Back czy Forward w sytuacji trudnej?
5 Sierpnia 2020, 10:00 (środa) - 7 Sierpnia 2020, 17:00 (Piątek)
zoom,

Naucz się, jak zamieniać nieefektywny feedback w rozwijający i ożywczy feedforward.
KIEDY POTRZEBUJESZ NARZĘDZIA FEEDFORWARD:
- Boisz się dawać i odbierać informację zwrotną;
- Masz poczucie, że jesteś w roli "załatwiacza" problemów i nieporozumień między członkami zespołu;
- Regularnie zbierasz feedback na temat wszystkich osób w zespole i zauważasz, że to jedyny moment, kiedy ludzie zgłaszają to, co ich drażni w innych;
- Chciałbyś być przykładem dla osób z zespołu w zakresie dawania i przyjmowania informacji zwrotnej;
- Chcesz zwiększyć ilość i jakość przekazywanych sobie informacji zwrotnych w zespole;
- Chcesz wprowadzić jasny zestaw reguł i zasad dawania i odbierania informacji zwrotnej;
- Chcesz nauczyć się odważnie prosić o informację zwrotną.
ZAMIEŃ FEEDBACK NA FEEDFORWARD
"Zamień feedback na feedforward" to intensywne, 3-dniowe szkolenie online dla liderów, którzy chcą odważnie rozwinąć i wzmocnić relacje w swoich zespołach. Łączy w sobie wiedzę, wyniesioną z dziesiątek godzin pracy z zespołami i liderami przy facylitowaniu konfliktów, z praktycznymi ćwiczeniami, opartymi na autorskiej metodzie, dzięki którym przećwiczysz feedforward na realnych sytuacjach z pracy.
PROGRAM:
KROK 1 - WPROWADZENIE, na którym dowiesz się:
- Co to jest feedback?
- Dlaczego dawanie i przyjmowanie feedbacku jest dla nas takim wyzwaniem i co z tym zrobić?
KROK 2 - PODSTAWY FEEDFORWARD, gdzie poznasz odpowiedzi na pytania:
- Co to jest feedforward?
- Na przekazywaniu jakiej informacji skupiamy się w feedforward?
- Co jest intencją feedforward?
- Co daje podejście feedforward?
- Kiedy wchodzić w feedforward?
KROK 3 - Dlaczego BIOLOGIA NASZEGO MÓZGU SPRZYJA FEEDFORWARD?
- Twoja dłoń, a twój mózg - czyli co ma piernik do wiatraka?
- Współpraca gada, ssaka, a feedback czyli upss… zobacz część mózgu Ci się odkleiła
- Jak na nowo przykleić to, co Ci się odkleiło?
KROK 4 - FEEDFORWARD KROK PO KROKU - intensywny trening
Podczas sytuacji "z życia wziętej" krok po kroku przeprowadzę cię przez autorskie narzędzie pozwalające przygotować się do feedforward. Równolegle pracujesz również na swojej realnej sytuacji, by móc od razu przetrenować wszystko praktycznie.
KROK 5 - PRZYJMOWANIE INFORMACJI ZWROTNEJ
- Jak dbać o siebie w trakcie odbierania informacji zwrotnej
- O co zadbać po odebraniu informacji zwrotnej
- Co może cię wesprzeć w aktywnym proszeniu o informację zwrotną, nawet ze świadomością, że to co usłyszysz będzie krytyką?
O TRENERCE:
Lidia Kocur od ponad 10 lat wspiera liderów, zespoły i organizacje w tworzeniu miejsc pracy opartych o zaufanie oraz wzajemne poszanowanie wartości i potrzeb - jako psycholog, trener oraz team coach. Zajmuje się prewencją i przeprowadzaniem zespołów przez konflikty tak, by nie kończyły się spadkiem efektywności, opuszczeniem zespołu, a w konsekwencji - gorączkowymi poszukiwaniami pracownika na trudnym rynku pracy. Wspiera zwłaszcza tych team liderów, którzy boją się i unikają konfliktów oraz udzielania informacji zwrotnej. Pomaga im zamienić lęk na łatwość, swobodę i pewność radzenia sobie w sytuacjach trudnych, dzięki czemu potrafią przywrócić spokój, normalność, zaangażowanie i efektywność w zespole. Wierzy, że przedefiniowanie konfliktu, a także wyposażenie się w odpowiednie narzędzia i umiejętności do pracy z nim jest kluczowe do utrzymania i rozwoju zespołu w świecie IT.
OPINIE UCZESTNIKÓW POPRZEDNICH EDYCJI:
Mateusz Sochan, Scrum Master:
Jeżeli kiedykolwiek odczuwałeś niepokój, obawę, strach i niepewność, kiedy chciałeś z kimś porozmawiać o ważnej dla ciebie sprawie lub temacie, to to szkolenie jest dla ciebie. Zrozumiesz, co się wtedy z tobą dzieje i dlaczego. Dowiesz się, jak sobie z tym poradzić i otrzymasz wskazówki, które krok po kroku poprowadzą cię do zrozumienie nie tylko drugiej osoba, ale przede wszystkim samego siebie. Przygotuj się na wiedzę, która zmieni sposób, w jaki będziesz czytać swoje i innych emocje oraz potrzeby.
