Jak żądać usunięcia negatywnych komentarzy w sieci? Ochrona marki w praktyce
11 Marca 2021, 10:00 (Czwartek)
spotkanie online,
SoDA wraz z Kancelarią Adwokacką Wachowski zaprasza na webinar Jak żądać usunięcia negatywnych komentarzy w sieci? Ochrona marki w praktyce
Treści publikowane na portalach internetowych przez ich użytkowników przyprawiają czasem o ból głowy. Nie tylko samych autorów wpisów, ale też administratorów tych portali. Dlatego na najbliższym webinarium pod lupę weźmiemy temat odpowiedzialności administratorów i użytkowników portali internetowych.
- Kiedy i na jakich zasadach odpowiedzialność ponosi administrator portalu?
- Co możesz zrobić, jeśli ktoś narusza Twoje dobre imię w Internecie?
- Jakie masz prawa?
- Jak takie sprawy wyglądają w praktyce?
Ponadto dowiesz się:
- Na czym polega zasada głębszej kieszeni (ang. deeper pocket);
- Co wynika z wyroku Google Spain i jak działa prawo do bycia zapomnianym w Internecie?
- Czy za hejt można trafić do więzienia?
- Jak pracodawca może walczyć z niekorzystnymi wpisami pracowników na portalach społecznościowych zawierających oceny pracodawców;
- Jakie sukcesy i doświadczenia w usuwaniu treści z Internetu mamy na swoim koncie;
Adwokat Marcin Jan Wachowski - eskpert SoDA ds. Prawa i Legislacji. Absolwent Uniwersytetu Szczecińskiego, Akademii Menedżerskiej SGH, Studiów Prawa Nowoczesnych Technologii ALK, stypendysta Ośrodka Studiów Politycznych i Prawnych HaussRissen w Hamburgu. Ukończył aplikację sędziowską i orzekał jako referendarz sądowy. Stały mediator sądowy w dziedzinie prawa technologii i ochrony danych osobowych przy Sądzie Okręgowym w Warszawie, arbiter stały Sądu Polubownego przy Izbie Gospodarczej Blockchain i Nowych Technologii, członek Grupy Roboczej ds. Rejestrów Rozproszonych i Blockchain działającej przy Ministerstwie Cyfryzacji, ekspert Związku Pracodawców - Stowarzyszeniu Agencji Zatrudnienia. Klientom doradza w zakresie prawa IP, IT oraz TMT (technologii, mediów i telekomunikacji).
Radca Prawny Mariola Górniak - Absolwentka Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka Szkoły Własności Intelektualnej przy Centrum Praw Własności Intelektualnej im. H. Grocjusza. Specjalizuje się w prawie własności intelektualnej, mediów i nowych technologii. Doradza przedsiębiorcom z branży digital business: mediom, software house, dostawcom usług internetowych, integratorem e-commerce, a także producentom filmowym. W ramach działalności pro bono przez kilka lat doradzała wiodącej polskiej organizacji charytatywnej.