Konferencja Polska Logistycznym Hubem Europy
15 Października 2020, 10:00-14:00 (Czwartek)
WYDARZENIE ONLINE,
!!! AKTUALIZACJA !!!
Wirus przeniósł naszą konferencję do sieci!
W trosce o bezpieczeństwo uczestników, wydarzenie odbędzie się TYLKO w formie online!
Prosimy o rejestrację na platformie do webinarów: https://app.livestorm.co/polski-instytut-transport...
Startujemy w czwartek, 15 października o godzinie 10:00. Program konferencji i panele dyskusyjne pozostają bez zmian:
Wydarzenie jest kontynuacją rozmów i debat eksperckich, podczas których poruszane są istotne sprawy z punktu widzenia rozwoju polskiej branży logistyczno-transportowej. Tematy dotykają wielu kwestii, od infrastruktury twardej, zagadnień prawnych, rynku e-commerce po cyberbezpieczeństwo. Ze względu na sytuację epidemiczną, konferencja odbędzie się w formule online. W dyskusjach uczestniczyć będą mogli również zainteresowani tematyką gości.
Konferencja odbędzie się w ramach projektu "Polska Logistycznym Hubem Europy" realizowanego przez Polski Instytut Transportu Drogowego. Partnerem organizacyjnym i merytorycznym wydarzenia jest Klaster Luxtorpeda 2.0.
Niezbędnym elementem do rozwoju transportu intermodalnego jest efektywne wykorzystanie połączeń kolejowych. Niska prędkość handlowa i dostępność do infrastruktury to problemy, z którymi od wielu lat borykają się przewoźnicy kolejowi w Polsce.
Podczas panelu prelegenci będą mówić o nowych technologiach i rewolucyjnych rozwiązaniach, jakie zostały wdrożone, aby wzmocnić rolę transportu kolejowego, a tym samym transportu intermodalnego w Polsce.
W listopadzie wchodzi w życie IV pakiet kolejowy. Czy jest on szansą, czy zagrożeniem dla polskich przewoźników? Czy będzie to krok do tego, aby Polska stała się Logistycznym Hubem Europy?
Prowadzący: Mateusz Izydorek, dyrektor Biura Klastra ,,Luxtorpeda 2.0"
Udział w panelu potwierdzili:
- Czesław Warsewicz - Prezes Zarządu PKP Cargo
- Krzysztof Celiński - Prezes Zarządu Siemens Mobility
- Marcin Żurowski - Dyrektor Terminala Intermodalnego, Clip Group
Zarządzanie informacją i danymi w myśl idei przemysłu 4.0 jest nieodłącznym elementem rozwoju w każdej branży. Bez cyfryzacji nie można mówić o rozwoju transportu, ale czy cyfryzacja w logistyce i transporcie przebiega wystarczająco szybko?
Mówi się, że pandemia miała wpływ na dzielenie się informacjami w łańcuchu dostaw. Ale czy na pewno? Czy wzrost zainteresowania cyfrowymi rozwiązaniami, konkretnym oprogramowaniem czy aplikacjami jest realny, a może to tylko slogany? Przepisy dotyczące elektronicznego listu przewozowego e-CMR na poziomie międzynarodowym istnieją od 12 lat, a jednak nadal 99% transportu drogowego odbywa się przy użyciu druków które mają już ponad pół wieku.
Czy istnieją systemy wspomagające czas pracy operatorów maszyn, środków transportu, kierowców czy maszynistów? W jaki sposób branża TSL jest do nich nastawiona? Czy jest chętna do ich wdrożenia?
Prowadzący: Szymon Knychalski, Redaktor naczelny, TransINFO
Udział w panelu potwierdzili:
- Marek Harasny - Dyrektor Departamentu Logistyki i Spraw Celnych w KGHM
- Rafał Urbańczyk - Business Development Manager Comp S.A.
- Tomasz Wosiński -Territory Manager, Oracle
- Magdalena Magnuszewska - Prezes Zarządu Inelo
Transport ma strategiczne znaczenie dla gospodarki narodowej. Polska, która od 16 lat jest członkiem Unii Europejskiej, stała się potentatem transportu drogowego w Europie. Obecnie aż 30% przewoźników międzynarodowych na terenie UE obsługują przedsiębiorcy znad Wisły. Ale czy to wyłącznie powód do radości?
Podczas panelu chcemy skupić uwagę na przewoźnikach, a także na tym w jaki sposób budować konkurencyjność w obecnych czasach. Nie tylko związanych z sytuacją spowolnienia gospodarczego wywołanego pandemią czy wchodzących w życie przepisów Pakietu Mobilności. Chcemy przede wszystkim porozmawiać o roli polskiej branży transportu, która bardzo często sprowadza się do roli wyłącznie podwykonawców.
Zatem czy mamy szansę na zbudowanie silnego, globalnego podmiotu, który będzie w stanie konkurować na światowych rynkach z największymi operatorami logistycznymi? Czy państwo ma narzędzia do tego, aby stymulować polski biznes do konsolidowania sił? A może są inne drogi do budowania konkurencyjności? Jakie wyzwania przed nami stoją? W jaki sposób Pakiet Mobilności ukształtuje rynek i czy jego zastosowanie wpłynie na konkurencyjność branży?
Prowadzący: Robert Przybylski, redaktor Rzeczpospolitej
Udział w panelu potwierdzili:
- Artur Jadeszko - Prezes Zarządu ATC-Cargo
- dr hab. Halina Brdulak - Prof. SGH
- Paweł Trębicki - Dyrektor Generalny i Wiceprezes, Raben Transport
- Marcin Wolak - Prezes Polskiego Instytutu Transportu Drogowego