
Szkolenie (1 dzień) "Negocjacje w biznesie" - Adam Gnych
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest nauka precyzyjnego wyznaczania i osiągania celów biznesowych drogą negocjacji.
Korzyści płynące ze szkolenia:
Uczestnicy szkolenia uczą się jak przygotować się i przeprowadzić negocjacje; rozpoznać i nazwać własne zachowania podczas negocjacji; Uczą się otwierać, elastycznie i skutecznie prowadzić oraz domykać negocjacje. Poznają style, strategie i techniki prowadzenia negocjacji oraz uczą się definiować rolę negocjatora i sytuację negocjacyjną. Poznają także techniki służące wzbudzaniu osobistego zaangażowania negocjatora w proces negocjacji.
Program Szkolenia
Dzień I - Przygotowanie do negocjacji na płaszczyźnie przedmiotu. Zdefiniowanie "Roli negocjatora" i "Sytuacji negocjacyjnej". Rozegranie gry negocjacyjnej: one vs one.
• Cel i rola negocjacji, jako sposobu osiągania porozumienia w biznesie:
Podstawowe pojęcia i definicje;
Założenia dotyczące prowadzenia negocjacji;
Zasady i reguły negocjacji;
Kiedy, z kim i dlaczego prowadzimy negocjacje?
• Cel negocjacji - osiągnięcie stałego i satysfakcjonującego obie strony, porozumienia;
Przygotowanie do negocjacji;
Metody osiągania porozumienia;
Określenie ram negocjacyjnych (miejsce, czas, ilość spotkań, zakres odpowiedzialności);
Oferta wstępna, czyli otwarcie negocjacji;
Prezentacja stanowisk negocjacyjnych;
Przyjęcie stylu prowadzenia negocjacji - rywalizacja vs współpraca;
Analiza kwestii negocjacyjnych;
• Zasady, strategie i taktyki prowadzenia negocjacji:
Zasady negocjacyjne: Oddziel ludzi od problemy, rozmawiaj o interesach, a nie o stanowiskach, poszukaj różnych rozwiązań, odwołuj się do kryteriów obiektywnych;
Reakcje na konflikt: Dominacja, uległość, kompromis, wycofywanie się, unikanie;
Negocjacje twarde, miękkie i zasadnicze.
• Kwestionariusz: badanie postaw negocjacyjnych. W trakcie pierwszego dnia szkolenia uczestnicy będą mieli możliwość wypełnić Kwestionariusz Postaw Negocjacyjnych, i porównać swoje wyniki, z wynikami uzyskiwanymi przez profesjonalnych negocjatorów!
• Gra negocjacyjna: "Zwykły Deal, czy poważny konflikt wartości". Czas trwania 30 minut.
o Na podstawie wyników gry negocjacyjnej, omówione zostaną błędy, najczęściej popełniane przez negocjatorów.
o Analiza błędów popełnionych w trakcie fazy Analizy Przednegocjacyjnej do negocjacji i wskazanie nowych rozwiązań i metod.
o Wyciągnięcie wniosków na temat przygotowania do negocjacji (co bym zrobił/zrobiła inaczej).
Forma realizacji szkolenia:
Szkolenie jest realizowane w 70% metodą warsztatową. Pozostały czas poświęcony zostanie przedstawieniu zagadnień teoretycznych, burzy mózgów, dyskusji.
Adam Gnych - Trener/Konsultant/Doradca
Słuchacz European Academy of Diplomacy. Prezes Platformy Testów, oferującej rozwiązania HR dla biznesu. Praktyk sprzedaży, zarządzania, negocjacji, retoryki i erystyki oraz wywierania wpływu i perswazji. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Występuje jako Ekspert w TVP2, TVN. Przez 15 lat przeprowadził ponad 2500 dni szkoleniowych, w których udział wzięło około 18000 pracowników największych korporacji. Doświadczenie zdobywał pracując w Polskiej Telefonii Cyfrowej - obecnie T-Mobile oraz w Tikkurila Polska S.A. pełniąc funkcję Doradcy Członka Zarządu. Prowadzi szkolenia ujęte w Akademie: Akademia Negocjacji, Akademia Sprzedaży, Akademia Lidera oraz Akademia Rozwoju Osobistego w Biznesie. Ekspert w szkoleniach m.in. kadry menedżerskiej i działów handlowych z zakresu: negocjacje, zaawansowane techniki negocjacyjne, protokół negocjacyjny, język wywierania wpływu i perswazji, prawa perswazji, retoryki i erystyki. Zajmuje się także coachingiem menedżerów, kształceniem trenerów wewnętrznych, doradzaniu wyższej i średniej kadrze zarządzającej. Prowadził szkolenia między innymi dla: PGE, PGE Energia Jądrowa, PGE Elektrownia Bełchatów, Polpharma, Bayer, Torfarm, Mars, Samsung, Real, Tesco i wiele innych