10:00-10:05 Powitanie
Ewa Janus-Khouri, Jakub Sito
Krótkie otwarcie wydarzenia, wprowadzenie do programu oraz sprawy organizacyjne wydarzenia.

22 Października 2025, 10:00-14:00 (środa)
Centrum Kreatywności, Warszawa Zobacz na mapie
 
								
Data: 22 października, godz. 10:00-14:00
Lokalizacja: Centrum Kreatywności Targowa, ul. Targowa 56, Warszawa

Od lat związana z Krajową Izbą Gospodarczą i rozwojem polskiej przedsiębiorczości. Od 2019 r. Dyrektorka Zarządzająca Centrum Kreatywności Targowa, wcześniej koordynatorka Kongresu Innowacyjnej Gospodarki i inicjatywy KIG Młodzi Innowacyjni. Ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami oraz tworzeniu strategii komunikacyjno-marketingowych i kampanii PR. Zasiada w ciałach doradczych, m.in. w Komitecie ds. Sztucznej Inteligencji KIG i Radzie Eksperckiej Orange Digital Center. Absolwentka UJ, UG oraz programu MBA Akademii Leona Koźmińskiego — łączy perspektywę instytucji publicznych, biznesu i środowisk kreatywnych.

Jak współtworzyć treści w partnerstwie z algorytmami i zachować własny styl? Wystąpienie poruszy granice autorstwa, jawność wykorzystania narzędzi generatywnych, ryzyko uprzedzeń w danych oraz odpowiedzialność twórców i marek. Uczestnicy wyniosą zestaw dobrych praktyk etycznych oraz wskazówki, kiedy zaufać AI, a kiedy postawić na krytyczne myślenie i kuratorstwo człowieka.
Doktor nauk humanistycznych w zakresie etyki, absolwentka filozofii (specjalizacja: logika) oraz socjologii (stosowane nauki społeczne) na Uniwersytecie Warszawskim. Akademiczka, wykładowczyni i prelegentka TEDx, zaangażowana w propagowanie wysokich standardów etycznych w badaniach i biznesowych zastosowaniach sztucznej inteligencji. Obecnie prowadzi pionierskie badania nad integracją AI ze szkolnictwem wyższym. Jako adiunktka na Uniwersytecie WSB Merito w Warszawie, wykorzystuje filozoficzne oraz socjologiczne teorie w praktyce dydaktycznej. Od marca 2024 roku członkini grupy roboczej ds. AI (GRAI) przy Ministerstwie Cyfryzacji. Wyróżniona jako jedna z dziesięciu najbardziej wpływowych kobiet zajmujących się nauką o danych w Polsce (Top 10 Women in Data Science, 2024)

AI to dziś najpotężniejszy sprzymierzeniec biznesu, lecz ma wrodzoną wadę - "halucynuje" (tj. przedstawia nieprawdziwe informacje). Problem nie znika nawet z kolejnymi, nowymi modelami czy funkcjami dostępu do sieci: najnowszy audyt Tow Center wykazał, że modele z dostępem do Internetu udzielały błędnych odpowiedzi w ponad 60 % zapytań, a w skrajnych przypadkach aż 94 %. Co gorsza, modele brzmią wtedy absolutnie pewnie, usypiając czujność użytkowników i grożąc "zaśnięciem za kierownicą" - od zmyślonych przepisów wizowych do Chile (przez co można utknąć na lotnisku w Meksyku) po regulaminy aplikacji, które… wymyślają nowe zasady subskrypcji, czego boleśnie doświadczyła firma Cursor. Piotr podzieli się własnymi porażkami i sukcesami w walce z halucynacjami. Pokaże, gdzie występują najczęściej, jak łatwo je wykrywać i eliminować oraz jak wdrożyć w firmie procedury "false-free".
Ekonomista, ekspert w dziedzinie marketingu cyfrowego, strateg z ponad 10-letnim doświadczeniem (m.in. DDB, Deloitte), prelegent, przedsiębiorca. W wolnym czasie tata, mąż, miłośnik gier wideo i bitewnych oraz fan piłki nożnej. Obecnie co-founder w Adaily - platformy AI dla agencji reklamowych i zespołów marketingowych. Związany z branżą marketingową od 10 lat. Z wykształcenia ekonomista, zdobywca nagrody Prezesa Narodowego Banku Polskiego za pracę ekonometryczną. W swojej karierze początkowo pracował w agencjach sieciowych (DDB, Deloitte Digital), a następnie stworzył Gameset, pierwszą agencję gaming marketingu w Polsce, gdzie odpowiadał za rozwój biznesu, tworzenie strategii dla klientów oraz budowanie wizerunku na zewnątrz. Związany z agencją przez sześć lat; w tym czasie zdobył ponad 50 nagród reklamowych, w tym złote Cannes Lions, złote europejskie i polskie Effie, złote europejskie i polskie MIXX Awards. Prelegent na konferencjach branżowych w Polsce i za granicą. W latach 2019-2022 członek Komitetu Organizacyjnego Effie Awards Polska.