Marek Kwasecki, Backend Chapter Lead:Idź! Dowiesz się fajnych rzeczy! Lidka pokaże Ci konkretne narzędzie do wykorzystania od zaraz, które fajnie wpisuje się w koncepcję nieagresywnej organizacji. +1 do kompetencji liderskich
Weronika Szałkowska, HR Business Partner:Szkolenie poprowadzone przez Lidię jest zaprojektowane w taki sposób, aby uczestnicy po jego zakończeniu byli gotowi do implementacji zdobytej wiedzy w swoich organizacjach. Wpływają na to duże skupienie na realnych caseach, ćwiczenia i przystępny sposób przekazywania informacji. Komfort uczestnictwa zapewniają także przygotowane przez Lidię materiały, dzięki którym w pełni mogłam się skupić na przyswajaniu wiedzy, a nie notowaniu. Dzięki szkoleniu rozwiązałam problem jaki zapisałam sobie w ćwiczeniu, gdzie rozkładaliśmy swoje sytuacje na kolejne czynniki, spojrzałam na tę trudną wcześniej dla mnie sytuację w innym świetle. Dodatkowo czuję, że dzięki wiedzy na temat działania mózgu, naszych uczuć i potrzeb spokojniej podejdę do kolejnych konfliktowych sytuacji.
Jarosław Jopek, SW Engineering Manager SaaS Solutions:
Szkolenie w spójny sposób pokazuje jak przygotowywać się, dawać i odbierać informacje zwrotną. Wszystko jest w kontekście potrzeb, emocji, postrzegania czy uwarunkowań biologicznych w których żyjemy jako ludzie. Szkolenie bazuje na praktycznych doświadczeniach. Elementy mogą być wykorzystywane przy wprowadzaniu ludzi do świata informacji zwrotnej oraz w trudnych sytuacjach zarówno na płaszczyźnie zawodowej jak i w życiu codziennym.
Anna Chladek, Software Engineering Supervisor:Temat feedbacku jest mi bardzo bliski i lubię nieustannie poszerzać swoją wiedzę w tym zakresie. Szkolenie pomogło mi zdobyć nową wiedzę o tym jak prowadzić dialog w sytuacjach trudnych, czy warto zaczynać dialog kiedy jesteśmy pod wpływem silnych emocji, co się dzieje w naszym mózgu, kiedy te emocje się pojawiają i dlaczego się pojawiają. Część merytoryczna zahaczająca o biologię i psychologię była dla mnie bardzo ciekawa a liczne przykłady ze świata IT, które zawsze sobie cenię dodatkowo wzbogaciły szkolenie.
Krzysztof Mochocki, Senior Software Engineer:
Prowadząca jest przygotowana do przeprowadzenia zajęć. Całość jest zaplanowana i przekazana w sposób umiejętny. Teoria przeplata się z ćwiczeniami. Jest również miejsce na pytania i dyskusje. Całość jest przeprowadzona w odpowiedniej atmosferze, bez rozkojarzeń i przesadnej rygorystyki. Uświadomiłem sobie jak dużym stresem jest feedback dla innych, zarówno w perspektywie jego udzielenia jak i odbioru. Przy najbliższej okazji postaram się wykorzystać zaprezentowane techniki, tak by ułatwić komunikację innym.
Angelika Sochan, Junior Scrum Master:
Rekomenduję szkolenie, ponieważ przez dwa dni otrzymałam bardzo szeroki zakres wiedzy, zdobyłam nową perspektywę na udzielanie informacji zwrotnej oraz spojrzałam głębiej w swoje potrzeby i uczucia. Udało mi się zrozumieć, że to w jaki sposób odbieram komunikat od innej osoby wiąże się z moimi potrzebami, które mogą, ale nie muszą być zaspokojone. Wartościowe było również poznanie trójpodziału mózgu i jego ewolucji.
Katarzyna Kołodziej, Software Engineering Supervisor:
Szkolenie dało mi ono sporo do myślenia pod względem uczuć i potrzeb drugiej osoby. Teraz patrząc na ludzi i obserwując ich zachowania, postawę - staram się nie oceniać a myśleć/pytać o tym co w danej chwili czują i jakie z ich potrzeb czekają na zaspokojenie. To takie podejście do drugiej osoby z pełnym "dobrem".
Jeśli:
- masz problem z przekazaniem lub przyjęciem informacji zwrotnej
- wydaje Ci się, że są ludzie, z którymi nie da się współpracować
- uważasz, że ludzie są z założenia istotami rozumnymi, a emocje są zbędne to polecam zapisać się na to szkolenie. Mi wywróciło myślenie do góry nogami ;) Przestałam się irytować w sytuacjach, w których ktoś robi coś "przeciwko mnie". Szkolenie pokazało mi, że w większości przypadków takie zdarzenia są wynikiem działania w różnych ramach i z różnymi celami, a nie dlatego, że ktoś jest wobec ciebie, czy twoich planów "złośliwy".
Przedstawiona przed Lidię koncepcja, obejmuje szerokie spojrzenie na temat i wiele perspektyw. Całość została usystematyzowana i zaprezentowana w formie narzędzia, które pozwala nabytą wiedzę, zarówno utrwalić jak i stosować w praktyce
SZCZEGÓŁY SZKOLENIA:
- Data: 5-7 sierpnia, między 10:00 - 17:00
- Miejsce: spotkanie online
- Liczba miejsc: maksymalnie 12
- Więcej informacji na: https://lidiakocur.pl/