
Jak przeprowadzić badania z eyetrackerem - kiedy jego wykorzystanie ma sens?
W ramach szkolenia:
- Nauczysz się, jak dokładnie działa eyetracker i ludzki układ wzrokowy
- Dowiesz się, kiedy eyetracking w badaniu ma szansę dać wartościowe wyniki
- Poznasz podstawy prowadzenia badań z użyciem eyetrackera i analizy jego wyników.
Na szkolenie szczególnie zapraszamy:
- Badaczy UX,
- Product Ownerów,
- Product Managerów,
- i wszystkich chcących rozwiać mity krążące wokół wykorzystania eyetrackingu.
Szczegółowa agenda:
9:30-10:15 Wprowadzenie - czym jest eyetracker i jak działa ludzki układ wzrokowy.
10:15-10:30 Co eyetracker wnosi do UX? Kilka przykładów informacji, które daje nam eyetracker (i kilka mitów do obalenia).
10:30-11:00 Jak badać z eyetrackerem? Dobre praktyki przy prowadzeniu sesji z użyciem eyetrackera.
11:00-11:30 Case study - co możemy powiedzieć o zachowaniu użytkownika, patrząc na te dane?
11:30-11:45 Przerwa
11:45-13:00 Ćwiczenie: analiza danych z eyetrackera - jake wnioski możemy z nich wyciągnąć?
13:00-13:30 Przedstawienie wniosków i podsumowanie
Po szkoleniu:
- Potrafisz określić wartość użycia eyetrackera w twoich projektach
- Rozumiesz i interpretujesz wyniki z badań z użyciem eyetrackera
- Umiesz przeprowadzić badanie z użyciem eyetrackingu
Trener:
Joanna Grzelak - Symetria
Joanna specjalizuje się w jakościowych i ilościowych metodach badawczych ze szczególnym uwzględnieniem badań niedeklaratywnych (eyetracking, badanie emocji). W swoich projektach wykorzystuje wiedzę z zakresu kognitywistyki i neurobiologii, co pozwala jej łączyć deklaratywne i niedeklaratywne metody pozyskiwania danych.
Poza realizacją projektów badawczych Joanna uczestniczy w rozwoju innowacyjnego oprogramowania do prowadzenia badań eyetrackingowych na mobile, pozwalających z niespotykaną dotąd dokładnością zbierać i mapować wzrok użytkownika na telefonie i w ruszającej się przestrzeni.
Co mówi trener na temat szkolenia?
Badania z wykorzystaniem eyetrackera owiane są w świecie UX wieloma mitami. Kiedy eyetracker dodaje wartość badaniom? Co możemy się za jego pomocą dowiedzieć? Jak go stosować? Na tym szkoleniu przekażę kilka faktów i wskażę, kiedy rzeczywiście użycie eyetrackera jest wartościowe - i dlaczego.
Wybrane projekty trenera:
ING Bank Śląski - Badania UX bankowości elektronicznej i mobilnej z wykorzystaniem eyetrackingu
BLIK - Badania UX z eyetrackingiem weryfikujące koncepcje nowych usług
Santander Bank Polska - Badanie eyetrackingowe koncepcji nowej wersji aplikacji mobilnej
T-mobile - Badania nowej odsłony kanału pomocy
Play - Audyt użyteczności serwisu
Bricomarche - Testy użyteczności serwisu e-commerce