To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.
Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Liczba
  Uczestnik
już niedostępne -

Prawie co drugi startup na świecie upada 


ponieważ proponuje produkt, którego nikt nie potrzebuje. Problem ten dotyka nie tylko startupy, ale również dojrzałe firmy, które chcą zaproponować coś nowego swoim lub nowym klientom. 


Jak to możliwe? Dlaczego tak się dzieje? Co zrobić, żeby nie podzielić losu tych, którym się nie powiodło?

Odpowiedź wydaje się całkiem prosta, choć, jak pokazują statystyki, nie taka łatwa w realizacji - rozmawiaj z potencjalnymi klientami!


Customer Development 


czyli etap rozmów z potencjalnymi klientami nt. ich potrzeb i problemów, to kluczowy - a mimo to czasami pomijany przez firmy - etap w procesie wdrażania na rynek nowego produktu. 

Przybliżymy Wam to zagadnienie podczas najbliższego webinaru.


Zarejestruj się na webinar Fundacji MOST!


Jakie tematy będziemy poruszać w czasie spotkania?

  • Co to jest customer development? Czym jest teoria JTBD (Jobs To Be Done)?
  • Po co? Dlaczego warto realizować customer development?
  • Kogo powinniśmy angażować w proces? Z kim rozmawiać?
  • Kiedy (na jakim etapie) i gdzie prowadzić customer development?
  • Jak prowadzić customer development? Jakie są zasady? Jakie zadawać pytania? Jakie cele przyjąć?
  • Co dalej? Co po customer development?


Kto skorzysta z tej wiedzy najbardziej?

Każdy kto wprowadza lub chce wprowadzić na rynek nowy produkt






O prowadzącej:

Joanna M. Fogler - Chief Innovation Strategist w Fundacji MOST, doradczyni #MOSTmentors. Specjalizuje się w diagnozie potrzeb, analizie potencjału firm, wypracowywaniu założeń biznesowych oraz strategiach rozwoju. W Fundacji MOST rozwija metodyki i narzędzia pracy, prowadzi warsztaty strategiczne, realizuje projekty doradcze. 







O projekcie:


Czy firma może szybko ale precyzyjnie odpowiedzieć na #koronakryzys? Jak zabrać się za zidentyfikowanie obszarów, którymi należy zająć się w pierwszej kolejności?

Pandemia postawiła wiele przedsiębiorców w obliczu problemów, czasami zagroziła ich dalszemu funkcjonowaniu. W Fundacji MOST wolimy działać niż załamywać ręce, stąd pomysł na szybkie zbadanie zagrożeń i wyzwań małych i średnich firm.

Jeszcze na przełomie marca i kwietnia przeprowadziliśmy ankietę "Rozwój w kryzysie", w której pytaliśmy między innymi jakie najpilniejsze potrzeby mają obecnie przedsiębiorcy. Na co dzień wspieramy firmy w szukaniu najlepszych rozwiązań do rozwoju, więc nasze zasoby kompetencyjne sprawdzają się także w sytuacjach kryzysowych.

Z udzielonych w ankiecie odpowiedzi wynika, że ponad połowa respondentów posiada rezerwy kapitałowe pozwalające na utrzymanie się na rynku maksymalnie 3 miesiące. Najczęściej wymieniane problemy to odczuwalny spadek sprzedaży, zachwiana płynność finansowa oraz pilna konieczność zmiany strategii organizacji.


Główne potrzeby, które pojawiły się w odpowiedziach to:

  • segmentacja rynku, nowe segmenty klientów - gdy celem jest zwiększenie sprzedaży lub dywersyfikacja ryzyka,
  • mapowanie i optymalizacja działania, gdy chcesz zwiększyć efektywności funkcjonowania firmy / konkretnego działu w firmie, dostosować procesy do nowych realiów tak, by działać jak najbardziej efektywnie
  • digitalizacja procesów - automatyzacja, robotyzacja, praca zdalna, sprzedaż i obsługa online, nowe technologie
  • customer development - sprawdzenie aktualnych potrzeb klientów na zmieniającym się rynku
  • generowanie i porządkowanie pomysłów - gdy masz przed sobą sporo wyzwań i kiedy rodzą się problemy.

Zapewne sytuację w każdej firmie należy analizować indywidualnie (i możemy tu pomóc zainteresowanym "szyjąc na miarę" programy doradcze z udziałem kilkudziesięciu współpracujących z Fundacją mentorów dziedzinowych z bogatym doświadczeniem biznesowym), ale można też zainspirować do własnych poszukiwań. Dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić cykl webinarów odpowiadających na wymienione wyżej wyzwania.

Wystartowaliśmy 13. maja i co dwa tygodnie zapraszamy naszych ekspertów, którzy pokażą przykłady zastosowania konkretnych rozwiązań. Przed nami jeszcze jeden - piąty już webinar, podczas którego zajmiemy się kwestią customer development w czasie kryzysu. Zapisz się na niego tutaj. 



Polub Fundację MOST na Facebooku i LinkedIn, żeby dostawać powiadomienia o kolejnych wydarzeniach i programach, w których pomagamy przedsiębiorcom!

Zobacz również:

szkolenia Customer development Doradztwo Biznesowe Mentoring Webinar