Wykonanie zadania inwestycyjnego w kontekście interoperacyjności systemu kolei
17 Listopada 2017, 10:00-17:00 (Piątek)

ZAPROSZENIE
Notyfikowana jednostka certyfikująca nr 2683 zaprasza
na
szkolenie
z udziałem
przedstawicieli UTK, PLK i Wykonawców
pt.:
Wykonanie zadania
inwestycyjnego
w kontekście
interoperacyjności systemu kolei
w dniu 17 listopada 2017r. we
Wrocławiu
Hotel Mercure, plac Dominikański 1 , sala Millenium, II piętro
w godzinach 10.00 - 17.00
Patronat honorowy:
dr Adam Wielądek - Komitet ds.
Bezstronności CERTA
prof. dr hab. Juliusz Engelhardt
- Komitet ds. Bezstronności CERTA
Szkolenie kierowane jest do osób odpowiedzialnych za wykonanie zadań
inwestycyjnych.
Szkolenie będzie wydarzeniem, podczas którego zostaną przedstawione istotne
opinie i doświadczenia z zakresu tematyki szkolenia przez przedstawicieli UTK,
PLK, Wykonawców modernizacji linii kolejowych oraz ekspertów jednostki
notyfikowanej a także miejscem wypracowania dobrej praktyki we współpracy stron
procesie certyfikacji.
Szkolenie
spełnia wymogi szkolenia specjalistycznego, określone w wymaganiach PN-EN ISO
9001:2015-10i może być zaliczone
jako szkolenie zawodowe pracowników. Uczestnicy szkolenia otrzymają świadectwa
ukończenia szkolenia
.
Dodatkowe informacje:
tel. 48 71 798 57 38, e-mail:
[email protected],
www.certa-eu.pl
Tematyka szkolenia:
5.
Jakie rodzaje
dokumentów należy przekazać jednostce notyfikowanej w celu przeprowadzenia
weryfikacji WE (podsystem INF, ENE, CCT).
6.
Przegląd
dokumentacji projektowej, certyfikatów i deklaracji pośrednich - na co trzeba
zwrócić uwagę: wybór wersji TSI i Listy Prezesa UTK, zalety i wady różnych
wersji TSI, procedura zmiany wersji TSI,postępowanie jednostki, gdy weryfikacja podsystemu jest dokonana w
oparciu o niekompletne projekty wykonawcze, czy istnieje konieczność opracowania
i wysłania wystąpień do Ministra o wydanie odstępstw od warunków technicznych
dla urządzeń i budowli kolejowych, czy modernizowany podsystem Infrastruktura
obejmuje obiekty i urządzenia związane z potrzebami osób niepełnosprawnych,
podlegające ocenie przez jednostkę notyfikowaną na zgodność z TSI PRM,
konieczność przeprowadzenia analizy zasilania sieci trakcyjnej i sprawdzenia
wymagań dotyczących
minimalnego i średniego zasilania sieci podczas weryfikacji
podsystemu ENERGIA, czy w certyfikatach są wyłączenia, które mogą uniemożliwić
uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji podsystemu?
8.
Wyroby budowlane,
wyroby i urządzenia kolejowe, wyroby instalacyjne - jakie są obecnie wymagania
prawne ich dopuszczenia do obrotu i stosowania/udostępniania na rynku.
9. Podsystemy infrastrukturalne - na co zwrócić uwagę: INFRASTRUKTURA: skrajnie, budowle ziemne (także istniejące), obiekty inżynieryjne (także istniejące), perony w aspekcie potrzeb osób niepełnosprawnych. ENERGIA: weryfikacja zasilania sieci trakcyjnej, zasadność wykonania symulacji wydajności układu zasilania, charakterystyka dynamiczna i jakość odbioru prądu, zabezpieczenie przeciwporażeniowe w aspekcie stosowanych systemów uszynień i problemy w przypadku stosowania uszynień indywidualnych konstrukcji wsporczych. STEROWANIE: spełnienie warunków bezpiecznego stosowania określonych w dokumentacji technicznej i zastosowanych w projekcie systemów srk, składników interoperacyjności i innych urządzeń .
Serdecznie zapraszam
dr inż. Sławomir Bukowski
Prezes Jednostki CERTA
PLAN SZKOLENIA
Wykonanie zadania
inwestycyjnego
w kontekście
interoperacyjności
systemu kolei
1. godz. 10.00 - 10.30 -P. Jadwiga Wrzesińska (Przedstawicielka Wykonawcy)
a. Cel kontraktu (Zarządca Infrastruktury-Wykonawca)- wykonanie zadania inwestycyjnego w tym uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji podsystemów - certyfikat weryfikacji WE jako jeden z dokumentów niezbędnych dla uzyskania zezwolenia.
b. Wstęp:
· Wybór i zatrudnienie jednostki notyfikowanej.
