To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.
Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Liczba
  Bilet wstępu na konferencję
Wyprzedane Brak wolnych miejsc


III Konferencja "Kolej na energię wodorową" to kontynuacja poprzednich edycji wydarzenia, skupiających się m.in. na wzroście kosztów związanych ze zużyciem energii, zmniejszeniu śladu węglowego w transporcie oraz wpływie transportu kolejowego na stan środowiska naturalnego. Podczas tegorocznej edycji Konferencji skoncentrujemy się na szeroko rozumianych działaniach związanych z budowaniem gospodarki wodorowej.

Coraz częściej słyszymy o podmiotach dążących do osiągnięcia neutralności klimatycznej w transporcie. Branża kolejowa stale podejmuje działania skupiające się na rozwoju technologii, czego efektem jest uznanie kolei za najbardziej ekologiczny środek transportu. Plany wdrożenia "Strategii Wodorowej Polski do 2030 r." jako realnego planu stworzenia gospodarki wodorowej poprzez m.in. wykorzystanie wodoru jako paliwa alternatywnego w transporcie oraz rozwoju OZE zbliża nas do zeroemisyjności i maksymalnej redukcji śladu węglowego. Wprowadzenie rozwiązań proekologicznych na kolei wpłynie przede wszystkim na całkowitą eliminację negatywnego wpływu transportu kolejowego na stan środowiska naturalnego, równocześnie rozbudowując polską gospodarkę.

Podczas konferencji, chcemy zastanowić się nad rozwojem wykorzystywania wodoru w transporcie ze szczególnym wskazaniem roli kolei oraz poddać pod dyskusję słuszność budowy infrastruktury dystrybucji i tankowania dostępnych dla różnorodnych form pojazdów.


Program Konferencji

9.00 - 9.30 Rejestracja

9.30 - 9.40 Otwarcie i powitanie

9.40 - 10.00 Wystąpienie otwierające

10.00 - 11.30 Panel I - Wodór jako alternatywne źródło energii w transporcie - czy to się może udać?

Zmiany jakie postępują w kwestii klimatu, jak również dynamicznie zmieniająca się polityka UE wobec emisji CO 2 do atmosfery, wymaga podjęcia natychmiastowych zmian w miksie energetycznym W naszym kraju zaczyna kształtować się gospodarka wodorowa, a pojazdy zasilane energią z wodoru niebawem staną się faktem Podczas panelu dyskusyjnego chcemy uzyskać odpowiedź na pytanie, czy zmiana silników spalinowych na silniki wykorzystujące ogniwa wodorowe ma sens oraz w jaki sposób polityka klimatyczna i energetyczna będzie wspierać tę transformację.

Moderator:

  • Jakub Wiech - Zastępca Redaktora Naczelnego Energetyka24.com

Paneliści:

  • Adam Laskowski - Członek Zarządu "PKP Intercity" S.A.
  • Mieczysław Obiedziński - Prezes Zarządu TÜV SÜD Polska Sp. z o.o.
  • Józef Węgrecki - Członek Zarządu PKN ORLEN S.A.
  • Rafał Zgorzelski - Członek Zarządu PKP S.A.
  • Ireneusz Zyska - Sekretarz Stanu w Ministerstwie Klimatu i Środowiska

11.30 - 12.00 Przerwa kawowa

12.00 - 13.15 Panel II - Wodorowy napęd w taborze kolejowym - wąskie gardła, wyzwania i potencjał rynku

Podczas panelu chcemy podjąć dyskusję oraz odpowiedzieć na kluczowe pytania i wątpliwości związane z wdrożeniem technologii wodorowych w branży kolejowej, takie jak: Jakie są możliwości wykorzystania wodoru w taborze? Jakie mogą być koszty związane z eksploatacją tego typu taboru? Czy w rachunku ekonomicznym, przewoźnikom będzie opłacać się zakup takich pojazdów? Który element w całym łańcuchu technologicznym stanowi wąskie gardło i powoduje największe wyzwania?

Moderator:

  • Mateusz Izydorek vel Zydorek - Dyrektor Biura Klastra "Luxtorpeda 2.0"

Paneliści:

  • Krzysztof Celiński - Prezes Zarządu Siemens Mobility Sp. z o.o.
  • Jacek Konop - Wiceprezes ds. Technicznych PESA Bydgoszcz S.A. 
  • Krzysztof Laskowski - Prezes Zarządu H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o.
  • Artur Martyniuk - Prezes Zarządu POLREGIO Sp. z o.o.
  • Czesław Warsewicz - Prezes Zarządu PKP CARGO S.A.

13.15 - 14.00 Przerwa lunchowa

14.00 - 15.00 Panel III - Otoczenie sektora wodorowego - co należy zmienić, by wodór stał się bezpiecznym i powszechnym przekaźnikiem energii?

Obecne przepisy prawne wymagają dostosowania ich do tworzącego się rynku wodorowego Co musi ulec zmianie? Czy i kiedy należy spodziewać się dodatkowych opłat oraz podatków za to alternatywne źródło energii? Jak patrzeć na kwestie ubezpieczenia takiego taboru i infrastruktury przesyłowej w kontekście kojarzenia wodoru przez społeczeństwo jako substancji niebezpiecznej, a wręcz tykającej bomby. Jakie działania powinny zostać wdrożone, byśmy nie obawiali się tego pierwiastka w codziennym wykorzystaniu go jako nośnika energii?

Moderator:

  • Mateusz Izydorek vel Zydorek - Dyrektor Biura Klastra "Luxtorpeda 2.0"

Paneliści:

  • Krzysztof Kochanowski - Wiceprezes Zarządu Hydrogen Poland
  • Leszek Niedałtowski - Doradca Zarządu Marsh Sp. z o.o.
  • dr Bartosz Stachowiak - Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
  • Tomoho Umeda - Prezes Hynfra, Przewodniczący Komitetu Technologii Wodorowych przy Krajowej Izbie Gospodarczej

15.00 Oficjalne zakończenie konferencji



W przypadku pytań bądź chęci zgłoszenia akredytacji mediów zapraszamy do kontaktu: [email protected]
UWAGA! Ze względu na duże zainteresowanie uczestnictwem w sprawie biletów prosimy kontaktować się poprzez powyższy adres e-mail.

Zobacz również:

konferencje Branża kolejowa Energetyka Polska gospodarka Transport kolejowy wydarzenia Warszawa