Szkolenie Badania UX - planowanie i prowadzenie badań z użytkownikami

6 Grudnia 2017, 09:00 (środa) - 7 Grudnia 2017, 17:00 (Czwartek)

Zobacz na mapie

To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.
Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Szkolenie Badania UX

dostępnych: 0

Wyprzedane 1 845,00 zł Wyprzedane

16h warsztatów + 1 godzina indywidualnego mentoringu + książka gratis!

Szkolenie Badania UX uczy planowania i prowadzenia badań poprzez praktyczne ćwiczenia oraz trening kompetencji badawczych. Uczestnicy poznają zarówno standardowe metody badania doświadczeń użytkowników, jak i mniej znane techniki. Wszystkie materiały ćwiczeniowe są oparte na realnych przykładach projektów badawczych z życia trenera. W ciągu dwóch dni uczestnicy poznają metody badawcze, uczą się dobierania właściwych metod do specyfiki projektu oraz realizują badania w trakcie samego szkolenia. Dzięki zanurzeniu w doświadczeniu mają możliwość nie tylko nabyć nowe umiejętności, ale także zebrać informację zwrotną potrzebną do rozwoju swoich kompetencji.

35% wiedza, 50% trening, 15% wdrożenie
Szkolenie jest prowadzone w kameralnej grupie od 8 do 12 osób. Połowa czasu spędzonego na szkoleniu to praktyczne wykorzystanie nowej wiedzy i trening umiejętności badawczych: uczestnicy wcielają się w role moderatora, obserwatora, uczestnika lub superwizora, co pozwala poznać badania na wielu płaszczyznach. Program jest realizowany przez różnorodne, angażujące techniki pracy: gry, warsztaty projektowe, case studies, nagrania wideo, dyskusje, pracę w zespołach czy prezentacje uczestników.

Istotnym elementem szkolenia jest też wzajemna wymiana doświadczeń i pomysłów na wdrażanie nowej wiedzy w swoich organizacjach. Dodatkowym wsparciem wdrożenia jest możliwość skonsultowania swoich badań z trenerem, w trakcie godzinnego mentoringu już po zakończeniu szkolenia (poprzez email lub rozmowę na Hangout).

GRATIS - TYLKO W TEJ EDYCJI! 
Każdy z uczestników otrzymuje egzemplarz bestsellera "Badania jako podstawa projektowania user experience" z autografem autorki.

Badania jako podstawa projektowania user experience

Dla kogo szkolenie?

Dla wszystkich osób rozpoczynających przygodę z badaniami UX przy rozwoju produktów cyfrowych (stron www, aplikacji mobilnych i software'owych): w szczególności projektantów, kierowników projektu, product ownerów, analityków biznesowych, grafików, a nawet programistów czy testerów. Dla osób, które rozumieją, że badania z użytkownikami są ważne, ale nie wiedzą jak zacząć. Dla osób, które mają już doświadczenie badawcze, ale chciałyby zweryfikować i pogłębić wiedzę, potrenować swoje umiejętności i uzyskać wartościowy feedback.


Program szkolenia:

  1. Proces badawczy
      • Rola badań w procesie tworzenia produktu
      • Aktorzy i etapy procesu badawczego 
      • Bariery i utrudnienia w procesie badawczym - jak sobie z nimi radzić?
      • Analiza case studies projektów badawczych
  2. Metody badawcze UX
      • Rola badań jakościowych i ilościowych w procesie projektowym
      • Przegląd metod badawczych na różnych etapach tworzenia produku
      • Techniki generatywne i warsztatowe w badaniach
      • Metody badań ewaluacyjnych
      • Omówienie korzyści i ograniczeń metod badawczych
  3. Planowanie badań jakościowych
      • Definiowanie problemów badawczych i pytań badawczych
      • Umiejętność doboru metody badawczej do problemów badawczych 
      • Tworzenie scenariusza badawczego
      • Klasyfikacja pytań w wywiadach indywidualnych
  4. Prowadzenie badań jakościowych
      • Trening umiejętności moderowania i obserwacji badań jakościowych 
(testy użyteczności i warsztaty)
      • Przegląd narzędzi badawczych, formatki i checklisty badacza
  5. Wnioskowanie i szerzenie wyników badań w organizacji
      • Wybrane metody analizy i interpretacja wyników
      • Zagrożenia na etapie analizy wyników badań
      • Angażowanie zespołu w proces badawczy
      • Wybrane techniki szerzenia wyników badań w organizacji
Program jest możliwy do pobrania także w wersji pliku PDF.

