Loty IFR w praktyce pilota GA - dwa dostępne terminy!
14 Września 2018, 10:00 (Piątek)

Seminarium połączone z dyskusją - przede wszystkim - przybliży specyfikę lotów IFR w załodze jednoosobowej samolotami lekkimi. Uczestnicy poznają i będą mieli okazje przedyskutować możliwości, jakie one dają oraz rozważyć różne ograniczenia związane z wyposażeniem samolotów oraz doświadczeniem pilota, w tym także możliwość całorocznych operacji i specyfikę różnych pór roku w odniesieniu do lotów IFR.
W trakcie warsztatu zostaną wyjaśnione i uporządkowane podstawowe pojęcia i zagadnienia związane z organizacją ruchu lotniczego, związanego z lotami IFR w przestrzeni kontrolowanej i niekontrolowanej. Między innymi omówione zostaną kwestie przejścia z lotu VFR do IFR oraz przejścia z przestrzeni niekontrolowanej do kontrolowanej, co ma szczególne znaczenie dla pilotów bazujących na lotniskach nieoprzyrządowanych.
Osobna część warsztatu zostanie poświęcona obecnie obowiązującym przepisom dotyczącym szkolenia do uprawnienia IR(A), w tym możliwości jego nabycia za pomocą uproszczonej ścieżki opartej na ocenie kompetencji, przeznaczonej właśnie dla pilotów GA. Jedną z analizowanych możliwości będzie wykorzystanie własnego samolotu do szkolenia IR(A) oraz realizacji części szkolenia poza ośrodkiem ATO. Uczestnicy warsztatu poznają zalety szkolenia symulatorowego i samolotowego do IR(A), a także różnice pomiędzy uprawnieniem IR(A) nabytym na podstawie oceny kompetencji (tzw. CB-IR), a nowym uprawnieniem EIR (IR trasowy).
Wreszcie warsztat przybliży optymalną i bezpieczną ścieżkę do wpisu uprawnienia do licencji do latania IFRem do minimów. Prowadzący zaprezentuje i omówi wybrane narzędzia elektroniczne służące do analizy pogody, gromadzenia informacji lotniczych oraz planowania lotów IFR.
Warsztat będzie prowadzony w formie dyskusji prowadzącego z uczestnikami, uporządkowanej tematycznie prezentacją. Nie zabraknie licznych okazji do zadawania pytań i wymiany poglądów.
Szkolenie przeznaczony jest dla pilotów GA (niezależnie od typów samolotów, jakimi latają), nieposiadających jeszcze uprawnienia IR(A), lecz mających ambicje latania bez ograniczeń z A do B w różnych warunkach pogodowych, pilotów szkolących się obecnie do uprawnienia IR, a także pilotów posiadających uprawnienie do lotów według wskazań przyrządów, ale nie mających odpowiedniego bieżącego doświadczenia w lotach IFR. Warsztat będzie przedstawiał różne zagadnienia związane z lotami IFR i szkoleniem do IR(A), ze szczególnym nastawieniem na operacje IFR samolotami lekkimi (poniżej 5400 kg) w załodze jednoosobowej.
Piotr Długiewicz, instruktor-pilot (EASA: CPL, FI/IR, FAA: ATP, CFII), psycholog lotniczy. Specjalizuje się w szkoleniu symulatorowym i samolotowym do lotów według wskazań przyrządów oraz w szkoleniu do operacji w załodze jednoosobowej na samolotach technicznie zaawansowanych. Jest jedynym w Europie fabrycznym instruktorem typu Cirrus Vision Jet SF50 i jednym z dziesięciu instruktorów w Europie, legitymujących się najwyższym - platynowym statusem instruktora Cirrus SR2x. Posiada własne doświadczenie w operacjach IFR w załodze jednoosobowej w Europie i Stanach Zjednoczonych na różnych typach samolotów, w tym m.in. Cirrus SR22 Turbo, Cirrus Vision Jet i Embraer Phenom 100. Autor cyklu popularnych felietonów FL120, publikowanych w Przeglądzie Lotniczym, dotyczących przede wszystkim bezpieczeństwa lotniczego oraz praktyki GA.
Właściwa część seminarium - zarówno 14, jak i 15 września - rozpoczyna się o godzinie 10:00. Mając jednak na uwadze konieczność przejścia kontroli bezpieczeństwa i przejazdu wszystkich uczestników do hangaru Aero Poznań Maintenance, gdzie odbędzie się seminarium, uprzejmie prosimy o stawienie się w biurze Aero Poznań o godzinie 9:15.
Plan seminarium prezentuje się następująco:
09:15 - Spotkanie w biurze Aero Poznań Cirrus Training Center (Terminal GA, ul. Bukowska 285, 60-189 Poznań)
09:30 - Przejście kontroli bezpieczeństwa i przejazd do hangaru Aero Poznań Maintenance
10:00 - Moduł 1
11:30 - Przerwa kawowa
11:45 - Moduł 2
13:15 - Przerwa na lunch
13:45 - Moduł 3
15:15 - Przerwa kawowa
15:30 - Moduł 4
17:00 - Zakończenie seminarium
Dla uczestników seminarium przygotowano drobny poczęstunek oraz napoje.
Aero Poznań to spółka z pokaźnym doświadczeniem, funkcjonującą od wielu lat jako certyfikowany ośrodek szkolenia lotniczego Platinum Cirrus Training Center. Obecnie, dzięki stałemu rozwojowi, prowadzi działalność treningową, serwisową, sprzedażową oraz eventową ściśle powiązaną z awiacją. Wyróżnikami firmy są niezachwiany profesjonalizm, doskonała jakość oraz indywidualne podejście do każdego z Klientów. Jest to możliwe, gdyż Aero Poznań zatrudnia najwyższej klasy fachowców, używa najlepszych samolotów oraz najnowocześniejszych symulatorów i narzędzi. Mając na uwadze powyższe, firma z dumą pozycjonuje się wśród najlepszych na świecie w swojej branży!
Prowadzone przez Aero Poznań certyfikowane centrum szkoleniowe Cirrus Platinum postrzegane jest jako jedno z najlepszych na świecie. Cieszy się ono renomą i uznaniem wśród pilotów z uwagi na różnorodność, jakość i zaawansowanie programów szkoleniowych. Aero Poznań Training Center to obecnie jedna z dwóch placówek na świecie pozwalająca na szkolenie pilotów, którzy zasiądą za sterami Cirrus SF50 Vision Jet - jedynego samolotu z napędem odrzutowym, do którego prowadzenia nie jest wymagana licencja pilota zawodowego.
Więcej informacji o naszym ośrodku znajdziesz na stronie internetowej: www.poznan.aero
W przypadku pytań związanych z tematyką szkolenia, zachęcamy do kontaktu z Agatą:
Agata Zbyszewska-Brzykcy
[email protected]
Tel: +48 665 104 508
Wszelkie aktualności na temat seminarium znajdziesz także na naszym profilu na Facebook i stronie wydarzenia: https://www.facebook.com/events/1056612431165327
Szkolenie "Loty IFR w praktyce pilota GA" to pierwsze szkolenie z cyklu przeznaczonego dla pilotów GA. Więcej szczegółów wkrótce na facebookowym profilu Aero Poznań!
https://www.facebook.com/AeroPoznan/
Miejsce
Bukowska 285, Poznań