
Szczegółowy program Konferencji Coaching dla Biznesu
8.30-8.45 - Rejestracja uczestników
8.45-9.00 - Rozpoczęcie Konferencji - Piotr Ławacz, Dyrektor Oddziału Trójmiejskiego ICF Polska
9.00-9.50 - Coaching zespołów
- Wsparcie zespołu przez coaching, jako sposób na skuteczne i tanie zwiększenie efektywności jego pracy.
- Efektywny dobór właściwych metod, ciekawych narzędzi i doświadczonego coacha, jako gwarancja, że cele stawiane przed zespołem, jego integracja i sprawność pracy wejdą na nowy, trudno osiągalny innymi metodami poziom.
Prowadzący:Jarosław Łojewski
Coach ACC ICF, właściciel butiku szkoleniowego Kreatyw.Pro, organizator spotkań FuckUp Nights w Trójmieście. Jako coach biznesowy wspiera m.in. kadrę zarządzającą dużych trójmiejskich przedsiębiorstw, doświadczonych i początkujących przedsiębiorców, startupy. Więcej na www.kreatyw.pro.
9.50-10.40 - Coaching menedżerów i liderów
W organizacjach (firmach i instytucjach) najczęściej prowadzony jest coaching menedżerów i liderów. Warto zadbać, by był w pełni efektywny:
- Powiązać coaching z innymi procesami rozwojowymi (szkoleniami, mentoringiem etc.);
- Przygotować proces coachingu - określić oczekiwania, cele, efekty biznesowe;
- Wybrać coacha i metodologię pracy;
- Ustalić zasady współpracy i komunikacji na linii: klient - coach - sponsor - otoczenie.
Prowadzący: Piotr Ławacz
Dyrektor Trójmiejskiego Oddziału ICF, psycholog, coach ACC ICF, prowadzący Pracownię Rozwoju Osobistego WIN!, trener biznesu od 1993 roku, twórca i opiekun merytoryczny Studium Akademia Coachingu Biznesowego przy Agencji Rozwoju Pomorza, współpracownik Coaching Center. Przeprowadził ok. 2000 dni szkoleniowych - treningów i warsztatów z zakresu psychologii biznesu, zarządzania, sprzedaży oraz coachingu. Często gości w mediach, jako konsultant w dziedzinie coachingu i psychologii społecznej. Więcej na www.piotrlawacz.pl.
10.40-11.00 przerwa
11.00-11.50 - Coaching w działach produkcji
Produkcja to proces powstawania usługi lub produktu. Kierownicy i liderzy zespołów pełnią w nim niezwykle odpowiedzialną, a często kluczową funkcję. Bez ich zaangażowania, umiejętności i autorytetu efektywność zespołu drastycznie spada.
- Jak mądrze wspierać ludzi na "pierwszej linii"?
- Czy szkolenie wystarczy?
- Po co przeprowadzać coaching w dziale produkcji?
- Analiza tematu na podstawie studium przypadku.
Prowadzący: Monika Stankiewicz
Wicedyrektorka Trójmiejskiego Oddziału ICF, trenerka Lean Management, mentorka, akredytowany coach ICC, autorka bloga o introwertykach. Wspiera innych i towarzyszy im w zmianie. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w korporacjach w branży motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej oraz jako doradca biznesowy. Wierzy w ciągłe doskonalenie, prostotę i funkcjonalność. Więcej na www.monikastankiewicz.pl.
11.50-12.40 - Coaching w sprzedaży
Coaching w sprzedaży to droga do wzrostu skuteczności zespołów sprzedażowych.
- Czym się różni coaching kompetencji sprzedażowych od typowego coachingu?
- Wpływ coachingu kompetencji sprzedażowej na efektywność szkoleń.
- Jaki wpływ ma coaching kompetencji na efektywność zespołu sprzedażowego?
- Budowanie sprzedażowej organizacji samouczącej się i rola coachingu w tym procesie.
Prowadzący: Jacek Czarnowski
Trener biznesu, konsultant, coach, właściciel firmy Cetus Consulting. Licencjonowany trener i konsultant Sandler Training - światowego lidera w zakresie projektów szkoleniowo-doradczych, dotyczących sprzedaży i zarządzania sprzedażą. Realizuje projekty doradczo-szkoleniowe dla wielu firm. Są one skierowane do kadry menedżerskiej i handlowej, prowadzą do zwiększenia efektywności sprzedażowej. Twórca i organizator największej w północnej Polsce cyklicznej konferencji dla menedżerów sprzedaży, odbywającej się od 2012 roku w Gdańsku pod nazwą "Morfologia Sprzedaży". Więcej na
www.gdansk.sandler.com.
12.40-13.30 - Coaching dla zarządów
Gra o wysoką stawkę - realizacja pełni potencjału zespołów zarządzających.
- Źródła informacji i doświadczeń związanych z coachingiem zarządów.