Przegląd najnowszych formatów i narzędzi: generatywne obrazy, wideo i dźwięk, narzędzia współtworzenia, kuratorstwo algorytmiczne, interaktywne instalacje i hybrydowe doświadczenia. Konkrety: jak zespoły twórcze organizują workflow z AI, jakie kompetencje są kluczowe i jak budować portfolio projektów łączących sztukę i technologię.
Prowadziła międzynarodowe projekty artystyczne w Europie i Afryce oraz pełni funkcję eksperta w European Institute of Technology Culture & Creativity. Na przestrzeni lat projektowała i prowadziła programy akceleracyjne dla partnerów, takich jak Google for Startups, Grupa Żabka czy Visa Foundation, wspierając rozwój ponad 200 startupów. Obecnie kieruje CreativeTech Poland, gdzie projektuje i realizuje programy akceleracyjne w sektorze Creative Tech, a także doradza startupom i funduszom VC w zakresie strategicznych inwestycji w tej dziedzinie. Współpracuje również z wiodącymi międzynarodowymi akceleratorami, takimi jak Fuelarts (ArtTech) czy wiedeński Culttech Accelerator, oraz pełni funkcję Head of Acceleration w ZAiKS Lab.

Dyskusja o praktycznym wykorzystaniu kreatywności i AI: jak łączyć intuicję twórczą z danymi, gdzie przebiega granica automatyzacji, jak mierzyć efekty i chronić oryginalność. Uczestnicy usłyszą różne perspektywy — od biznesowej po artystyczną — oraz wskazówki, które można wdrożyć następnego dnia.
Do panelu zaprosiliśmy troje kreatywnych z fantastycznymi osiągnięciami, nagrodami i nominacjami do najważniejszych nagród w przemyśle kreatywnym.
Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz Art Students League w Nowym Jorku. Z branżą reklamową związana od 1999 roku.Jako Chief Creative Officer w DDB Warsaw doprowadziła agencję do pozycji jednej z najbardziej utytułowanych w Polsce — trzykrotnie z rzędu zdobywając tytuł The Most Creative Agency of the Year (2023, 2024, 2025) oraz sześciokrotnie The Most Effective Agency of the Year.
Od 2012 roku zdobyła ponad 160 nagród na konkursach lokalnych i międzynarodowych, w tym: 8 Cannes Lions, 7 Eurobest, The One Show, LIA, Facebook Awards oraz Effie Awards (w tym 2 × Grand Prix i 2 × Euro Effie).W 2025 roku otrzymała Gold Lion w Cannes w kategorii Brand Experience and Activation, a także dwa brązowe i srebrny w kategoriach Craft i Outdoor.
Zasiadała w jury Cannes Lions 2021, Clio Awards 2024, The One Show 2025 oraz Gerety Awards 2025.
Od ponad dekady tworzy kampanie dla największych polskich marek. Współtworzył projekt "Ludzki głos Orlenu" - kampanię o przesłaniu, że w dobie AI warto kierować się sercem i intuicją, która w 2025 roku zdobyła złoto i trzy srebra w konkursie kreatywnym KTR. Przed wejściem do świata reklamy pracował jako archeolog terenowy w Irlandii i redaktor serwisu o grach komputerowych.
Absolwent Filmoznawstwa i wiedzy o nowych mediach na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz reżyserii na Warszawskiej Szkole Filmowej. Na codzień w BluBlu pracuje z największymi światowymi markami, jak General Motors, Disney, Uber, Harry Winston, WWF oraz realizuje projekty artystyczne i dokumentalne. W 2024 roku reżyserował animację w nominowanym do Oscara filmie "Wojna porcelanowa".
Dyskusja o praktycznym wykorzystaniu kreatywności i AI: jak łączyć intuicję twórczą z danymi, gdzie przebiega granica automatyzacji, jak mierzyć efekty i chronić oryginalność. Uczestnicy usłyszą różne perspektywy — od biznesowej po artystyczną — oraz wskazówki, które można wdrożyć następnego dnia.

Każdy, kto promuje swój biznes, walczy o uwagę odbiorców. Ale czy bardziej opłaca się budować szeroką widoczność, czy raczej tworzyć treści realnie przydatne, które budują zaufanie? Wystąpienie pokaże różnicę między zasięgiem a użytecznością i podpowie, jak wyważyć oba elementy w strategii marketingowej.
Wieloletni praktyk, konsultant, trener, autor kilkudziesięciu branżowych publikacji oraz książki "ABC Marketingu B2B". W pierwszym sezonie, na prośbę czytelników udostępniamy w formie audio całą zawartość książki "ABC Marketingu B2B", aby dotarła do osób, które w ten sposób poszerzają swoją wiedzę. Podcast jest skierowany do szefów firm oraz managerów marketingu i sprzedaży B2B.

To nie AI jest główną konkurencją dla Google, ale rosnąca rola social mediów jako pierwszego źródła wiedzy i inspiracji. Jak wygląda nowy ekosystem wyszukiwania treści w TikToku, Instagramie czy YouTube i co oznacza dla marek? Uczestnicy dowiedzą się, jak tworzyć treści, które nie tylko angażują, ale też są łatwo znajdowalne i długowieczne w obiegu internetowym.
Ekspert w zakresie wykorzystania digital influencerów w komunikacji marek i ekosystemu YouTube, dyrektor ds. rozwoju biznesu w agencji Tears of Joy. Były CMO i członek zarządu LTTM (LifeTube), wcześniej Head of Communication indaHash. PR-owiec i psycholog przekładający swoją wiedzę na działania w marketingu do 2012 r. Wielokrotnie nagradzany prelegent konferencji marketingowych, juror konkursów branżowych, trener DIMAQ, szkoleniowiec i wykładowca wielu kierunków studiów (w tym MBA).