Strategia w Praktyce - Re-sizing biznesu - czyli skala biznesu a zasoby pracownicze SP2
19 Czerwca 2020, 11:00-12:00 (Piątek)
Szanowni Państwo,
Instytut Lean Leadership Way Polska, maj przyjemność zaprosić na serię warsztatów organizowanych w ramach cyklu "Zarządzanie w czasach kryzysu".
Cykl praktycznych warsztatów do rozwiązywania problemów, obniżenia kosztów, budowanie umiejętności pracowników dla firm z branżach produkcyjnych, logistycznych i handlowych ma umożliwić uczestnikom poznanie wybranych skutecznych rozwiązań w wybranych obszarach, dobrych praktyk i podzielenie się doświadczeniami. Dzięki temu uczestnicy zyskują możliwość zweryfikowania własnych działań i skorzystania z praktyk i rozwiązań zaimplementowanych przez innych. W wymianie wiedzy tkwi siła przechodzenia przez sytuacje kryzysowe.
By wziąć udział w warsztatach, nie musisz pracować w firmie, która pracuje według filozofii Toyoty, czy wdraża rozwiązania w obszarze lean. Będziemy odnosić się do pewnych narzędzi i rozwiązań, ale najistotniejsze będzie: praktyczne pokazanie jak podchodzić do rozwiązywania problemów, szukanie odpowiedzi czy podzielenie się rozwiązaniami przez uczestników. Nie chodzi nam o to, by uczyć narzędzi, ale by pokazać jak praktycznie można podejść do rozwiązywania problemów wdrażając nawet niewielkie zmiany i zainspirować się osiągnięciami innych.
Zorganizowaliśmy 5 warsztatów podzielonych na 3 obszary tematyczne działania każdej firmy: operacyjny, finansowy i w zakresie zarządzania zasobami pracowniczymi.
Uczestnictwo w warsztatach jest płatne. Przedstawiamy 5 warsztatów.Dodaj opis wydarzenia.
STRATEGIA W PRAKTYCE
Re-sizing - czyli skala biznesu a zasoby pracownicze (SP2)
Bardzo trudno jest rozstać się z pracownikiem i mamy wiele dylematów, które nas osobiście obciążają. Dobrze by było usłyszeć jakie są najlepsze praktyki w tym zakresie.
Wyzwanie/problem 1: Czy są jakieś rozwiązania jak to zrobić we właściwy sposób. Będziemy odnosili się do praktyk Toyoty takich jak:
- a.Diagnoza zakładu: ilość i koszt pracowników w stosunku do przychodów.
- b.Kogo wybieramy: matryce kompetencji pracowników, oraz
- c.Jak wykorzystać najlepszych: wykorzystanie metody Kaizen/PAP.
Wyzwanie/problem 2: Bardzo trudno jest rozstać się z pracownikiem. Czy są jakieś porady jak to zrobić we właściwy sposób?.
- a.Co znaczy troska o pracownika (Mendomi).
- b.Jak firmy działające w filozofii Toyoty rozumieją szacunek do pracownika.
- c.Jak utrzymywać relacje z pracownikiem.
Wyzwanie/Problem 3: A co ze mną, szefem, też przeżywam z wielkim trudem zaistniałą sytuację. Pokażemy przykłady jak podejść do trudnych spraw. Jak ze zrozumieniem i właściwie stosować zasady, jak być dobrym przywódcą w czasie kryzysu. Tutaj odniesiemy się do dwóch ważnych zasad:
- a.Koniecznej autorefleksji lidera (Hansei)
- b.Właściwej eskalacji problemu w organizacji (Andon).
Kod warsztatu: SP 2 Kiedy: 19 czerwca 11:00 - 12:00