedstawicielem handlowym w branży fotowoltaicznej lub twoja praca będzie związana ze sprzedażą instalacji fotowoltaicznych to zapraszamy Cię na:
Szkolenie dla przedstawicieli handlowych w branży fotowoltaicznej
Szkolenie jest dla Ciebie jeśli:
✓ oczekujesz fachowej, technicznej wiedzy na temat zasad działania systemów fotowoltaicznych, projektowania rozmieszczenia modułów, przeprowadzania audytu w miejscu realizacji inwestycji, kwestii prawnych związanych ze sprzedażą fotowoltaiki oraz specyfiką sprzedaży
✓ interesują Cię obiektywne, niemarketingowe informacje na temat doboru komponentów systemów fotowoltaicznych.
Szkolenie trwa 3 dni i odbywa się w formie online.
W ramach szkolenia otrzymujecie od nas materiały szkoleniowe w postaci prezentacji w PDF oraz wzory ankiet technicznych, wzory umów z klientami.
Cena szkolenia to 1600 zł netto + 23%VAT
Godziny szkolenia:
I dzień: 9:00-18:00
II dzień: 9:00-18:00
III dzień: 9:00-18:00
Program szkolenia
I dzień moduł teoretyczny od 9:00 do 13:00
- Wprowadzenie do fotowoltaiki.
Zasoby energii słonecznej, obliczanie uzysków energetycznych z instalacji fotowoltaicznej. Wpływ kąta pochylenia i azymutu modułów na uzyski energetyczne instalacji fotowoltaicznych. Rzeczywiste uzyski energetyczne z instalacji fotowoltaicznych w Polsce.
- Ogniwa i moduły fotowoltaiczne.
Rodzaje ogniw fotowoltaicznych stosowane w typowych instalacjach. Budowa i parametry techniczne modułów. Wpływ zacienienia na wydajność modułów, zastosowanie optymalizatorów i mikroinwerterów. Producenci modułów PV.
- Inwertery stringowe on-grid.
Podział inwerterów, budowa, zastosowania, parametry techniczne. Technologia Solar Edge. Producenci inwerterów on-grid.
Przerwa 13.00 - 14.00
I dzień moduł teoretyczny od 14:00 do 18:00
- Planowanie wielkości mikroinstalacji fotowoltaicznych.
Zasady rozliczania energii elektrycznej dla prosumentów w mikroinstalacjach. Liczenie efektywności ekonomicznej mikroinstalacji fotowoltaicznych.
Szybkie metody wyliczania potrzebnej mocy instalacji fotowoltaicznych dla inwestorów prywatnych i podmiotów gospodarczych.
Dobór elementów instalacji fotowoltaicznej do lokalnych uwarunkowań. Przykładowe konfiguracje systemów fotowoltaicznych.
- Zgłaszanie mikroinstalacji do zakładów energetycznych.
Niezbędne informacje do zgłaszania mikro instalacji do zakładów energetycznych.
Ankieta techniczna dla wykonawcy instalacji. Kompletacja informacji przez handlowca.
II dzień moduł praktyczny
- Zasady przeprowadzenia audytu i wykonanie projektów instalacji.
9:00 - 16:00
Forma pracy: prezentacja na żywo przeplatana indywidualną pracą w wirtualnych pokojach (poprzez udostępnianie pulpitu i wyników swojej pracy, bieżąca konsultacja z trenerem, możliwość interakcji, zadawania pytań i rozwiązywania problemów)
→ Prezentacja wykonania projektu przez trenera w programie Solar Edge Designer/SMA Designer - rozmieszczenie modułów na budynku z dachem płaskim, skośnym i na gruncie z uwzględnieniem doboru poszczególnych komponentów (haki, śruby, profile, korki, klemy, elementy do uziemienia, obliczanie długości kabla, uzbrojenie elektryczne, dobór zabezpieczeń ppoż, ilość złączek MC4).
→ Wykonanie przez uczestników projektów instalacji na wybranych przez siebie budynkach dostępnych w google maps w Solar Edge Designer/SMA Designer. Ćwiczenia z rozmieszczania modułów na budynku z dachem płaskim/skośnym/na gruncie wraz z uwzględnieniem zadanych komponentów.
