To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.
Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Bilet NORMALNY
Wyprzedane 1 414,50 zł Wyprzedane
  Bilet FIRST MINUTE
Wyprzedane 1 168,50 zł Wyprzedane
  Bilet PARTNER
Wyprzedane 615,00 zł Wyprzedane

Zapraszamy na trening międzykulturowy poświęcony efektywnej współpracy w międzykulturowym środowisku, która zapewne jest Twoim codziennym wyzwaniem. Podczas treningu odkryjesz różne aspekty różnorodności kulturowej i dotrzesz do źródła problemów związanych z komunikacją osobistą i mailową. Będziesz miał okazję do refleksji nad własnym doświadczeniem i do rozwijania umiejętności międzykulturowych wraz z innymi Uczestnikami. Trening jest szczególnie wartościowy dla osób pracujących w różnorodnym otoczeniu, także wirtualnie, sprzedających do różnych krajów, czy obsługujących klientów na całym świecie.


Podczas treningu:

  • Nauczysz się jak świadomie wywierać dobre pierwsze wrażenie na partnerach pochodzących z innych kultur oraz dowiesz się jak możesz być przez nich postrzegany,
  • Odkryjesz jak podchodzić do ustalania i przestrzegania deadline'ów w różnych kulturach,
  • Poznasz zasady pisania skutecznych międzynarodowych maili,
  • Poszerzysz wiedzę o mechanizmach skutecznej komunikacji pod kątem budowania biznesowych i osobistych relacji z zagranicznymi partnerami.
  • Staniesz się świadomy różnic kulturowych i nauczysz się jak odpowiednio je interpretować.
Trening będzie prowadzony w języku polskim z wykorzystaniem fragmentów materiału filmowego "A World of Difference", który w intrygujący i zabawny sposób pokazuje wyzwania przed którymi staje lider wielonarodowego wirtualnego zespołu.
Niezbędna jest znajomość języka angielskiego, ponieważ w tym języku będzie prezentowany film oraz materiały szkoleniowe.

PROGRAM TRENINGU (9:00 - 17:00)

Wprowadzenie
  • Przedstawienie Trenera, Uczestników, agendy, celu szkolenia.
  • Zasady współpracy - kontraktu
  • Ćwiczenie rozgrzewkowe wprowadzające do tematyki międzynarodowej współpracy
Pierwszy kontakt
  • Jak działa kultura? Metafora kultury jako góry lodowej
  • Głębokość pierwszego wrażenia
  • Znaczenie i skutki pierwszego wrażenia w międzynarodowym kontakcie
  • Różnice w postrzeganiu tej samej sytuacji. Technika D-I-E: jak uniknąć pułapki pierwszego wrażenia?
  • Dobre praktyki na pierwszy kontakt
Przerwa kawowa
Podejście do czasu
  • Podejście do czasu: czym jest deadline w różnych kulturach. Jak współpracować z osobami o preferencji polichronicznej a jak monochronicznej?
  • Jak powstają stereotypy? Postrzeganie grupy własnej i obcej
  • Praktyczne wskazówki w kierunku współpracy z osobami wywodzącymi się z innych kultur
Dystans władzy. Podejście do hierarchii.
  • Struktura zespołu - kto faktycznie dzierży władzę i podejmuje decyzje?
  • Co to znaczy wysoki dystans władzy? Jak okazywać szacunek w kulturach o wysokim dystansie władzy?
  • Praktyczne wskazówki odnośnie współpracy z osobami z krajów współpracujących
  • Dobre praktyki
Przerwa obiadowa
Komunikacja międzykulturowa
  • Komunikacja bezpośrednia i pośrednia- preferencje różnych kultur i kontekst sytuacyjny
  • Transparentność czy relacja? Kultury wysokiego i niskiego kontekstu
  • Analiza przykładowych maili pisanych przez przedstawicieli różnych kultur
  • Jak sygnalizować problemy - preferencje różnych narodów
Przerwa kawowa
Kompetencje międzykulturowe
  • Kompetencje międzykulturowe PUSH i PULL
  • Diagnoza moich kompetencji międzykulturowych
  • Zrozumienie mojej polskiej kultury biznesu-porównanie polskiej kultury z kulturami wybranymi przez uczestników szkolenia
  • Pomysły na rozwój moich kompetencji międzykulturowych
Podsumowanie szkolenia
  • Zasady współpracy w międzykulturowym środowisku
  • Wnioski i najlepsze praktyki
  • Mój plan działania: Co potrafię? Czego mi brakuje? Nad czym chcę pracować?

