Gotowi na SYGNALISTÓW? - wdrożenie nowych regulacji prawnych dot. sygnalistów w sektorze prywatnym
9 Grudnia 2021, 10:00-12:30 (Czwartek)

Celem spotkania jest przygotowanie przedsiębiorców do skutecznego wdrożenia nowej Ustawy o ochronie osób zgłaszających naruszenia czyli tzw. Ustawy o sygnalistach.
Przedstawione zostaną główne wymogi Dyrektywy UE w sprawie ochrony osób zgłaszających przypadki naruszenia prawa oraz przygotowanych polskich regulacji prawnych w tym zakresie. Każdy uczestnik będzie miał możliwość zdobycia praktycznej wiedzy dotyczącej korzyści i ryzyk związanych z efektywną organizacją systemu zgłaszania nieprawidłowości.
Wskazany zostanie krąg osób podlegających ochronie wraz z zakresem tejże ochrony a także zasady odpowiedzialności za utrudnianie dokonywania zgłoszeń, podejmowanie działań odwetowych czy też brak właściwej ochrony tożsamości sygnalisty.
Zaprezentowane zostaną trzy możliwe kanały zgłaszania nieprawidłowości: wewnętrzne, zewnętrzne oraz ujawnienie publiczne w przypadku nieskuteczności wcześniejszych zgłoszeń.
Omawiane będą wymagane procedury, rejestry oraz dobre praktyki w zakresie planowania, wdrażania i utrzymania systemów obsługi sygnalistów.
Uczestnicy spotkania poznają najważniejsze obowiązki pracodawców wynikające z nowych regulacji prawnych.
Omówione zostanie co powinno, a co może się znaleźć w regulaminach zgłoszeń wewnętrznych.
Przedstawimy dylematy prowadzenia obsługi zgłoszeń w grupach kapitałowych.
Zachęcamy Członków BCC do wcześniejszego podejmowania działań związanych z przygotowaniem systemu obsługi sygnalistów spełniających nowe wymogi. Termin wdrożenia nowych przepisów w Polsce -17 grudnia 2021.
PRELEGENCI:
Adam Maruszczak
Właściciel Agencji Detektywistyczno - Konsultingowej "AMC" Adam Maruszczak Consulting. Generał Policji. Absolwent Akademii Morskiej w Gdyni, Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie oraz podyplomowych studiów Logistyka w Bezpieczeństwie Kraju. Pełnił służbę w Policji od 1990 do 2014 roku - niezmiennie w pionie kryminalnym. W latach 2009-2013 Dyrektor Centralnego Biura Śledczego Komendy Głównej Policji. Nadzorował wiele projektów krajowych i międzynarodowych, spektakularnych spraw dotyczących zwalczania zorganizowanych grup przestępczych działających na terenie kraju jak i zagranicą, w zakresie przestępczości kryminalnej, narkotykowej i ekonomicznej. Przygotował założenia i projekt nowelizacji Ustawy o Policji dotyczący wydzielenia Centralnego Biura Śledczego ze struktur Komendy Głównej Policji. Prowadzi i doradza w zakresie audytów śledczych oraz bezpieczeństwa biznesu. Przewodniczący Rady Fundacji Akademia Antykorupcyjna. Praktyk.
Kontakt:
e-mail: [email protected]
tel. 601 242 602
Sławomir Śnieżko
Prezes Fundacji Akademii Antykorupcyjnej. Ma ok 25-letnie doświadczenie zawodowe. Przez ostatnie lata zarządzał dużymi strukturami organizacyjnymi jako Dyrektor Biura Kryminalnego Komendy Głównej Policji, Dyrektor w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, oraz Dyrektor Bezpieczeństwa Banku i Przeciwdziałania Nadużyciom BGŻ. Ukończył liczne szkolenia krajowe i zagraniczne w USA, Kanadzie, Japonii, Izraelu, Niemczech, Anglii, Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Szwajcarii i Akademii FBI. Współautor kilku książek na temat przestępczości i korupcji. Audytor Wewnętrzny normy ISO 37001 System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym, Pełnomocnik ds. Przeciwdziałania Korupcji, członek Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. Ukończył Studia Podyplomowe z zakresu Prawa Antykorupcyjnego oraz Executive MBA w Polskiej Akademii Nauk. Przeprowadził szkolenia, w których udział wzięło prawie 10 000 osób.
Kontakt:
e-mail: [email protected]
tel. 781 330 278
Adw dr Artur Rycak
Założyciel butikowej kancelarii prawnej Rycak Kancelaria Prawa Pracy i HR, która obsługuje największe polskie i międzynarodowe spółki i korporacje w sporach sądowych oraz w ramach doradztwa z zakresu prawa pracy. W latach 2000-2016 sędzia i asesor orzekający m.in. w sądach pracy i ubezpieczeń społecznych w okręgu lubelskim, warszawskim i warszawsko-praskim. Posiada ponad 24-letnie doświadczenie w prowadzeniu sporów sądowych m.in. w sprawach z zakresu prawa pracy (jako sędzia i adwokat rozpoznał lub przeprowadził ponad 2.200 spraw sądowych przed sądami wszystkich instancji). W latach 1996-2006 pracownik naukowo-dydaktyczny w Katedrze Prawa Pracy i Ubezpieczeń Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, od 2009 r. wykładowca w Uczelni Łazarskiego w Warszawie, prelegent na wielu międzynarodowych i ogólnopolskich konferencjach naukowych, wykładowca i kierownik podyplomowych studiów "Prawo sądowe dla asystentów sędziów i referendarzy sądowych" oraz studiów "Prawo podatkowe" w Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Autor i redaktor naukowy kilkudziesięciu publikacji z zakresu prawa pracy oraz sporów sądowych. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu prawa pracy, procedury sądowej, kosztów sądowych i ustroju sądów powszechnych, w tym dla szefów działów kadr i HR, sędziów, radców prawnych, dyrektorów i pracowników sądów, aplikantów adwokackich, aplikantów radcowskich, asystentów sędziów i referendarzy sądowych oraz (ponad 3000 godzin szkoleń i zajęć akademickich).
Miejsce
Pl.Żelaznej Bramy 10, Warszawa