
Etykieta biznesu to innymi słowy sztuka funkcjonowania w środowisku biznesowym. Znajomość zasad obowiązujących w relacjach służbowych ma szczególne znaczenie. Pozwala budować pozytywny wizerunek firmy i umacniać jej pozycję na rynku. W obecnych czasach znajomość dobrych obyczajów i norm towarzyskich to konieczność. Znajomość zasad etykiety daje poczucie bezpieczeństwa oraz pewność siebie, pozwala odnaleźć się w każdej, nawet najbardziej niezręcznej sytuacji.
Uczestnicy na szkoleniu usystematyzują wiedzę z zakresu norm i zasad podczas nawiązywania nowych kontaktów i budowania relacji biznesowych oraz w trakcie przyjęć biznesowych i spotkań w restauracji.
Program szkolenia
- Główne różnice pomiędzy savoir vivre towarzyskim a biznesowym
- Kardynalne zasady etykiety biznesu
- zasada precedencji
- zasada dostosowania
- zasada szacunku
- Precedencja w relacjach służbowych -zasady, które odgrywają kluczową rolę w budowaniu relacji interpersonalnych i decydują o efekcie pierwszego wrażenia.
- uścisk dłoni - kluczowe 4 sekundy - jak je dobrze wykorzystać
- wymiana wizytówek - jak to robić dobrze
- zasady podczas zapoznawania ze sobą osób - schematy, które pomogą uniknąć wpadek
- Przyjęcia i wizyty w restauracji
- przyjęcia bufetowe
- korzystanie z bufetu
- jedzenie i picie: kolejność spożywania dań, prawidłowe trzymanie kieliszka, talerza, serwetki
- wszystko o dokładkach
- zapoznawanie osób podczas przyjęć na stojąco
- brudne naczynia
- wyjście z przyjęcia - o czym należy pamiętać
- spotkania służbowe w restauracji
- obowiązki gospodarza
- przywileje gościa
- akceptacja wina
- płatność i faktura
- przyjęcia zasiadane
- wszystko o zastawie stołowej
- toasty
- kłopotliwa torebka
- nasza serwetka: wymiana, odkładanie na chwilę, odkładanie po posiłku
- nietypowe dania
- najważniejsze zasady, które sprawią, że skupimy się na biznesie a nie konwenansach
- przyjęcia bufetowe
Czas trwania: 3 godziny (3x60 min)
Informacje o prowadzącej szkolenie:
Dagmara Łuczka
Doradca w zakresie budowania wizerunku osób i firm.
Założycielka Projektowni Wizerunku http://www.projektowniawizerunku.pl/. Wykładowca studiów podyplomowych, trener. Prowadzi wykłady i szkolenia z zagadnień związanych m.in. z savoir vivre, etykietą biznesu oraz Public Relations. Autorka cyklu artykułów o etykiecie biznesu w magazynie Transport Manager. Posiada ponad 9-letnie doświadczenie w realizacji działań PR. Pracowała m. in. na stanowiskach rzecznika prasowego, stanowiskach menedżerskich oraz jako niezależny konsultant w obszarze komunikacji i budowania wizerunku. Posiada doświadczenie teoretyczne i praktyczne w obszarze doradztwa wizerunku biznesowego. Obecnie prowadzi Projektownię Wizerunku, gdzie realizuje projekty w zakresie budowania wizerunku osób i firm. Jako wykładowca akademicki współpracowała m.in. z Uniwersytetem Gdańskim, Akademią Morską w Gdyni, Uniwersytetem Szczecińskim oraz Wyższą Szkołą Finansów i Administracji, gdzie prowadziła przedmioty poświęcone etykiecie biznesu oraz działaniom Public Relations. Prowadzi również gościnne wykłady dla studenckich kół naukowych.odaj opis wydarzenia
Miejsce
Trzy Lipy 3, Gdańsk