To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.
Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Bilet dla jednej osoby
już niedostępne 1 094,70 zł -
  Bilet grupowy
już niedostępne 848,70 zł -

ZAPROSZENIE


Notyfikowana jednostka certyfikująca nr 2683 zaprasza

na szkolenie

z udziałem przedstawicieli UTK, PLK i Wykonawców pt.:


Wykonanie zadania inwestycyjnego

w kontekście interoperacyjności systemu kolei


w dniu 17 listopada 2017r. we Wrocławiu

Hotel Mercure, plac Dominikański 1 , sala Millenium, II piętro 

w godzinach 10.00 - 17.00


Patronat honorowy:

dr Adam Wielądek - Komitet ds. Bezstronności CERTA

prof. dr hab. Juliusz Engelhardt - Komitet ds. Bezstronności CERTA


Szkolenie kierowane jest do osób odpowiedzialnych za wykonanie zadań inwestycyjnych.


Szkolenie będzie wydarzeniem, podczas którego zostaną przedstawione istotne opinie i doświadczenia z zakresu tematyki szkolenia przez przedstawicieli UTK, PLK, Wykonawców modernizacji linii kolejowych oraz ekspertów jednostki notyfikowanej a także miejscem wypracowania dobrej praktyki we współpracy stron procesie certyfikacji.


Szkolenie spełnia wymogi szkolenia specjalistycznego, określone w wymaganiach PN-EN ISO 9001:2015-10i może być zaliczone jako szkolenie zawodowe pracowników. Uczestnicy szkolenia otrzymają świadectwa ukończenia szkolenia .


Dodatkowe informacje: tel. 48 71 798 57 38, e-mail: [email protected], www.certa-eu.pl


Tematyka szkolenia:

1. Cel kontraktu - wykonanie zadania inwestycyjnego, w tym uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji podsystemów .

2. Wstęp - wybór i zatrudnienie jednostki notyfikowanej, co może i powinna zrobić jednostka, a czego robić jej nie wolno, harmonogram pracy jednostki notyfikowanej.

3. Relacje UTK - Zarządca Infrastruktury - Wykonawca i Projektant, Producent - Jednostka Notyfikowana i ich wpływna czas realizacji, koszty i jakość inwestycji.

4. Jakie dokumenty Wykonawca robót powinien otrzymać od Zamawiającego i dlaczego: st udium wykonalności z oceną stanu technicznego, ekspertyzy, wniosek Zarządcy Infrastruktury do Prezesa UTK z kwalifikacją robót (modernizacja/odnowienie) i oceną znaczenia zmiany, decyzja Prezesa UTK stwierdzająca, czy w związku z planowanym zakresem prac niezbędne jest uzyskanie nowego zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji dla podsystemu strukturalnego po modernizacji oraz określającą stopień zastosowania TSI do modernizacji podsystemu, certyfikaty pośrednie oraz raporty /załączniki wydane przez jednostki notyfikowane i deklaracje pośrednie.

5. Jakie rodzaje dokumentów należy przekazać jednostce notyfikowanej w celu przeprowadzenia weryfikacji WE (podsystem INF, ENE, CCT).

6. Przegląd dokumentacji projektowej, certyfikatów i deklaracji pośrednich - na co trzeba zwrócić uwagę: wybór wersji TSI i Listy Prezesa UTK, zalety i wady różnych wersji TSI, procedura zmiany wersji TSI,postępowanie jednostki, gdy weryfikacja podsystemu jest dokonana w oparciu o niekompletne projekty wykonawcze, czy istnieje konieczność opracowania i wysłania wystąpień do Ministra o wydanie odstępstw od warunków technicznych dla urządzeń i budowli kolejowych, czy modernizowany podsystem Infrastruktura obejmuje obiekty i urządzenia związane z potrzebami osób niepełnosprawnych, podlegające ocenie przez jednostkę notyfikowaną na zgodność z TSI PRM, konieczność przeprowadzenia analizy zasilania sieci trakcyjnej i sprawdzenia wymagań dotyczących minimalnego i średniego zasilania sieci podczas weryfikacji podsystemu ENERGIA, czy w certyfikatach są wyłączenia, które mogą uniemożliwić uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji podsystemu?

7. Jak dobierać materiały i urządzenia, aby na etapie weryfikacji podsystemów uniknąćkonieczności uzyskania dodatkowych certyfikatów, wzrostu kosztów modernizacji i konieczności wydłużenia czasu na ukończenie kontraktu.

8. Wyroby budowlane, wyroby i urządzenia kolejowe, wyroby instalacyjne - jakie są obecnie wymagania prawne ich dopuszczenia do obrotu i stosowania/udostępniania na rynku.

9. Podsystemy infrastrukturalne - na co zwrócić uwagę: INFRASTRUKTURA: skrajnie, budowle ziemne (także istniejące), obiekty inżynieryjne (także istniejące), perony w aspekcie potrzeb osób niepełnosprawnych. ENERGIA: weryfikacja zasilania sieci trakcyjnej, zasadność wykonania symulacji wydajności układu zasilania, charakterystyka dynamiczna i jakość odbioru prądu, zabezpieczenie przeciwporażeniowe w aspekcie stosowanych systemów uszynień i problemy w przypadku stosowania uszynień indywidualnych konstrukcji wsporczych. STEROWANIE: spełnienie warunków bezpiecznego stosowania określonych w dokumentacji technicznej i zastosowanych w projekcie systemów srk, składników interoperacyjności i innych urządzeń .


