Gamedev.js: Pierwsza gra w ECS

21 Grudnia 2019, 10:00-18:00 (Sobota)

Zobacz na mapie

To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.
Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Cena Liczba
  Normalny

dostępnych: 0

Wyprzedane 49,00 zł Wyprzedane

Pierwsza gra w ECS

Architektura Entity Component System (ECS), ukochana przez największych graczy na rynku (jak Unity, Epic czy Crytek), zrewolucjonizowała tworzenie gier raz na zawsze odstawiając programowanie obiektowe do lamusa. Poprzez budowanie złożonych funkcjonalności z małych, atomicznych komponentów oraz rygorystyczne rozdzielenie danych od logiki pozwala utrzymać porządek w kodzie nawet po wielu tygodniach intensywnej pracy. Dzięki temu, programowanie znów staje się przyjemne i satysfakcjonujące.

Zapraszamy na szkolenie z pisania gier przeglądarkowych w architekturze ECS, w trakcie którego:

  • Napiszecie kompletną grę (2D), która działa w każdej współczesnej przeglądarce, nie wymaga żadnych dodatkowych bibliotek i zajmuje tylko kilka kilobajtów.
  • Poznacie Good Lucka, template do tworzenia gier przeglądarkowych.
  • Nauczycie się szybko prototypować pomysły na mechaniki gier.
  • Poznacie zalety podejścia composition over inheritance.

Szkolenie poprowadzą Michał Budzyński i Staś Małolepszy, autorzy takich gier jak:

  • Backcountry (18. miejsce na js13k 2019)
  • HOMM1K (13. miejsce na js1k 2019)
  • Spooky Arena (zwycięzca NodeKnockout 2018)
  • LOGOUT (13. miejsce na js13k 2018)
  • Starsky & Bluff (nagroda Top Kek, Slavic Game Jam 2017)
  • Code Explorer (wyróżnienie Github Game Off 2017)
  • Shape Ronin (2. miejsce GamedevJS Jam 2017)
  • Prze-szkody (zwycięzca GamedevJS Jam 2017)
  • A moment lost in time (6. miejsce js13k 2017)

Skrót programu

  • Wprowadzenie do ECS
    • Struktury danych
    • Rozdzielenie danych od logiki
    • Composition over inheritance
  • Rysowanie i sterowanie
    • Rysowanie statycznych kształtów używając Canvas2D API
    • Reagowanie na input użytkownika
    • Dodawanie zachowań poprzez
  • Dodawanie nowych komponentów i systemów
    • Poruszanie encji, którymi nie steruje gracz
    • Kolizje z brzegami okna
    • Kolizje między encjami
  • Kompletna gra
    • Budowanie prostej planszy
    • Dodawanie własnych pomysłów

Ważne informacje

Warsztat odbędzie się w Warszawie w sobotę 21 grudnia 2019 od 10.00 do 18.00. Liczba miejsc jest ograniczona. Zapisy ruszą 19 listopada o 21:00. Miejsce odbywania się warsztatu to Stacja Wiedzy, ul. Kolejowa 47/U-23 w Warszawie.

Wymagania

  • JavaScript na poziomie podstawowym (min. 1 rok nauki lub pracy).
  • TypeScript na poziomie początkującym (wystarczy wprowadzenie z oficjalnej dokumentacji).
  • Konto na GitHubie.
  • Własny komputer.
  • Zainstalowane node i npm, VS Code i przeglądarka.

Zdajemy sobie sprawę, że trudno jest jednoznacznie ocenić poziom znajomości języka programowania używając prostych haseł: początkujący, podstawowy, średniozaawansowany itd. Polecamy zapoznać się z sylabusem, w którym zawarliśmy listę zagadnień z JavaScriptu i TypeScriptu, których znajomość pozwoli wam w największym stopniu skorzystać z warsztatu.

Strona wydarzenia: https://gamedevjs.pl/wydarzenia/warszawa-warsztat-ecs1

Zobacz również:

szkolenia wydarzenia Warszawa