Makerspace i przyjaciele organizują pierwszy polski Makerday!
Poznaj smak majsterkowania już w najbliższą niedzielę w siedzibie Fundacji Czwarty Sektor na warszawskim Powiślu. Przyjdź z dziećmi, kiedy Ty będziesz ciąć deski i główkować nad platformą Intel Edison, my pokażemy im świat śrubokrętów, projektowania gier, craftu i robotów!
Odkryj w sobie duszę Makera, a być może w te Święta własnoręcznie stworzysz prezenty dla bliskich? Przyjdź 6 grudnia między 14:00 a 19:00 na piąte piętro budynku przy ul. Smulikowskiego 4A (3 min. spaceru od stacji Metra Centrum Nauki Kopernik).
Na imprezę zaprasza Makerspace i przyjaciele: Intel, który wychodząc naprzeciw potrzebom makerów prezentuje platformę deweloperską Intel Edison, szkoła programowania dla dzieci Kids Code Fun stworzona przez Fundację Girls Code Fun, Fundacja Czwarty Sektor, która wspiera rozwój innowacyjności i przedsiębiorczości wśród młodych, społeczność Bloggers Family Wawa i malarze figurek do gier planszowych.
Bieżące informacje: https://www.facebook.com/events/1672434049676890/ oraz makerspace.pl
UWAGI DOTYCZĄCA WARSZTATÓW :
Nauka programowania w SCRATCH: prosimy o przyniesienie własnych komputerów z zainstalowanym programem Scratch: https://scratch.mit.edu/scratch2download/ lub założonym kontem na wersji online systemu: https://scratch.mit.edu/ (warto wcześniej sprawdzić czy działa edytor: https://scratch.mit.edu/projects/editor/ - jeśli nie, to trzeba spróbować np.: na innej przeglądarce)
Osoby dorosłe prosimy o zarejestrowanie się tutaj: http://makerday1.evenea.pl/ - jeśli rejestrujesz dziecko na warsztaty, to nie wybieraj ponownie biletu dla dziecka przy swoim zgłoszeniu.
Nauka programowania WYTRESUJ SWOJEGO SMOKA:
Instalacja składa się z 4 kroków. Wszystkie potrzebne pliki znajdują się pod tym linkiem:http://1drv.ms/1LkuCWF. Należy je pobrać i zainstalować w odpowiedniej kolejności zgodnie z numeracją poprzedzającą nazwę pliku:
Aby pobrać plik należy najechać na niego myszką, wcisnąć prawy przycisk myszy i wybrać "Pobierz". Powinno uruchomić się pobieranie pliku.
1) Instalacja Adobe AIR: Po pobraniu pliku odnajdujemy go na komputerze, otwieramy, w okienku z pytaniem "Czy chcesz uruchomić ten plik?" wybieramy "Instaluj". Jeżeli na naszym komputerze nie ma najnowszej wersji Adobe AIR wyskoczynam okienku z informacją o najnowszej wersji i możliwością pobrania aktualizacji - klikamy "Aktualizuj". Ponownie wyskakuje nam okienko z ostrzeniem, czy chcemy wyrazić zgodęna instalację, potwierdzamy "TAK". Uruchamia się pobieranie aktualizacji (po chwili powinien wyświetlić siękomunikat z informacją, że aktualizacja została pomyślnie zainstalowana).
2) Instalacja języka Scratch (Scratch 2 Offline Editor). Po pobraniu pliku odnajdujemy go na komputerze, otwieramy, w okienku z pytaniem "Czy chcesz uruchomić to oprogramowanie?" wybieramy"Uruchom". Wyświetla się nam okienko instalacyjne. Przed kliknięciem "Kontynuuj" należy upewnić się, czy opcja "Umieść na pulpicie ikonę skrótu" jest zaznaczona. Dzięki ikonie skrótu uczestnikom łatwiej będzie odnaleźć plik. Ponownie wyskakuje okienko z zapytaniem "Czy chcesz zezwolić następującemu programowi na wprowadzenie zmian?". Potwierdzamy klikając "Tak". Rozpoczyna się instalacja aplikacji. Jeżeli w okienku instalacyjnym zostałazaznaczona opcja "Otwórz po zakończeniu instalacji" po zakończeniu instalacji otworzy się Scratch. Na koniec warto przenieść ikonkę skrótu Scratch do utworzonego na początkuinstalacji folderu "Scratch" na pulpicie.
3) Instalacja aplikacji pomocniczej BirdBrain Robot Server: Po pobraniu pliku odnajdujemy go na komputerze, otwieramy, w okienku z pytaniem "Czy chcesz uruchomić ten plik" wybieramy "Uruchom". Następnie powinny pojawiać się kolejno nam trzy okna instalacyjne.W pierwszym wybieramy "Next", spowoduje to otwarcie drugie okna - tu również wybieramy "Next". W trzecim oknie wybieramy "Install" i rozpoczynamy instalację. Ponownie wyskakuje okienko z zapytaniem "Czy chcesz zezwolić następującemu programowi na wprowadzenie zmian?" Potwierdzamy klikając "Tak". Kolejne okno informuje nas o prawidłowym zainstalowaniu oprogramowania - klikamy "Finish".
4) Rozpakowanie pliku z poleceniami do sterowania robotami Finch dla języka Scratch. (BirdBrainScratch) Po pobraniu pliku odnajdujemy go na komputerze. Jest to plik .zip, zawierający skompresowane pliki, które trzeba rozpakować. Najeżdżamy na plik, wciskamy prawy przycisk myszy i na rozwiniętej liście wybieramy "Wyodrębnij wszystkie…" W oknie wyboru miejsca zapisania pliku wybieramy folder "Scratch", który stworzyliśmy na początku instalacji (Pulpit Scratch) i klikamy "Wyodrębnij". W folderze "Scratch" na naszym pulpicie powinien pojawić się folder"Bird brain Scratch" zawierający 4 pliki, w tym plik Finch.s2e, który uczestnicy w trakcie zajęć będą musieli odszukać.
TO BARDZO WAŻNE, ŻEBY MIEĆ WSZYSTKO ZAINSTALOWANE PRZED WARSZTATAMI. NA WARSZTATACH NIE BĘDZIE CZASU NA UZUPEŁNIENIE.
***
Programowanie na platformie Intel Edison i w Scratchu | DIY | Malowanie figurek | Robotyka | Stolarka | Arduino | makey makey| Craft
Miejsce
ul. Smulikowskiego 4a/45, Warszawa