- Czym zarządy różnią się od "nie-zarządów" - specyfika pracy z zespołami zarządzającymi.
- Nadzwyczajne zmiany - miary sukcesu coachingu zarządów.
- Eliminowanie ryzyka porażki.
- Rola działu HR (zasobów ludzkich) w procesie realizacji programów coachingowych.
- Kwalifikacje coacha zarządu.
- Charakterystyka środowiska (otoczenia) wspierającego proces coachingowy.
Prowadzący: Paweł Sopkowski
Pomysłodawca, projektant i strateg planowania rozwiązań dla klientów. Nadzoruje prowadzone projekty, tworzy programy szkoleniowe, w pewnym stopniu sam je prowadzi. Doświadczony executive coach, przeprowadził ponad 2 500 godzin zajęć indywidualnych i grupowych. Współtwórca i sponsor Ogólnopolskiego Programu Mentoringowego "Youth Business Poland" pod auspicjami jego królewskiej wysokości księcia Walii Karola. Członek założyciel ICF Polska, członek Rady PIFS. Twórca i lider Coaching Center - wyspecjalizowanego centrum rozwoju coachingu, mentoringu i przywództwa, opierającego swoją działalność o międzynarodowe standardy International Coach Federation oraz International Mentoring Association. Rozwojem organizacji zajmuje się od 1993 roku, natomiast coachingiem prawie od 18 lat. Jest zaangażowany w działalność społeczną. Więcej na
www.coachingcenter.pl.
13.30-14.00 przerwa
14.00-14.50 - Współpraca pomiędzy coachem a działem HR
Na czym polega współpraca coacha z działem zasobów ludzkich (HR)?
- Co coach może wnieść do organizacji, a co zyska dział HR?
- Wyzwania działu HR - coach wewnętrzny, coach zewnętrzny.
- Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby współpraca miedzy coachem a działem HR okazała się dla organizacji sensowną inwestycją? Recepta na współpracę.
Prowadzący: Agnieszka Grys
Coach PCC ICF. Kieruje firmą szkoleniową JAK-Marketing Dialog, prowadzi szkolenia i procesy coachingowe dla menedżerów wyższego i średniego szczebla, dla zespołów handlowych i trenerów wewnętrznych organizacji. Prowadzi doradztwo biznesowe, ocenę pracowniczą, oceny kompetencji i potencjału rozwojowego. Współtworzy i przeprowadza programy szkoleniowe z zakresu zarządzania kompetencjami, sprzedaży, rozwoju zawodowego, motywacji i coachingu. Zrealizowała ponad 2000 dni szkoleniowych dla firm z branży finansowej, FMCG, B2B. Jako menadżer swoje pasje realizuje w obszarach strategicznego zarządzania firmą, marketingu i sprzedaży.
15.00-16.00 - Warsztaty
Warsztaty równoległe. Zapisy na Warsztaty będą prowadzone podczas Konferencji.
Warsztat: Metody coachingu w kierowaniu ludźmi
Warsztat dla menedżerów, szukających odpowiedzi na pytania:
- Jak wzmocnić znane już metody ustalania celów i egzekwowania zadań?
- Co, oprócz poleceń, działa w delegowaniu?
- Czym uzupełnić monolog informacji zwrotnej przełożonego w rozmowie oceniającej?
Prowadzący: Beata Gralińska
Psycholog, trener grup szkoleniowych, coach PCC ICF. Od jedenastu lat prowadzi własną firmę Coaching Way, realizując długoterminowe programy coachingu indywidualnego i treningi zarządzania zespołami przy użyciu metod stosowanych w coachingu. Więcej na
www.coaching-way.pl.
Warsztat: Coaching motywacji
Efektywne dokonywanie zmian oraz osiąganie lepszych wyników jest możliwe mi.in. dzięki efektywnej komunikacji:
- Efektywna komunikacja, jako odwołanie do autonomii i indywidualnych zasobów rozmówcy.
- Jak motywować, odwołując się do autonomii i zasobów pracownika?
Prowadzący: Artur Negri
Coach ACC ICF, coach metody CoachWise™, mentor, trener. Wprowadza do organizacji oraz uczy krytycznego i analitycznego myślenia, które usprawnia procesy i podejmowanie decyzji. Ma ponad dwadzieścia lat doświadczenia w pracy z ludźmi i organizacjami. Był
m.in. dyrektorem programowym Instytutu Lecha Wałęsy, dyrektorem Biura Prasowego oraz rzecznikiem prasowym Forum Ekonomicznego w Krynicy, szefem programów w rządowym think tanku Centrum Europejskie Natolin oraz dziennikarzem Polskiego Radia i prasy ekonomicznej. Jego pasją są marka osobista, komunikacja, zarządzanie przez wartości i etyka. Ta ostatnia stanowi przedmiot powstającego doktoratu.
Miejsce
Aleja Zwycięstwa 96/98, Gdynia