ETYKIETA W KOMUNIKACJI BIZNESOWEJ I OFICJALNEJ - czyli jak komunikować się skutecznie stosując zasady etykiety biznesowej - szkolenie 4-godzinne.
17 Lutego 2023, 09:00-12:30 (Piątek)
W jednym z biurowców w Warszawie,

Szkolenie skierowane jest do menedżerów średniego i wyższego szczebla, którzy reprezentują swoją organizację na zewnątrz, nawiązują relacje oficjalne z przedstawicielami instytucji lub firm zagranicznych, mają styczność z ważnymi klientami i realizują projekty we współpracy z innymi instytucjami, także zagranicznymi. Szkolenie ma na celu polepszenie umiejętności komunikacyjnych pracowników, zwiększenie ich profesjonalizmu w kontaktach z innymi i instytucjami oraz budowanie relacji towarzyskich i oficjalnych w zgodzie zasadami etykiety.
Szkolenie trwa 4 godziny wykładowe z jedną 30 minutową przerwą i trwa zazwyczaj od 9.00 do 12.30.
Szkolenie trwa 4 godziny wykładowe i będzie realizowane w centrum Warszawy, w jednym biurowców. Możliwe jest też (na życzenie zamawiającego) prowadzenie szkolenia na platformie ZOOM. Zazwyczaj w godzinach 9.00 - 12.30 z przerwą kawową ok. 30 minut po pierwszej 1,5 godziny. Szkoleniu towarzyszy prezentacja multimedialna, która zostanie udostępniona w pdf dla wszystkich uczestników szkolenia. Po szkoleniu uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia szkolenia zgodnego z zasadami VCC (Vocational Competence Certificate). Firma Paweł Grotowski Universal Training jest laureatem konkursu Orły Kształcenia 2019 i 2020.
Szkolenie prowadzi Paweł Grotowski MBA, były pracownik MSZ, KPRM, UKIE i Komisji Europejskiej, doświadczony trener z zakresu etykiety, komunikacji i protokołu dyplomatycznego. W ciągu ostatnich 15 lat zrealizował ponad 250 szkoleń dla instytucji państwowych, samorządowych, firm polskich i zagranicznych. Paweł Grotowski współpracuje na stałe z Polskim Instytutem Spraw Międzynarodowych, Krajową Izbą Gospodarczą, Krajową Szkołą Administracji Publicznej, Ernst & Young, Collegium Humanum oraz Okręgową Izbą Radców Prawnych w Warszawie. Oprócz szkoleń prowadzi zajęcia akademickie dla słuchaczy MBA oraz konsultacje z zakresu etykiety w biznesie i protokołu dyplomatycznego podczas organizacji dużych uroczystości z udziałem przedstawicieli instytucji rządowych, ambasad, organizacji międzynarodowych, branżowych i biznesowych. Więcej informacji jest dostępnych na stronie www.universaltraining.pl
9.00 - wstęp
- czym jest etykieta i do czego jest nam potrzebna?
- najważniejsze zasady etykiety menedżera
- zasada dostosowania w relacjach biznesowych i międzynarodowych
- wszystko, co robimy jest komunikacją...
- feedback czyli informacja zwrotna
9.30 - część I - Etykieta w komunikacji 1
- komunikacja werbalna, epistolarna i pozawerbalna
- zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej
- zasady sporządzania korespondencji służbowej
- zasady sporządzania korespondencji elektronicznej
- nowoczesne środki komunikacji, etykieta w internecie
- natłok informacji i przeładowanie informacją
- 7 kroków etykiety wideo rozmowy o wideo konferencji - NOWOŚĆ
- tworzenie pierwszego wrażenia i kreowanie pozytywnego wizerunku
- elementy mowy ciała podczas autoprezentacji i udziału w spotkaniach
10.30 - przerwa kawowa (30 minut)
11.00 - Część II - Etykieta w komunikacji 2
- zasada starszeństwa w relacjach oficjalnych i biznesowych
- zasada pierwszeństwa prawej ręki w relacjach oficjalnych i biznesowych
- powitanie w relacjach towarzyskich i oficjalnych
- przedstawianie siebie oraz innych osób w relacjach oficjalnych i biznesowych
- właściwy uścisk dłoni jako element budowania swojego wizerunku
- inne metody powitania oraz czy całować się na powitanie...
- elevator speech, czyli jak mówić zwięźle i przekonująco - NOWOŚĆ
- zasady udziału w spotkaniach, naradach, prezentacjach
- wymiana wizytówek, odpowiedni krój i zastosowanie biletów wizytowych
- sztuka small talk w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów
12.30 - podsumowanie i zakończenie szkolenia, rozdanie dyplomów