Przerwa 13:00 - 14:00
→ Weryfikacja profilu zużycia energii przez klienta na podstawie faktur z energetyki, plan wzrostu zużycia energii w kolejnych latach. Weryfikacja miejsc zabudowy modułów z uwzględnieniem zacienienia na dachu np. od komina, okien, itp., sprawdzenie zasięgu wi-fi w miejscu montażu inwertera, ustalenie tras poprowadzenia kabli, ustalenie rodzaju pokrycia dachówki, wymiarów dachówki, rodzaj pokrycia dachu płaskiego, uzgodnienia zabudowy modułów na gruncie. Uzgodnienia z klientem możliwości zabudowy instalacji na bazie inwerterów stringowych lub technologia Solar Edge. Informacja na temat przyłącza energetycznego, miejsca zabudowy licznika. Dokumentacja fotograficzna na miejscu.
→ Prezentacja wykonanych projektów przez uczestników.
- Zasady montażu instalacji fotowoltaicznych
16:00 - 18:00
Forma: filmiki instruktażowe + sesja Q&A
Zabudowa modułów na konstrukcjach dachowych dla dachów skośnych z dachówką, blachodachówką, trapezem, na dachu płaskim (balast), konstrukcje na gruncie.
Wybór miejsca zabudowy inwertera oraz skrzynek z zabezpieczeniami instalacji.
Montaż i uruchamianie mikro instalacji fotowoltaicznej podłączonej do sieci.
Monitoring systemów fotowoltaicznych, wymogi dostępu do sieci internetowej, sposoby komunikacji inwertera z Internetem.
III dzień moduł prawno-sprzedażowy
8:00-10:00
Moduł prawny:
- Omówienie umowy na wykonanie instalacji fotowoltaicznej podpisanej z konsumentem oraz z przedsiębiorstwem lub innym podmiotem prawnym. Rola pełnomocnictwa przy podpisywaniu umów.
- Sporządzanie umów z klientem na podstawie przygotowanych ofert.
- RODO oraz umowa powierzenia danych osobowych.
- Rola Rzecznika praw konsumenta.
- Kiedy klient może wypowiedzieć umowę?
- Skutki podpisania umowy u klienta, w siedzibie firmy, za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz przez telefon.
- Umowa pomiędzy handlowcem a Zleceniodawcą/Pracodawcą.
10:10-13:00
Moduł sprzedażowy:
Psychologia sprzedaży
- 3 najważniejsze potrzeby klientów w procesie sprzedaży
- 9 poziomów świadomości klientów w branży fotowoltaicznej
- Jak kupuje mózg?
- Rodzaje sprzedaży a jej efektywność
Zarządzanie lejkiem sprzedaży
- Prospecting - czyli proces pozyskiwania klientów
- Budowa lejka sprzedaży - czyli przez jakie etapy przechodzi klient zanim kupi?
- Znajomość swoich liczb - praca na konkretnych wartościach
- Uszczelnianie lejka sprzedaży
- Strategie podnoszenia wyników
Przerwa 13:00-14:00
14:00-18:00
Komunikacja w sprzedaży
- Znaczenie słów w rozmowie handlowej
- Style komunikacji - czyli jak się dogadać z różnymi klientami?
Rozmowa handlowa
- Wstęp do rozmowy (zimne telefony/kontraktowanie w sprzedaży)
- Diagnoza potrzeb (rodzaje i kategorie pytań)
- Komunikowanie korzyści w odniesieniu do klienta
- Rozbroić obiekcje - czyli jak radzić sobie z obiekcjami i odmową w procesie sprzedaży
- Obrona ceny - praca z budowaniem wartości produktów i usług
- Zamykanie sprzedaży - rozpoznanie sygnałów do zamknięcia i wezwanie do działania
Zapraszamy!
adres e-mail: [email protected]; [email protected]
numer telefonu: 533 593 228, 796 501 504
Więcej informacji: www.szkoleniaoze.com.pl