Budowa Skutecznej Strategii Eksportowej #1 Webinar / 23.09

23 Września 2020, 11:00-14:30 (środa)

Wydarzenie ONLINE,

To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.
Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Liczba
Wydarzenie odbędzie się ONLINE. Seminarium Online

Wydarzenie odbędzie się ONLINE.

już niedostępne -

Centrum Inicjatyw Gospodarczych działające przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego, serdecznie zaprasza na Seminarium Online z zakresu rozwoju kompetencji eksportera dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z województwa zachodniopomorskiego pt.:

"Skuteczna strategia eksportowa produktów i usług gwarantem sukcesu na rynkach międzynarodowych".

Część 1
Termin: 23.09.2020 w godz. 11.00-14.30

Szczegółowy zakres tematyczny:

1) Eksport, jako możliwości firmy - Analiza pozycji konkurencyjnej firmy oraz jej możliwości eksportowych.

a) Jakie elementy warto analizować w zależności od rodzaju firmy i jej produktu; ocean faktycznej konieczności weryfikacji każdego elementu; opis poszczególnych narzędzi dostępnych w Internecie oraz wskazanie pozycji książkowych do przeprowadzenia samodzielnych analiz
b) Analiza finansowa przedsiębiorstwa pod względem kosztów eksportowych (jak ją przeprowadzić, na co zwrócić uwagę, jakie założenia kosztowe zrobić) oraz wykorzystanych dotychczas środków unijnych oraz środków krajowych, a także pomocy de minimis; opis poszczególnych narzędzi dostępnych w Internecie tj. płatnych i bezpłatnych oraz wskazanie pozycji książkowych do przeprowadzenia samodzielnych analiz
c) Analiza łańcucha dostaw i jego możliwości optymalizacji tj. na co zwrócić uwagę, jakie element wziąć pod uwagę; opis poszczególnych narzędzi dostępnych w Internecie tj. płatnych i bezpłatnych oraz wskazanie pozycji książkowych do przeprowadzenia samodzielnych analiz
d) Analiza komponentów składowych produktów pod względem kraju pochodzenia, jako podwalina do eksportu, opis poszczególnych narzędzi dostępnych w Internecie tj. płatnych i bezpłatnych oraz wskazanie pozycji książkowych do przeprowadzenia samodzielnych analiz
e) Analiza pozycji konkurencyjnej firmy w stosunku do eksporterów na danym rynku krajowych oraz europejskich tj. wskazanie narzędzi dostępnych za pomocną, których można dokonać takiej analizy oraz jej możliwości eksportowych; opis poszczególnych narzędzi dostępnych w Internecie tj. płatnych i bezpłatnych oraz wskazanie pozycji książkowych do przeprowadzenia samodzielnych analiz
f) Analiza składu personalnego przedsiębiorstwa tj. wskazanie narzędzi dostępnych za pomocną, których można dokonać takiej analizy oraz jej możliwości eksportowych; opis poszczególnych narzędzi dostępnych w Internecie tj. płatnych i bezpłatnych oraz wskazanie pozycji książkowych do przeprowadzenia samodzielnych analiz
g) Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów a eksport, różnice i podobieństwa w rozważaniach eksportowych
h) Zmieniona rzeczywistość eksportowa w czasach COVID - 19
Wyznaczanie celów eksportowych na poszczególnych rynkach docelowych

2) Które rynki eksportowe wybrać? Metody wyboru rynków zagranicznych.

a) Wspólnoty celne, jako element jednoczesnego wejścia na różne rynki zagraniczne - korzyści z wejścia na rynki unii celnych
b) Międzynarodowe umowy o wolnym handlu zawarte przez Polskę oraz przez Unię Europejską, jako możliwość wyboru wejścia na rynek pod względem prawnym - ułatwienia w przepisach celnych, certyfikacji produktu itd.
c) Kraje przedakcesyjne do Unii Europejskiej, jako potencjalny rynek zbytu
d) Przystąpienie do przetargów międzynarodowych UN, NGOs i inne narzędzia wskazujące na wybór rynku
e) Bezpieczeństwo prawne i ściągalność wierzytelności, jako element ekspansji


Jak skutecznie zbadać otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa na rynkach docelowych:

  • Wykorzystanie bezpłatnych narzędzi dostępnych w Internecie
  • Skorzystanie ze wsparcia polskich instytucji rządowych i instytucji otoczenia biznesu
  • Skorzystanie z narzędzi Unii Europejskiej, dostępnych bezpośrednio w Brukseli
Gdzie szukać informacji o rynkach zagranicznych, konkurentach i klientach. Kto może mi pomóc w analizie rynków oraz ekspansji zagranicznej:
  • Wykorzystanie Intrastatu
  • Polskie instytucje rządowe i otoczenia biznesu wspierające eksport
  • Opracowania amerykańskich instytucji rządowych i około rządowych dla przedsiębiorców amerykańskich
  • Ogólnodostępne opracowania tzw. wywiadowni gospodarczych oraz firm analitycznych
  • Możliwości otworzenia podmiotu gospodarczego w innym państwie UE i skorzystanie ze środków dostępnych i wspierających eksport
Jak różnice kulturowe wpływają na sprzedaż, negocjacje i strategię ekspansji w poszczególnych krajach:
  • Najnowsze badania i podejście do wiedzy na temat różnic kulturowych
  • Analiza Hofsteda
  • Jak postrzegani są Polacy na rynkach zagranicznych
  • Jak postrzegane są polskie produkty na rynkach zagranicznych

3) Budowa skutecznej strategii eksportowej cz.1

a) Strategia produktowa:


  • Wybór strategii produktowej na różne rynki

- Wyznaczanie przewag konkurencyjnych mojego produktu tj. czym de facto jest produkt, jaka się wyznacza przewagę, co się bierze pod uwagę opis poszczególnych narzędzi dostępnych w Internecie tj. płatnych i bezpłatnych oraz wskazanie pozycji książkowych do przeprowadzenia samodzielnych analiz
- Adaptacja produktu do potrzeb rynku zagranicznego; elementy składowe i kraj pochodzenia, certyfikacja produktu; zmiana opakowania
- Jak znaleźć wartości dla klienta zagranicznego, co podkreślać, żeby produkt był wartościowy; oznaczenie CE, made in, jako elementy strategii produktu
- Budowa oferty dla partnerów zagranicznych

  • Obowiązkowe elementy składowe
  • Forma i treść
  • Katalogi, ich dostęp dla klienta

Osoby prowadzące: Beata Witkowska, Zbigniew Popowski.


Organizator:


Centrum Inicjatyw Gospodarczych
Biuro Wsparcia Przedsiębiorczości
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
pl. Hołdu Pruskiego 9, 70-550 Szczecin (Centrum Biurowe Maris)
tel.: 91 432 96 78

www.cig.wzp.pl
[email protected]
https://www.facebook.com/investinwestpomerania/

Zobacz również:

konferencje E-biznes Eksport Handel Rozwój biznesu Strategia Rozwoju