· Co może i powinna zrobić jednostka notyfikowana a czego robić jej nie wolno?.
· Harmonogram pracy jednostki notyfikowanej - etapy weryfikacji, kiedy rozpoczynać współpracę z jednostką notyfikowaną?
2. godz.10.30 -11.45 Przedstawiciel UTK
Relacje: UTK - Zarządca Infrastruktury - Wykonawca i Projektant, Producent - Jednostka Notyfikowana i ich wpływ na czas realizacji, koszty i jakość inwestycji.
3. godz.11.45 - 12.00 przerwa kawowa
4. godz.12.00 - 13.30 Eksperci CERTA
a. Jakie dokumenty Wykonawca robót powinien otrzymać od Zamawiającego i dlaczego?
· Studium wykonalności z oceną stanu technicznego, ekspertyzy,
· Wniosek Zarządcy Infrastruktury do Prezesa UTK z kwalifikacją robót (modernizacja/odnowienie) i oceną znaczenia zmiany,
· Decyzja Prezesa UTK stwierdzająca, czy w związku z planowanym zakresem prac niezbędne jest uzyskanie nowego zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji dla podsystemu strukturalnego po modernizacji oraz określającą stopień zastosowania TSI do modernizacji podsystemu.
·
Certyfikaty pośrednie oraz raporty /załączniki
wydane przez jednostki notyfikowane
i deklaracje pośrednie wystawione przez wykonawcę dla etapu projektowania.
b. Jakie rodzaje dokumentów należy przekazać jednostce notyfikowanej w celu przeprowadzenia weryfikacji WE (podsystem INF, ENE, CCT)
c. Przegląd dokumentacji projektowej, certyfikatów i deklaracji pośrednich - na co trzeba zwrócić uwagę:
· Wybór wersji TSI i Listy Prezesa UTK, zalety i wady różnych wersji TSI, procedura zmiany wersji TSI.
·
Postępowanie jednostki, gdy weryfikacja
podsystemu jest dokonana w oparciu
o niekompletne projekty wykonawcze.
·
Czy istnieje konieczność opracowania i wysłania
wystąpień do Ministra Transportu
o wydanie odstępstw od warunków technicznych dla urządzeń i budowli kolejowych?.
· Czy modernizowany podsystem Infrastruktura obejmuje obiekty i urządzenia związane z potrzebami osób niepełnosprawnych, podlegające ocenie przez jednostkę notyfikowaną na zgodność z TSI PRM?
· Konieczność przeprowadzenia analizy zasilania sieci trakcyjnej i sprawdzenia wymagań dotyczących minimalnego i średniego zasilania sieci podczas weryfikacji podsystemu ENERGIA
· Czy w certyfikatach są jakieś wyłączenia, które mogą w przyszłości uniemożliwić uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji modernizowanego podsystemu?
5. godz.13.30 - 14.15 lunch
6. 14.15 - 15.15 przedstawiciel PLK "Certyfikacja podsystemów i współpraca z jednostką notyfikowaną z perspektywy zarządcy infrastruktury"
7. godz.15.15 - 15.45 Ekspert CERTA
a. Jak dobierać materiały i urządzenia, aby na etapie weryfikacji podsystemów uniknąćkonieczności uzyskania dodatkowych certyfikatów, wzrostu kosztów modernizacji i konieczności wydłużenia czasu na ukończenie kontraktu
b. Wyroby budowlane, wyroby i urządzenia kolejowe, wyroby instalacyjne - jakie są obecnie wymagania prawne ich dopuszczenia do obrotu i stosowania/udostępniania na rynku.
8. godz.15.45 - 16.00 przerwa kawowa
9. godz.16.00 - 17.00 Ekspert CERTA
a. Podsystemy infrastrukturalne - na co zwrócić uwagę:
· INFRASTRUKTURA: skrajnie, budowle ziemne (także istniejące), obiekty inżynieryjne (także istniejące), perony w aspekcie potrzeb osób niepełnosprawnych.
· ENERGIA: weryfikacja zasilania sieci trakcyjnej, zasadność wykonania symulacji wydajności układu zasilania, charakterystyka dynamiczna i jakość odbioru prądu, zabezpieczenie przeciwporażeniowe w aspekcie stosowanych systemów uszynień i problemy w przypadku stosowania uszynień indywidualnych konstrukcji wsporczych.
· STEROWANIE: spełnienie warunków bezpiecznego stosowania określonych w dokumentacji technicznej i zastosowanych w projekcie systemów srk, składników interoperacyjności i innych urządzeń.
Miejsce
ul.Klecińska 125, Wrocław