Szkolenie Mowa ciała jako podstawowy element komunikacji
7 Grudnia 2018, 10:00-16:00 (Piątek)

Wprowadzenie do szkolenia:
Porozumiewanie się za pomocą komunikacji niewerbalnej stanowi jeden
z przedmiotów badań wybitnych specjalistów na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci. Jak wynika z badań, komunikacja niewerbalna w kontakcie z drugim człowiekiem stanowi aż 80% przekazu, który dociera do osoby ludzkiej w toku procesu komunikowania. Znajomość zachowań niewerbalnych jest nie mniej ważna, niż rozumienie znaczenia wypowiadanych słów. Do podstawowych elementów komunikacji niewerbalnej zaliczamy: gesty, ekspresje mimiczne, postawę ciała, dotyk, strefy dystansu komunikacyjnego, zapach, kontakt wzrokowy, a nawet wygląd. Poprzez uczestnictwo w naszym szkoleniu zdobędą Państwo nie tylko kompleksową wiedzę, ale przede wszystkim umiejętności praktyczne, które wiążą się z wysyłaniem oraz odbieraniem komunikatów
w postaci niewerbalnej.
Szczegółowy opis szkolenia:
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji interpersonalnych wśród urzędników sektora samorządowego, zwłaszcza umiejętności wykorzystywania znajomości zachowań niewerbalnych podczas obsługi interesariuszy. Dzięki szkoleniu, uczestnicy będą w stanie właściwie rozpoznawać zachowania interesariuszy, interpretować je i właściwie na nie reagować - czy to chcąc nawiązać kontakt i uzyskać informacje od interlokutora, czy też w sytuacji konfliktowej lub w celu wykrycia kłamstwa. Szkolenie pozwoli uczestnikom lepiej wykorzystać posiadaną wiedzę i zasoby, którymi dysponują, poprzez lepsze zrozumienie zachowań interesariuszy. Dzięki szkoleniu pracownicy samorządowi będą w stanie w sposób właściwy udzielać pomocy potrzebującym, a tym samym lepiej realizować stojącą przed nimi misję.
Adresaci szkolenia:
Pracownicy sektora biznesowego, Dyrektorzy, Prezesi, Pracownicy Samorządowi, osoby prywatne i wszyscy zainteresowani pogłębieniem wiedzy na temat komunikacji niewerbalnej.
Nabywane kompetencje i umiejętności:
• Poszerzenie wiedzy o poszczególnych komponentach składających się na komunikację niewerbalną.
• Zwiększenie przewagi konkurencyjnej w toku rozmowy czy negocjacji.
• Sprawniejsze odczytywanie zachowań oraz komunikatów wysyłanych przez
interesariuszy.
• Sprawniejsze i efektywniejsze realizowanie zamierzonych celów, których
powodzenie zależy od innych osób.
• Zwiększenie możliwości wykorzystania swojej wiedzy oraz zasobów.
• Zwiększenie efektywności doboru środków pomocy dla osób, które jej
potrzebują.
• Zwiększenie możliwości otwarcia się na drugiego człowieka w codziennym
życiu.
Zarys szkolenia:
Moduł I Wprowadzenie.
Moduł II Zachowania niewerbalne.
Moduł III Wykorzystanie zachowań niewerbalnych w kontaktach
z interesariuszami.
Moduł IV Różnice kulturowe i osobowe.
Szczegółowy plan szkolenia:
Moduł I
Wprowadzenie
(1 x 45 minut).
1) Co to są zachowania niewerbalne?
2) Typy zachowań niewerbalnych.
3) Dlaczego zachowania niewerbalne są ważne?
4) Jak rozpoznawanie i stosowanie komunikacji niewerbalnej może pomóc w miejscu pracy i kontaktach z interesariuszami?
Moduł II
Zachowania niewerbalne
(3 x 45minut).
1) Pozytywne pierwsze wrażenie.
2) Mimika twarzy i znaczenie uśmiechu.
3) Pozycje ciała.
4) Gestykulacja i sposób poruszania się.
5) Proksemika - wpływ przestrzeni na relację.
6) Spojrzenie i sygnały wzrokowe.
7) Ubiór.
8) Czynniki paralingwistyczne (tempo, ton głosu).
Moduł III
Wykorzystanie zachowań niewerbalnych w kontaktach z interesariuszami
(3 x 45 minut).
1) Sposoby nawiązywania więzi.
2) Diagnozowanie sposobu zachowania interesariusza.
3) Zachowania sugerujące otwartość i chęć niesienia pomocy.
4) Rozpoznawanie kłamstwa.
5) Radzenie sobie w sytuacji konfrontacji.
6) Zachowania niewerbalne a powaga stanowiska.
Moduł IV
Różnice kulturowe i osobowe
(1x 45 minut).
1) Zachowania niewerbalne a różnice kulturowe.
2) Różne osobowości, różne zachowania.
3) Odczytywanie komunikatów niewerbalnych z uwzględnieniem różnic kulturowych i osobowych.
Metody i techniki wykorzystywane podczas szkolenia:
Prezentacja multimedialna, interaktywny wykład, case study, ćwiczenia oraz możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji.
Sylwetka Prowadzącego:
Adwokat Radosław Potok - Absolwent prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego. W latach 2012-2016 uczestnik studiów doktoranckich na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prowadził szkolenia z zakresu prawa oraz zarządzania w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Izraelu oraz Włoszech. Stypendysta międzynarodowych programów (Wydział Prawa Tel Aviv University), publikuje artykuły naukowe w fachowej prasie prawniczej. Od 2015 roku prowadzi własną Kancelarię Adwokacką. W ramach pracy zawodowej zajmuje się obsługą gospodarczą podmiotów z branży górniczej, energetycznej, budowlanej, hotelarskiej. W Krakowie prowadzi działalność społeczną w ramach której zapewnia potrzebującym, gorzej sytuowanym mieszkańcom Krakowa, podstawową nieodpłatną pomoc adwokacką w zakresie prawa rodzinnego, spadkowego, pracy oraz prawa karnego. Prywatnie zainteresowany coachingiem mentalnym, sztuką negocjacji, giełdą oraz przestępczością gospodarczą.
Miejsce szkolenia:
Hotel Fero Express ***
Ul. Bolesława Śmiałego 60, 30-398 Kraków
telefon: 12 390 09 00
Termin szkolenia:
07.12.2018 (piątek).
Czas trwania szkolenia:
8 x 45 minut (6 godzin zegarowych).
Godziny szkolenia:
10:00 - 16:00.
Cena:
600,00 zł/os.
Cena obejmuje:
Udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, notesy i długopisy firmowe, zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu. Możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji. W przerwach: obiad, kawa, herbata, ciasto. Istnieje także możliwość rezerwacji noclegów.
Miejsce
ul. Bolesława Smiałego 60, 30-398 Kraków