Serdecznie zapraszam

dr inż. Sławomir Bukowski

Prezes Jednostki CERTA


PLAN SZKOLENIA

Wykonanie zadania inwestycyjnego

w kontekście interoperacyjności systemu kolei


1. godz. 10.00 - 10.30 -P. Jadwiga Wrzesińska (Przedstawicielka Wykonawcy)

a. Cel kontraktu (Zarządca Infrastruktury-Wykonawca)- wykonanie zadania inwestycyjnego w tym uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji podsystemów - certyfikat weryfikacji WE jako jeden z dokumentów niezbędnych dla uzyskania zezwolenia.

b. Wstęp:

· Wybór i zatrudnienie jednostki notyfikowanej.

· Co może i powinna zrobić jednostka notyfikowana a czego robić jej nie wolno?.

· Harmonogram pracy jednostki notyfikowanej - etapy weryfikacji, kiedy rozpoczynać współpracę z jednostką notyfikowaną?


2. godz.10.30 -11.45 Przedstawiciel UTK

Relacje: UTK - Zarządca Infrastruktury - Wykonawca i Projektant, Producent - Jednostka Notyfikowana i ich wpływ na czas realizacji, koszty i jakość inwestycji.


3. godz.11.45 - 12.00 przerwa kawowa


4. godz.12.00 - 13.30 Eksperci CERTA

a. Jakie dokumenty Wykonawca robót powinien otrzymać od Zamawiającego i dlaczego?

· Studium wykonalności z oceną stanu technicznego, ekspertyzy,

· Wniosek Zarządcy Infrastruktury do Prezesa UTK z kwalifikacją robót (modernizacja/odnowienie) i oceną znaczenia zmiany,

· Decyzja Prezesa UTK stwierdzająca, czy w związku z planowanym zakresem prac niezbędne jest uzyskanie nowego zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji dla podsystemu strukturalnego po modernizacji oraz określającą stopień zastosowania TSI do modernizacji podsystemu.

· Certyfikaty pośrednie oraz raporty /załączniki wydane przez jednostki notyfikowane
i deklaracje pośrednie wystawione przez wykonawcę dla etapu projektowania.

b. Jakie rodzaje dokumentów należy przekazać jednostce notyfikowanej w celu przeprowadzenia weryfikacji WE (podsystem INF, ENE, CCT)

c. Przegląd dokumentacji projektowej, certyfikatów i deklaracji pośrednich - na co trzeba zwrócić uwagę:

· Wybór wersji TSI i Listy Prezesa UTK, zalety i wady różnych wersji TSI, procedura zmiany wersji TSI.

· Postępowanie jednostki, gdy weryfikacja podsystemu jest dokonana w oparciu
o niekompletne projekty wykonawcze.

· Czy istnieje konieczność opracowania i wysłania wystąpień do Ministra Transportu
o wydanie odstępstw od warunków technicznych dla urządzeń i budowli kolejowych?.

· Czy modernizowany podsystem Infrastruktura obejmuje obiekty i urządzenia związane z potrzebami osób niepełnosprawnych, podlegające ocenie przez jednostkę notyfikowaną na zgodność z TSI PRM?

· Konieczność przeprowadzenia analizy zasilania sieci trakcyjnej i sprawdzenia wymagań dotyczących minimalnego i średniego zasilania sieci podczas weryfikacji podsystemu ENERGIA

· Czy w certyfikatach są jakieś wyłączenia, które mogą w przyszłości uniemożliwić uzyskanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji modernizowanego podsystemu?

5. godz.13.30 - 14.15 lunch


6. 14.15 - 15.15 przedstawiciel PLK "Certyfikacja podsystemów i współpraca z jednostką notyfikowaną z perspektywy zarządcy infrastruktury"


7. godz.15.15 - 15.45 Ekspert CERTA

a. Jak dobierać materiały i urządzenia, aby na etapie weryfikacji podsystemów uniknąćkonieczności uzyskania dodatkowych certyfikatów, wzrostu kosztów modernizacji i konieczności wydłużenia czasu na ukończenie kontraktu

b. Wyroby budowlane, wyroby i urządzenia kolejowe, wyroby instalacyjne - jakie są obecnie wymagania prawne ich dopuszczenia do obrotu i stosowania/udostępniania na rynku.


8. godz.15.45 - 16.00 przerwa kawowa


9. godz.16.00 - 17.00 Ekspert CERTA

a. Podsystemy infrastrukturalne - na co zwrócić uwagę:

· INFRASTRUKTURA: skrajnie, budowle ziemne (także istniejące), obiekty inżynieryjne (także istniejące), perony w aspekcie potrzeb osób niepełnosprawnych.

· ENERGIA: weryfikacja zasilania sieci trakcyjnej, zasadność wykonania symulacji wydajności układu zasilania, charakterystyka dynamiczna i jakość odbioru prądu, zabezpieczenie przeciwporażeniowe w aspekcie stosowanych systemów uszynień i problemy w przypadku stosowania uszynień indywidualnych konstrukcji wsporczych.

· STEROWANIE: spełnienie warunków bezpiecznego stosowania określonych w dokumentacji technicznej i zastosowanych w projekcie systemów srk, składników interoperacyjności i innych urządzeń.

Zobacz również:

szkolenia Branża kolejowa Inwestowanie Inwestycje społeczne Inżynieria lądowa Prawo umów wydarzenia Wrocław