Agenda szkolenia:

6 grudzień - 09:00 - 17:00, 2 przerwy kawowe i 1 przerwa lunchowa o 13.00

7 grudzień - 09:00 - 17:00, 2 przerwy kawowe i 1 przerwa lunchowa o 13.00


Efekty szkolenia:

Uczestnicy szkolenia będą znali:
  • kolejne etapy procesu badawczego, 
  • różnicę między badaniami jakościowymi a ilościowymi,
  • jakościowe metody badania potrzeb, takie jak warsztaty co-creation, wywiady kontekstowe, sonda kulturowa, world cafe,
  • jakościowe metody badań ewaluacyjnych: zadaniowe testy użyteczności z protokołem głośnego myślenia, RITE,
  • zasady formułowania problemów i pytań badawczych,
  • typologię pytań w wywiadach i typologię zadań w testach użyteczności,
  • sposoby i techniki angażowania zespołu w proces badawczy.
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
  • zaplanować badania UX na różnych etapach w procesie rozwoju produktu,
  • dobrać metody badawcze do problemów badawczych i ograniczeń projektowych,
  • opracować plan badawczy,
  • opracować scenariusz wywiadu lub testu użyteczności,
  • zidentyfikować błędy moderatora badań,
  • zapobiegać typowym błędom analizy w badaniach lub minimalizować ich wpływ,
  • zidentyfikować i niwelować bariery ograniczające rolę badań w organizacji,
  • dzielić się z wnioskami z badań z zespołem i organizacją.

Trener - Iga Mościchowska

Projektantka interakcji i badaczka z 10-letnim doświadczeniem, obecnie wspiera firmy w rozwoju kompetencji UX ich zespołów poprzez konsultacje, szkolenia i mentoring. Współautorka bestsellerowej książki "Badania jako podstawa projektowania user experience", wydanej przez wydawnictwo PWN. Opiekun merytoryczny i autorka programu studiów podyplomowych User Experience & Product Design na AGH w Krakowie. Mentor UX/UI programu akceleracyjnego Google Launchpad Start. Prezes lokalnego oddziału stowarzyszenia CHI Polska, UX Wrocław. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego i Akademii Trenerów Biznesu Grupy SET. Założyła i współtworzyła przez sześć lat studio projektowo-badawcze WitFlow, gdzie zarządzała zespołem projektantów i realizowała projekty dla takich klientów jak: eBay Classifieds, WSiP, Tauron, KGHM Polska Miedź S.A., NC+, FrontSpin, Opera Software, Vattenfall, Egmont, Axit, NiNA. Od lat szkoli zespoły IT w dziedzinie UX (m.in. eurobank, Nowa Era, Interia.pl, Unit 4 Teta, Millenium Bank, COI, IBM, KRD, HP, Red Sky, Capgemini). Była mentorem na Google Launchpad Warsaw. Inicjatorka i jedna z autorek bloga uxbite.com, na którym napisała ponad 50 artykułów o UX.

Uczestnicy o szkoleniach (cytaty z ankiet ewaluacyjnych):

Warsztaty extra! Pozytywne nastawienie Igi motywuje i dodaje energii. To nie tylko okazja do zdobycia dodatkowej wiedzy, ale przede wszystkim możliwość wymiany doświadczeń, pracy w większej grupie oraz możliwość pracy z ciekawymi ludźmi. Polecam warsztaty z Igą! Przyjazna atmosfera i pyszna kawa ;)

Dużo wiedzy przekazanej w taki sposób, że wychodzisz ze szkolenia i wszystko pamiętasz.

Trener posiada ogromną wiedzę, jasno przekazuje informacje, jest w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania i świetnie rysuje!

Dobra energia, indywidualne podejście, niesamowita dawka inspiracji. Trenowanie metod na sobie.

Dla praktyków, którzy wiedzą dużo, ale chcą wiedzieć jeszcze więcej.

Konkretne, przydatne, wypełnione wiedzą i przykładami, energiczne, intensywne.

Zobacz relację uczestniczki szkolenia User Experience Design


Zgłoszenie udziału w szkoleniu jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu uczestnictwa w szkoleniu otwartym WitFlow.

Zobacz również:

szkolenia Testowanie UX UX UX Design wydarzenia Wrocław