To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.
Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Liczba
  Uczestnik
już niedostępne -

Pandemia i kwarantanna zmusiły przediębiorców do szybkiego przesunięcia środka ciężkości działań biznesowych do przestrzeni cyfrowej. Kiedy fizycznie nie możemy realizować celów - szybciej digitalizujemy procesy. Do tego dochodzą obniżone przychody i trudne decyzje o ograniczaniu kosztów działalności. Często na pierwszy ogień idą zwolnienia pracowników w nadziei, że nowe, zautomatyzowane podejście ich zastąpi bez szkody dla efektywności.


Czy automatyzacja zawsze ma sens? Ja przeprowadzić ją sprawnie i skutecznie? Jak uniknąć niewidocznych na pierwszy rzut oka strat? Jak w tym wszystkim pozostać człowiekiem i pracodawcą odpowiedzialnym społecznie?

Na te i pokrewne pytania będziemy dyskutować w czwartym z kolei webinarze z serii "Rozwój w kryzysie", który odbędzie się w środę, 24. czerwca 2020 r. o godzinie 11:00. 



Zarejestruj się na webinar Fundacji MOST!


Podczas webinaru Radosław Bartosik, który jest ekspertem działającym w MOSTmentors, bazując na swoim doświadczeniu w projekcie Przemysł 4.0 będzie mówił o tym jak automatyzować procesy i jak uczłowieczać automatyzację. Skupi się nie tylko na tym, ile można zaoszczędzić na digitalizacji, a ile można stracić, ale także na ludzkim jej wdrażaniu.


Kto skorzysta z tej wiedzy najbardziej?
  • członkowie i członkinie zarządów
  • liderzy i kierownicy sekcji
  • każdy, kto ma wpływ na organizację


Jakie tematy będziemy poruszać w czasie spotkania:
  • aspekty finansowe automatyzacji
  • aspekty ludzkie
  • aspekty strat i zysków
  • aspekty tego co dalej
  • usługa ludzka usługą VIP


Po webinarze uczestnicy będą umieli postawić sobie właściwe pytania o sens i skuteczne przeprowadzenie procesów automatyzacji, ale też i na nie odpowiedzieć.

Będzie prowokująco, praktycznie i od innej strony, niż zwykle mówi się o digitalizacji.



O prowadzącym:


Radosław Bartosik - założyciel i członek zarządu jednej z wiodących spółek na rynkuoprogramowania dla branży ubezpieczeniowej. Główne obszary kompetencji to tworzenie zespołów samozarządzających isamoorganizujących się, definiowanie odpowiedzialności i efektywności.

Swobodnie porusza się w branży IT zwłaszcza w tematach programowania, zarządzania i wspierania zespołów IT.

W Fundacji MOST prowadzi audyty procesów i analizuje problemyorganizacji wspólnie z właścicielami lub osobami zarządzającymi w firmie. Wspiera definiowanie celów organizacji, jej sensu istnienia, definiowanieograniczeń w organizacji, mapowanie procesów biznesowych.




O projekcie:


Czy firma może szybko ale precyzyjnie odpowiedzieć na #koronakryzys? Jak zabrać się za zidentyfikowanie obszarów, którymi należy zająć się w pierwszej kolejności?

Pandemia postawiła wiele przedsiębiorców w obliczu problemów, czasami zagroziła ich dalszemu funkcjonowaniu. W Fundacji MOST wolimy działać niż załamywać ręce, stąd pomysł na szybkie zbadanie zagrożeń i wyzwań małych i średnich firm.

Jeszcze na przełomie marca i kwietnia przeprowadziliśmy ankietę "Rozwój w kryzysie", w której pytaliśmy między innymi jakie najpilniejsze potrzeby mają obecnie przedsiębiorcy. Na co dzień wspieramy firmy w szukaniu najlepszych rozwiązań do rozwoju, więc nasze zasoby kompetencyjne sprawdzają się także w sytuacjach kryzysowych.

Z udzielonych w ankiecie odpowiedzi wynika, że ponad połowa respondentów posiada rezerwy kapitałowe pozwalające na utrzymanie się na rynku maksymalnie 3 miesiące. Najczęściej wymieniane problemy to odczuwalny spadek sprzedaży, zachwiana płynność finansowa oraz pilna konieczność zmiany strategii organizacji.


Główne potrzeby, które pojawiły się w odpowiedziach to:

  • segmentacja rynku, nowe segmenty klientów - gdy celem jest zwiększenie sprzedaży lub dywersyfikacja ryzyka,
  • mapowanie i optymalizacja działania, gdy chcesz zwiększyć efektywności funkcjonowania firmy / konkretnego działu w firmie, dostosować procesy do nowych realiów tak, by działać jak najbardziej efektywnie
  • digitalizacja procesów - automatyzacja, robotyzacja, praca zdalna, sprzedaż i obsługa online, nowe technologie
  • customer development - sprawdzenie aktualnych potrzeb klientów na zmieniającym się rynku
  • generowanie i porządkowanie pomysłów - gdy masz przed sobą sporo wyzwań i kiedy rodzą się problemy.

Zapewne sytuację w każdej firmie należy analizować indywidualnie (i możemy tu pomóc zainteresowanym "szyjąc na miarę" programy doradcze z udziałem kilkudziesięciu współpracujących z Fundacją mentorów dziedzinowych z bogatym doświadczeniem biznesowym), ale można też zainspirować do własnych poszukiwań. Dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić cykl webinarów odpowiadających na wymienione wyżej wyzwania.

Wystartowaliśmy 13. maja i co dwa tygodnie zapraszamy naszych ekspertów, którzy pokażą przykłady zastosowania konkretnych rozwiązań. Przed nami jeszcze jeden - piąty już webinar, podczas którego zajmiemy się kwestią customer development w czasie kryzysu. Zapisz się na niego tutaj. 



Polub Fundację MOST na Facebooku i LinkedIn, żeby dostawać powiadomienia o kolejnych wydarzeniach i programach, w których pomagamy przedsiębiorcom!

Zobacz również:

szkolenia Automatyzacja Automatyzacja procesów Doradztwo Biznesowe Mentoring Webinar