To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.
Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Cele Zrównoważonego Rozwoju w strategii rozwoju firmy. Wpływ czynników klimatycznych i społecznych na działalność przedsiębiorstwa.
już niedostępne 492,00 zł -

Rzeczywistość, jaką znamy odchodzi do historii. Żyjemy w świecie ciągłych zmian, nieprzewidywalnych wydarzeń, kumulacji kryzysów na wielu płaszczyznach. Jak w takich okolicznościach prowadzić biznes, planować działania, przewidywać ich efekty i wyznaczać cele? Jednym z możliwych sposobów jest zarządzanie ryzykami...pod warunkiem, że można je oszacować. Pomocne są tu Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ, stanowiące swego rodzaju kompas w strategicznym zarządzaniu firmą. 

Proponowane Państwu szkolenie ma na celu podniesienie wiedzy i świadomość na temat Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs) i kształtowania strategii odpowiedzialności w prowadzeniu biznesu i funkcjonowania organizacji publicznych.

Dla kogo:

Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za wdrażaniem rozwiązań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i instytucji publicznych, przedsiębiorczości pozytywnego wpływu, odpowiedzialnych za tworzenie strategii firmy/organizacji, komunikację i kontakty z inwestorami, zarządzanie zasobami ludzkimi, pracowników działów komunikacji i marketingu, urzędników odpowiedzialni za wdrażanie i realizację działań z obszarów ekologii, tematyki społecznej, kontaktów z biznesem oraz dla osób zainteresowanych tematyką zrównoważonego rozwoju.

Atuty szkolenia:

W jednym miejscu zebrane informacje na temat najważniejszych przepisów prawnych związanych z CSR, znaczenia i sensu wdrażania celów zrównoważonego rozwoju ONZ i ich zastosowanie w praktyce, wyjaśnienie kwestii takich jak "Zielony Ład", ślad węglowy, gospodarka obiegu zamkniętego, raportowanie ESG oraz osadzenie ich w kontekście komunikacji społecznej, budowania wizerunku firmy i relacji z otoczeniem. 


PROGRAM:

1. CSR - społeczna odpowiedzialność nie tylko biznesu:

obszary działań, ewolucja znaczenia CSR - od filantropii po strategię biznesową, zmiana paradygmatu zarządzania - od etyki w biznesie po etykę klimatyczną, otoczenie organizacji - interesariusze, beneficjenci, grupy docelowe. 

2. SDGs - cele zrównoważonego rozwoju ONZ:

Agenda 2030,kluczowe obszary, SDGs - definicja celów jako obszarów strategicznych i ryzyka, ESG - obowiązki i zakres raportowania niefinansowego, wytyczne, standardy, wskaźniki, rodzaje raportów ESG, najlepsze praktyki - przykłady.

3. Otoczenie legislacyjne:

Europejski Zielony Ład, Fit for 55,wybrane dyrektywy unijne (odpadowa, opakowaniowa, plastikowa, ROP, system kaucyjny),gospodarka obiegu zamkniętego - od gospodarki linearnej do cyrkularnej, odpady jako zasoby XXI w., gospodarka obiegu zamkniętego jako strategia gospodarcza ślad węglowy - czym jest, jak jest liczony, offset.

4. Zrównoważone miasta jako środowisko biznesowe - przyszłość zaczęła się wczoraj:

wyzwania, Agenda miejska - 12 priorytetów tematycznych, miasto w SDGs, smart miasta - trendy, wyzwania, obszary rozwoju.

5. Biznes pozytywnego wpływu - innowacyjne podejście do wyzwań:

rzeczywistość VUCA, biznes pozytywnego wpływu, przedsiębiorczość społeczna, drzewo problemu wg Ashoka - rozumienie przyczyn czy doraźne rozwiązania, reguła 5R, analiza SWOT i PESTEL w projektowaniu innowacyjnych rozwiązań i podejścia do biznesu, wyzwania - potrzeba innowacyjnego podejścia do problemów, "business as usual" - to przeszłość.

6. Komunikacja społeczna w procesie realizacji celów zrównoważonego rozwoju:

taksonomia - kluczowe zagadnienia, kryteria kwalifikacyjne, komunikacja społeczna w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu i organizacji publicznych, media społecznościowe jako źródło wiedzy i dezinformacji - szanse media społecznościowe jako narzędzie budowania wizerunku organizacji i realizacji misji, kontekst społeczny - zmiany pokoleniowe, Millenialsi, generacja Z, barometr zaufania, obszary konfliktów międzypokoleniowych, zaangażowanie w tematykę zmian klimatycznych, wybory konsumenckie, CSR a PR - znaczenie komunikacji w procesie zrozumienia celów zrównoważonego rozwoju.

Cena szkolenia: 400 zł (+ 23% VAT) 

Cena obejmuje:

- bufet kawowy z przekąskami, obiad,

- materiały szkoleniowe (notes, długopis, prezentacja w formie elektronicznej - po szkoleniu),

- certyfikat uczestnictwa.

Poziom:

Początkujący  - średniozaawansowany.

Parking: TAK (parking w podwórku, pod salą szkoleniową)



Zobacz również:

szkolenia wydarzenia 47-400 Racibórz