Budowa Skutecznej Strategii Eksportowej #2 Webinar / 30.09
30 Września 2020, 11:00-14:30 (środa)
Wydarzenie ONLINE,
Centrum Inicjatyw Gospodarczych działające przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego, serdecznie zaprasza na Seminarium Online z zakresu rozwoju kompetencji eksportera dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z województwa zachodniopomorskiego pt.:
"Skuteczna strategia eksportowa produktów i usług gwarantem sukcesu na rynkach międzynarodowych".
Część 2
Termin: 30.09.2020 w godz. 11.00-14.30
Szczegółowy zakres tematyczny:
Budowa skutecznej
strategii eksportowej cz.2
b) Strategia
cenowa
- Jak
się kalkuluje cenę eksportową tj. opis przykładu w porównaniu
do kalkulacji ceny krajowej; składowe ceny; różnice dla klienta
- Jakie czynniki
wpływają na cenę na różnych rynkach zagranicznych
- Inwentaryzacja cen
produktów konkurencji zagranicznej
- Metody wyznaczania
korzyści cenowej dla nabywcy oraz dystrybutora na
rynkach zagranicznych
- Możliwość
w zakresie polityki rabatowej
- Strategia penetracji
czy wysokich cen - jaką strategię stosować
- Ryzyko
kursowe, jako część strategii cenowej
- Dostępne
narzędzia finansowe dostępne na rynku tj. komercyjne oraz te
dofinansowane przez rząd
- Ubezpieczenia
jako element strategii cenowej
- Formy
płatności dostępne w handlu międzynarodowym m.in. akredytywy;
kredyty kupieckie i inne
- Weryfikacja informacji o danym rynku tj. źródła, możliwości i inne
- Kanały dystrybucji na rynkach zagranicznych; opis różnic, procesy MLM (tworzenie sieci sprzedaży bezpośredniej m.in. przez katalogi na świecie - case study), sprzedaż w Internecie i inne kanały
- Eksport pośredni vs. eksport bezpośredni - wybór najefektywniejszych rozwiązań na danym rynku zagranicznym
- Skuteczna współpraca z agentem handlowym czy dystrybutorem tj. wybór umowy, formy współpracy a kwestie podatkowe, odpowiedzialności tzw. produktowej
- Filia, oddział, joint-venture - co i kiedy wybrać, jakie są różnice i korzyści finansowe:
- Jak korzystnie współpracować z dystrybutorem/ agenta
- Jak wybrać dystrybutora/agenta
- Wyznaczanie zadań dla dystrybutora i agenta na przykładzie konkretnych istniejących podmiotów gospodarczych
- Sprawdzenie potencjału zagranicznego dystrybutora
- Koszt, kalkulacja korzyści i nakładów koniecznych do uzyskania zysku
- Różnice kulturowe
Osoby prowadzące: Beata Witkowska, Zbigniew Popowski.
Organizator:
Centrum Inicjatyw Gospodarczych
Biuro Wsparcia Przedsiębiorczości
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
pl. Hołdu Pruskiego 9, 70-550 Szczecin (Centrum Biurowe Maris)
tel.: 91 432 96 78
www.cig.wzp.pl
[email protected]
https://www.facebook.com/investinwestpomerania/