
Testy użyteczności to uniwersalne narzędzie w pracy każdego_ej UX Researchera_ki.
Podczas naszego kursu dowiesz się nie tylko, czym jest użyteczność i jak ją badać, ale zdobędziesz też wiedzę na temat projektowania i przeprowadzania testów użyteczności.
Opowiemy Ci wszystko, co musisz na ich temat wiedzieć - od ich zarysu po analizę wyników!
Dlaczego warto?
- Poznasz najlepsze praktyki procesu projektowania i realizacji badań użyteczności dla produktów cyfrowych.
- Dowiesz się, jak dobrać metody i próbę badawczą oraz jak przygotować kryteria rekrutacyjne.
- Nauczysz się jak słuchać i obserwować badanych tak, aby ich zrozumieć oraz formułować pytania tak, aby moderacja testów użyteczności była płynna i skuteczna.
- Zapoznasz się z narzędziami do planowania, przeprowadzania i analizowania testów użyteczności dla produktów cyfrowych.
- Poznasz sposoby na skuteczne syntetyzowanie wyników badań i ich prezentację w czytelny i atrakcyjny sposób dla odbiorców biznesowych.
- Kameralna, 16-osobowa grupa zapewni Ci możliwość zadawania pytań i dyskusji.
- Otrzymasz list referencyjny od Flying Bisons, potwierdzający udział w kursie i zakres nabytych umiejętności.
Dla kogo jest nasz kurs?
- Początkujących UX Resercherów_ek oraz badaczy_ek bez dużego doświadczenia w przeprowadzaniu testów użyteczności,
- Studentów_ek UX, antropologii, socjologii lub innych pokrewnych kierunków,
- Projektantów_ek UX/UI chcących nauczyć się przeprowadzać testy użyteczności,
- Osób rozważających zmianę branży i chcących sprawdzić, na czym polega UX Research.
Wymagania wstępne
- Otwarta głowa 🧠
- Chęć do nauki 🔎
Dlaczego Flying Bisons Academy?
Czy korzystasz z aplikacji KFC albo robisz zakupy przez stronę Hebe? Jeśli tak, to znasz już niektóre z naszych produktów, które tworzymy od samego początku!
Jako Flying Bisons jesteśmy liderem digital consultingu w Polsce, a misją naszej Akademii jest przekazywanie praktycznej wiedzy i umiejętności z obszaru badań, strategii, user experience i product designu.
Harmonogram
Kurs odbędzie się:
20.02.2023 (poniedziałek) w godz. 16.30-20.30
i 22.02.2023 (środa) w godz. 16.30-20.30.
Dzień 1.
20.02.2023 (poniedziałek), 16:30-20:30
1. O użyteczności - dlaczego warto ją badać i kto się tym zajmuje?
Na początku przedstawimy Wam krótko Flying Bisons i nasze role w zespole Research & Strategy. Opowiemy, czym jest użyteczność - jak i po co ją badać oraz kto się tym zajmuje. Porozmawiamy o user experience i aspektach dobrze zaprojektowanych produktów.
2. Badania w procesie projektowym
W tej części porozmawiamy o badaniach na różnych etapach procesów projektowych. Wyjaśnimy, jakie są metodyki badań, ich cele oraz rodzaje. Opowiemy, dlaczego warto wprowadzić badania w trakcie procesu tworzenia produktów i usług oraz jakie korzyści wynikają z zastosowania i łączenia różnych rodzajów badań.
3. Wprowadzenie do testów użyteczności
Na tym etapie porozmawiamy już konkretnie o testach użyteczności - w jakim celu i kiedy warto je wykonać. Przedstawimy też różne zastosowania i rodzaje testów użyteczności.
Dzień 2.
22.02.2023 (środa), 16:30-20:30
1. Przygotowanie do testów użyteczności
Drugi dzień kursu zaczniemy od omówienia przygotowań do testów użyteczności - czyli wszystkiego, co należy zorganizować przed terminem badań. Opowiemy, jak dobrać próbę badawczą i przygotować kryteria rekrutacyjne, a także pokażemy, jak zaprojektować scenariusz badawczy - przedstawimy praktycznie wskazówki i powiemy na co szczególnie warto zwrócić uwagę. Porozmawiamy również o narzędziach, które przydają się UX Researcherowi_ce przy testach użyteczności.
2. Prowadzenie testów użyteczności
W tej części zajmiemy się omówieniem etapu wykonywania testów. Przedstawimy zasady i wskazówki, które przydadzą się podczas zdobywania pierwszego doświadczenia w przeprowadzaniu testów użyteczności. Wyjaśnimy, jak obserwować badanych i jak z nimi rozmawiać. Zdradzimy także, jakie pytania warto zadać, a jakich lepiej unikać.
3. Analiza wyników i tworzenie raportu
W tej części porozmawiamy o tym, co dzieje po zakończeniu testów użyteczności. Powiemy Ci, jak należy analizować i priorytetyzować wyniki. Przedstawimy też wskazówki i praktyczne porady dotyczące tworzenia raportu z badań.
4. Quiz i Q&A
Na zakończenie zrobimy podsumowanie, quiz wiedzy i przeprowadzimy sesję Q&A.
Prowadzący
Katarzyna Kryszczuk
Pracuję jako Strategist we Flying Bisons od października 2020. Zajmuję się badaniami i strategią - prowadzę warsztaty z klientami, projektuję i przeprowadzam różne rodzaje badań, w tym testy użyteczności. Miałam okazję prowadzić projekty dla wielu marek i start-upów m.in. Booksy, Enel-med, Alab czy Modivo. Jestem również mentorką w projekcie UX Portfolio Challenge organizowanym przez Dare IT.
Kamila Rodzinka
Jestem absolwentką Psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Doświadczenie zawodowe zdobywałam prowadząc badania eksploracyjne i testy użyteczności dla największych marek m.in. Sanofi, Enel-med, eObuwie czy Hebe. We Flying Bisons pracuję jako UX Researcher od czerwca 2020 roku - prowadzę projekty i badania, przeprowadzam warsztaty i projektuję doświadczenia użytkowników.