Co zyskujesz?

  • Staniesz się bardziej świadomy wpływu kultury na biznes, o przełoży się na budowanie długotrwałych relacji z Twoimi zagranicznymi partnerami i współpracownikami z różnych krajów,
  • Będziesz potrafił dostrzec mechanizmy rządzące pracą w międzykulturowym środowisku oraz zidentyfikować zachowania, które powodują, że współpraca jest bardziej lub mniej efektywna,
  • Podniesiesz swoją gotowość do pracy w międzynarodowym środowisku, co będzie miało pozytywny wpływ na atmosferę w pracy,
  • Będziesz dostrzegał więcej możliwości związanych z międzynarodową współpracą i chętniej wykorzystasz nadążające się szanse,
  • Otrzymasz narzędzia to lepszej analizy, zrozumienia i zarządzania problemami w zróżnicowanym kulturowo środowisku,
  • Rozwiniesz umiejętność skutecznej komunikacji międzykulturowej oraz radzenia sobie w nietypowych, trudnych sytuacjach,
  • Otrzymasz zestaw materiałów szkoleniowych do pracy w trakcie szkolenia oraz indywidualnie w domu, materiały poszkoleniowe w wersji elektronicznej oraz certyfikat uczestnictwa w treningu międzykulturowym

Co nieco o trenerze

Katarzyna Chrulska

Pracuje w środowisku międzynarodowym od 1995 roku. Prowadziła szkolenia nie tylko dla Polaków, ale również dla Portugalczyków i Rosjan. Specjalizacja Katarzyny to różnice międzykulturowe, negocjacje międzynarodowe, zarządzanie projektem, zarządzanie projektem w środowisku wielokulturowym i wirtualnym zespołem.

Zainteresowanie różnicami kulturowymi pojawiło się w czasie studiów w Wielkiej Brytanii w European Business Management School. W ramach pracy dyplomowej MBA Katarzyna prowadziła badania nad kulturą biznesu: "Różnice kulturowe w biznesie międzynarodowym. Porównanie polskiej kultury biznesu z kulturami wybranych partnerów handlowych", pod opieką amerykańskiego profesora Richarda Gestelanda.

W pracy zawodowej przede wszystkim szuka firm i zadań związanych ze środowiskiem międzynarodowym. Pracowała min. jako Import & Logistics Manager w firmie importującej kawę z Ameryki Południowej, jako Business Processes & Quality Manager oraz Chief Human Resources Officer w międzynarodowej firmie produkcyjnej. Odpowiedzialna była za opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania procesami i Balanced Scorecard. Autorka strategii organizacji i zarządzania oraz strategii zarządzania zasobami ludzkimi w międzykulturowej korporacji. Pracowała również jako Dyrektor Zakupów i Logistyki w fabryce mebli. Najciekawszym zadaniem na tym stanowisku było budowanie efektywnych relacji z zagranicznymi dostawcami w Europie, Azji i Ameryce Środkowej.

Obecnie pracuje w OGP Gaz-System S.A. jako Manager ds. Strategii i Wsparcia Projektów. W codziennej pracy wykorzystuje wiedzę i doświadczenie w zarządzaniu projektami międzynarodowymi. Pracuje w wirtualnych zespołach. Reprezentuje firmę w czasie spotkań i konferencji międzynarodowych jako panelistka lub moderator. 

Zobacz również:

szkolenia Warsztaty wydarzenia Warszawa