Data-driven e-commerce - czyli jak wdrożyć strategię analityczną od zaraz
19 Marca 2020, 18:00-21:00 (Czwartek)
Dane są sexy, każdy chce je wykorzystywać. Dla wielu z nas podejmowanie decyzji opartych na danych to najrozsądniejsze z rozwiązań, tylko jeszcze wciąż niewiele firm w praktyce wdraża strategie analityczne i wykorzystuje korzyści z nich płynące. Często słyszymy, że Klienci wolą inwestować w reklamy, zamiast w analitykę, bo widzą w nich jasne przełożenie na zysk. Warto jednak zwrócić uwagę, że największe biznesy cały czas się zmieniają, optymalizują działania, dopasowują do potrzeb Klientów, bo analizują o nich dane.
BIG DATA wydają się skomplikowane, wiążą się ze stosowaniem często niezrozumiałych algorytmów i koniecznością zatrudnienia dodatkowych specjalistów. Ale oprócz BIG DATA, każda firma gromadzi duże zasoby SMALL DATA, które można zacząć wykorzystywać dosłownie od zaraz, wystarczy zastosować sprawdzone przepisy na analitykę.
Dlatego, jeśli:
- próbujesz analizować dane, ale masz poczucie, że nie umiesz podjąć na ich podstawie decyzji
- chcesz wdrożyć strategię analityczną dla swojego biznesu
- chcesz reagować na potrzeby Twoich Klientów i dopasowywać rozwiązania do ich potrzeb
- chcesz nauczyć się zadawać kluczowe pytania i wiedzieć, gdzie znaleźć na nie odpowiedzi
- chcesz projektować efektywne kampanie
Koniecznie przyjdź na nasz meet-up!
Pokażemy Ci gotowe rozwiązania i sprawdzone strategie do wdrożenia od zaraz - przekonaj się, że analiza danych może zmienić Twój biznes o 180 stopni. Nie wyjdziesz bez listy zadań, które możesz zacząć wdrażać w swoim e-commerce już następnego dnia!
Dodatkowo otrzymasz:
- CUX - pakiet Lollipop na trzy miesiące za free, żeby zaprzyjaźnić się z analizą zachowań i doświadczeń
- F1Brand - bezpłatną konsultację dot. strategii marketingowej Twojego sklepu
- Blue Mint - 350 zł na kampanię w Google Ads dla Twojego sklepu internetowego
Agenda:
- godz. 18:00: Nie ufaj swojemu przeczuciu! Dlaczego podejmowanie decyzji w oparciu o dane pomaga osiągnąć sukces? / Marcelina Lipska, Digital Marketing Consultant, CEO F1Brand
Dane są dzisiaj jak złoto, a Twoja największa konkurencja to problemy Klienta, nie inne firmy. Możesz mieć milion złotych na kampanię i fantastyczną strategię, ale jeśli nie zrozumiesz, że po drugiej stronie monitora jest człowiek, który ma zupełnie inne przyzwyczajenia, to nawet milion Cię nie uratuje!
Jak nie pracować na przeczuciu i wspierać doświadczenia Klienta w Twoim sklepie? Opowiem Ci dlaczego zawsze warto zaczynać od… dlaczego i weryfikować swoje hipotezy.
- godz. 18:20: Lekarz stawia diagnozę w oparciu o liczby w wynikach badań! Dowiedz się jak dane w raportach Google Analytics pozwolą Ci ZBADAĆ Twój sklep internetowy. / Piotr Podbielski, Strateg/Analityk, CEO Blue Mint
Okazuje się, że proces diagnozowania choroby przez lekarza ma wiele wspólnego z procesem analizy danych internetowych.
Tak jak często nie ma jednej odpowiedzi na pytanie "Na co jestem chory?", tak nie ma jednej odpowiedzi na pytanie "Dlaczego 98% użytkowników nie dokonuje zakupu w Twoim sklepie internetowym?". Na szczęście istnieją narzędzia i procesy, które pozwolą Ci zdiagnozować ten problem.
Poznaj dobre praktyki interpretowania danych w raportach Google Analytics i dowiedz się jak przełożyć wnioski na praktyczne kroki, które zwiększą Twoją wiedzę o użytkownikach sklepu internetowego.
- godz. 18:40: Tam, gdzie metryki nie sięgają, czyli jak analizować zachowania i doświadczenia użytkowników? / Paulina Walkowiak, Analityk zachowań i doświadczeń, CEO cux.io
Analiza danych jakościowych powinna być naturalnym przedłużeniem i pogłębianiem wniosków wyciągniętych na podstawie metryk i wskaźników w narzędziach analitycznych. Opowiem o tym, jak efektywnie połączyć te źródła danych i czego szukać w zachowaniach użytkowników, żeby znaleźć gotowe do wdrożenia rozwiązania.
- godz. 19:00: Sesja Q&A - pytaj!
- godz. 19:30: Networking
Prelegenci:
Paulina Walkowiak - CEO cux.io - aplikacji do analizy zachowań i doświadczeń użytkowników z kilientami w 44 krajach. Pomaga firmom przekładać wiedzę o użytkownikach na konkretne decyzje biznesowe. Autorka warsztatów z analityki produktowej "Data-driven design", mówczyni TEDx, wykładowczyni akademicka. Wyróżniona w raporcie Strong Women in IT 2019. #mompreneur
Piotr Podbielski - certyfikowany strateg Digital Marketing Institute. W oparciu o dane tworzy strategie rozwoju przedsiębiorstw w Internecie. W 2018 roku w Phoenix szkolił się pod okiem Dennis'a Yu - marketera, który realizuje kampanie dla Golden State Warriors, Nike, American Airlines. Posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji kampanii e-marketingowych dla takich firm jak Energa, Robyg, Trefl Sopot. Po godzinach spotkacie go na koszykarskim parkiecie. Współzałożyciel inicjatywy biznesowej WAVE it.
Marcelina Lipska - Digital Marketing Consultant & Strategist, CEO F1Brand. Pomaga wykorzystywać digital marketing i nowe technologie do rozwoju firm. Z online marketingiem związana od 7 lat. Buduje i konsultuje strategie marketingowe dla małych i średnich firm, a także korporacji. Prywatnie trener tenisa, miłośniczka Rogera Federera, od którego przedsiębiorcy mogą się wiele nauczyć.
Miejsce
Lęborska 3 B, Gdask