O WARSZTACIE:
Co to właściwie jest ten cały consumer insight i dlaczego trudno go sensownie wytłumaczyć? W jaki sposób ludzie podejmują najważniejsze decyzje- nie tylko te związane z kupowaniem produktów? Czym jest archetyp i jak wykorzystać archetypiczne wzory i wyobrażenia do definiowania marki i komunikacji budującej znaczące więzi? W jaki sposób konstruowana jest struktura Wielkiej Opowieści i co z tego wynika dla komunikacji marek i procesu sprzedaży? Podczas autorskiego warsztatu Marka Staniszewskiego gwarantujemy minimum teorii i maksimum praktyki (+mnóstwo zaskoczeń!). Angażująca formuła pozwala uczestnikom na bieżąco stosować zdobytą wiedzę. Praktyczne ćwiczenia i praca na konkretnym produkcie - podany w pigułce proces tworzenia skutecznej komunikacji od inspirującego insightu do tworzenia angażującej historii, która sprzedaje.
NAJWAŻNIEJSZE CELE:
- Zrozumiesz w jaki sposób odbywa się proces decyzyjny konsumenta.
- Dowiesz się jak docierać do wartościowych insightów.
- Będziesz potrafił ocenić insight w kategoriach użyteczności marketingowej.
- Zrozumiesz czym są archetypy jako zjawisko psychologiczne.
- Będziesz potrafił dobrać archetyp marki w oparciu o zakładane cele komunikacyjne.
- Poznasz założenia komunikacji opartej o storytelling.
DLA KOGO:
Warsztaty skierowane są dla osób, które zajmują się:
- zarządzaniem marką,
- określaniem założeń komunikacji marketingowej,
- tworzeniem konkretnych przekazów kierowanych do konsumentów,
- kreacją.
Docelowym odbiorcą warsztatów jest każdy, kto chce lepiej i pełniej zrozumieć w jaki sposób skutecznie komunikować się z konsumentem wykorzystując wiedzę na temat jego procesów decyzyjnych.
PROGRAM:
CONSUMER INSIGHT- jak to "coś" zdefiniować i zidentyfikować?
- Omówienie koncepcji consumer insight oraz roli insightów w strategii budowania marki;
- Co to jest np. insight kategorii, produktu/marki, oraz tzw. "human-insight";
- Racjonalna a emocjonalna reakcja na przekaz marketingowy;
- Consumer Insight, brief kreatywny i skuteczna komunikacja
EMPATIA KONSUMENCKA
- W jaki sposób myślą, w co wierzą, o czym marzą konsumenci i dlaczego warto o tym wiedzieć?
- Czynniki mające największy wpływ na proces decyzyjny konsumenta;
- Schematy poznawcze, motywacje, przekonania, ukryte założenia, uprzedzenia, postawy, stereotypy czyli… co faktycznie wpływa na konsumencki obraz świata i w jaki sposób precyzyjnie go zrekonstruować?
EMOCJE i siła ich wpływu na konsumenta.
- Uważna obserwacja zachowań konsumenckich- zasady postępowania i wskazówki.
ARCHETYPY - ukryte wzorce napędzające marki
- Archetypiczne reprezentacje, reakcje emocjonalne i nieświadome dążenia konsumentów;
- Rola archetypów w budowaniu silnej i znaczącej marki;
- Funkcja sfery symbolicznej w komunikacji marki;
- Zarządzanie marką poprzez archetyp.
STORYTELLING - siła angażujących opowieści
- Kulturowe funkcje mitu, opowieści i wielkich narracji;
- Uniwersalne struktury narracyjne;
- Funkcje figur i bohaterów w opowieści;
- Proces storytellingu a proces angażowania w świat marki;
- Storytelling jako narzędzie sprzedaży.