Budowa Skutecznej Strategii Eksportowej #2 Webinar / 30.09

30 Września 2020, 11:00-14:30 (środa)

Wydarzenie ONLINE,

Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Liczba
Wydarzenie odbędzie się ONLINE. Seminarium Online

Wydarzenie odbędzie się ONLINE.

30 Września 2020, 10:00

Centrum Inicjatyw Gospodarczych działające przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego, serdecznie zaprasza na Seminarium Online z zakresu rozwoju kompetencji eksportera dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z województwa zachodniopomorskiego pt.:

"Skuteczna strategia eksportowa produktów i usług gwarantem sukcesu na rynkach międzynarodowych".

Część 2
Termin: 30.09.2020 w godz. 11.00-14.30

Szczegółowy zakres tematyczny:

Budowa skutecznej strategii eksportowej cz.2

b) Strategia cenowa
- Jak się kalkuluje cenę eksportową tj. opis przykładu w porównaniu do kalkulacji ceny krajowej; składowe ceny; różnice dla klienta
- Jakie czynniki wpływają na cenę na różnych rynkach zagranicznych
- Inwentaryzacja cen produktów konkurencji zagranicznej
- Metody wyznaczania korzyści cenowej dla nabywcy oraz dystrybutora na rynkach zagranicznych
- Możliwość w zakresie polityki rabatowej
- Strategia penetracji czy wysokich cen - jaką strategię stosować
- Ryzyko kursowe, jako część strategii cenowej
- Dostępne narzędzia finansowe dostępne na rynku tj. komercyjne oraz te dofinansowane przez rząd
- Ubezpieczenia jako element strategii cenowej
- Formy płatności dostępne w handlu międzynarodowym m.in. akredytywy; kredyty kupieckie i inne

c) Strategia dystrybucji
- Weryfikacja informacji o danym rynku tj. źródła, możliwości i inne

- Kanały dystrybucji na rynkach zagranicznych; opis różnic, procesy MLM (tworzenie sieci sprzedaży bezpośredniej m.in. przez katalogi na świecie - case study), sprzedaż w Internecie i inne kanały
- Eksport pośredni vs. eksport bezpośredni - wybór najefektywniejszych rozwiązań na danym rynku zagranicznym
- Skuteczna współpraca z agentem handlowym czy dystrybutorem tj. wybór umowy, formy współpracy a kwestie podatkowe, odpowiedzialności tzw. produktowej
- Filia, oddział, joint-venture - co i kiedy wybrać, jakie są różnice i korzyści finansowe:

  • Jak korzystnie współpracować z dystrybutorem/ agenta
  • Jak wybrać dystrybutora/agenta
  • Wyznaczanie zadań dla dystrybutora i agenta na przykładzie konkretnych istniejących podmiotów gospodarczych
  • Sprawdzenie potencjału zagranicznego dystrybutora
Zarządzanie kanałem dystrybucji na wybranych rynkach



  • Koszt, kalkulacja korzyści i nakładów koniecznych do uzyskania zysku
  • Różnice kulturowe 

Osoby prowadzące: Beata Witkowska, Zbigniew Popowski.


Organizator:


Centrum Inicjatyw Gospodarczych
Biuro Wsparcia Przedsiębiorczości
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
pl. Hołdu Pruskiego 9, 70-550 Szczecin (Centrum Biurowe Maris)
tel.: 91 432 96 78

www.cig.wzp.pl
eksport@wzp.pl
https://www.facebook.com/investinwestpomerania/

Zobacz również:

konferencje