Budowa Skutecznej Strategii Eksportowej #2 Webinar / 30.09

30 Września 2020, 11:00-14:30 (środa)

Wydarzenie ONLINE,

To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.
Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Liczba
Wydarzenie odbędzie się ONLINE. Seminarium Online

Wydarzenie odbędzie się ONLINE.

już niedostępne -

Centrum Inicjatyw Gospodarczych działające przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego, serdecznie zaprasza na Seminarium Online z zakresu rozwoju kompetencji eksportera dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z województwa zachodniopomorskiego pt.:

"Skuteczna strategia eksportowa produktów i usług gwarantem sukcesu na rynkach międzynarodowych".

Część 2
Termin: 30.09.2020 w godz. 11.00-14.30

Szczegółowy zakres tematyczny:

Budowa skutecznej strategii eksportowej cz.2

b) Strategia cenowa
- Jak się kalkuluje cenę eksportową tj. opis przykładu w porównaniu do kalkulacji ceny krajowej; składowe ceny; różnice dla klienta
- Jakie czynniki wpływają na cenę na różnych rynkach zagranicznych
- Inwentaryzacja cen produktów konkurencji zagranicznej
- Metody wyznaczania korzyści cenowej dla nabywcy oraz dystrybutora na rynkach zagranicznych
- Możliwość w zakresie polityki rabatowej
- Strategia penetracji czy wysokich cen - jaką strategię stosować
- Ryzyko kursowe, jako część strategii cenowej
- Dostępne narzędzia finansowe dostępne na rynku tj. komercyjne oraz te dofinansowane przez rząd
- Ubezpieczenia jako element strategii cenowej
- Formy płatności dostępne w handlu międzynarodowym m.in. akredytywy; kredyty kupieckie i inne

c) Strategia dystrybucji
- Weryfikacja informacji o danym rynku tj. źródła, możliwości i inne

- Kanały dystrybucji na rynkach zagranicznych; opis różnic, procesy MLM (tworzenie sieci sprzedaży bezpośredniej m.in. przez katalogi na świecie - case study), sprzedaż w Internecie i inne kanały
- Eksport pośredni vs. eksport bezpośredni - wybór najefektywniejszych rozwiązań na danym rynku zagranicznym
- Skuteczna współpraca z agentem handlowym czy dystrybutorem tj. wybór umowy, formy współpracy a kwestie podatkowe, odpowiedzialności tzw. produktowej
- Filia, oddział, joint-venture - co i kiedy wybrać, jakie są różnice i korzyści finansowe:

  • Jak korzystnie współpracować z dystrybutorem/ agenta
  • Jak wybrać dystrybutora/agenta
  • Wyznaczanie zadań dla dystrybutora i agenta na przykładzie konkretnych istniejących podmiotów gospodarczych
  • Sprawdzenie potencjału zagranicznego dystrybutora
Zarządzanie kanałem dystrybucji na wybranych rynkach



  • Koszt, kalkulacja korzyści i nakładów koniecznych do uzyskania zysku
  • Różnice kulturowe 

Osoby prowadzące: Beata Witkowska, Zbigniew Popowski.


Organizator:


Centrum Inicjatyw Gospodarczych
Biuro Wsparcia Przedsiębiorczości
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
pl. Hołdu Pruskiego 9, 70-550 Szczecin (Centrum Biurowe Maris)
tel.: 91 432 96 78

www.cig.wzp.pl
[email protected]
https://www.facebook.com/investinwestpomerania/

Zobacz również:

konferencje