Marketing afiliacyjny, czyli podstawy organizacji programów partnerskich
9 Kwietnia 2016, 13:00-16:30 (Sobota)

Wprowadzenie
Marketing afiliacyjny to zyskujący w Polsce popularność kanał marketingu internetowego, w którym występuje Reklamodawca (organizator Programu Partnerskiego), który deleguje działania promocyjne na niezależnych marketingowców (Partnerów; właścicieli serwisów i portali, blogów, baz newsletterowych, kanałów social media etc.), wynagradzając ich działania w modelu efektywnościowym (czyli za doprowadzenie do konkretnych, mierzalnych akcji). Sprowadzają oni potencjalnych klientów na witrynę reklamodawcy w określonym celu (zakup w sklepie internetowym, zostawienie danych kontaktowych, rejestracja w serwisie itp.) w zamian za co otrzymują konkretne, ustalone wynagrodzenie finansowe lub lojalnościowe (nagrody).
Cele
Na zajęciach nacisk postawimy na część praktyczną, w trakcie której nauczymy się tworzyć dobrze działające programy partnerskie od A do Z. Część teoretyczna będzie jedynie krótkim wstępem pozwalającym przyswoić niezbędną dla części praktycznej wiedzę. W części praktycznej posłużymy się gotowymi materiałami pomocniczymi (takimi jak szablony baz danych partnerów, mediaplanów, regulaminów itp.) wypracowanymi przez The Affily. W praktyce nauczymy się organizować programy przy użyciu narzędzia The Affily, ale poznamy też inne narzędzia, takie jak HasOffers, Post Affiliate Pro, czy rozwiązania sieci afiliacyjnych.
Biorąc udział w zajęciach znajdziesz odpowiedź na następujące pytania
- Jaki jest schemat działania i relacji aktorów Programu Partnerskiego (Reklamodawca, Partner, Internauta)?
- Jakie aktywności należy przeprowadzić, aby kompleksowo wdrożyć Program Partnerski i jaka jest ich charakterystyka?
- Jaka jest różnica między marketingiem afiliacyjnym w sieci, a dedykowanym - indywidualnym?
- Jakie są sposoby, miejsca i techniki rekrutacji Partnerów?
- Jakie są podstawowe pojęcia systematyzujące wiedzę (wskaźniki, modele rozliczeń, popularne w branży skróty, które są istotne w codziennej pracy etc.)?
- Jakie są możliwości i funkcje popularnych systemów do obsługi Programów Partnerskich? Czym charakteryzuje się współpraca i kampanie afiliacyjne realizowane przez sieci (np. Novem, Tradedoubler)?
Program zajęć
- Wstęp do marketingu afiliacyjnego.
- Wdrożenie programu partnerskiego etapy realizacji.
- Charakterystyka metod prowadzenia działań marketingu afiliacyjnego.
- Warsztaty uczące podstaw każdego z etapów prowadzenia działań marketingu afiiacyjnego od koncepcji po wdrożenie i codzienną pracę.
Nauczysz się
- Przygotowywać plan i strategię Programu Partnerskiego.
- Pracy nad kompleksowym mediaplanem afiliacyjnym w arkuszu kalkulacyjnym.
- Pracy nad regulaminem Programu.
- Ustawiania kampanii afiliacyjnej pod przygotowany mediaplan i regulamin.
- Integracji śledzenia (Pixel Tracking; wstęp do zaawansowanej integracji API) wyników i danych zbieranych z kampanii z popularnymi systemami (systemy ecommerce, Google Tag Manager, CMSy, natywnie w kodzie strony via FTP).
- Konfiguracji oprogramowania pod przygotowany mediaplan i regulamin.
- Rekrutacji Partnerów.
- Jak wygląda Program Partnerski z perspektywy Partnera (istotne dla prowadzącego Program Partnerski).
- Sposobów analizy oraz optymalizacji wyników i relacji z Partnerami.
- Poznasz wskazówki do codziennej pracy nad Programem Partnerskim.
Grupa docelowa
Zajęcia okażą się przydatne osobom, które nie mają żadnego doświadczenia w marketingu afiliacyjnym lub mają doświadczenie, ale podstawowe. Przed zajęciami nie jest wymagane posiadanie jakiejkolwiek wiedzy z tego obszaru.
Idealnym odbiorca zajęć jest osoba, która pracuje bądź aspiruje do pracy w obszarze zwiększania sprzedaży online lub innych wyników (rejestracji, leadów itp.) jako affiliate/publisher manager, marketer współpracujący z sieciami afiliacyjnymi, czy bezpośrednio właściciel biznesu. Szczególnie w takich sektorach, jak:
- Startupy.
- Banki lub inne instytucje finansowe.
- Sklepy internetowe.
- Kluby zakupowe i zniżkowe.
- Inne serwisy ecommerce.
- Touroperatorzy i pośrednicy w sprzedaży wycieczek lub biletów.
- Telekomunikacja.
Oraz dla przedstawicieli innych biznesów, dla których pomiar sprzedaży w internecie oraz automatyzacja procesów współpracy z Partnerami generującymi ją jest istotna.
Sprawdź szczegółowe informacje na temat zajęć!
PROWADZĄCY ZAJĘCIA:
Michał Jackowski - założyciel i twórca The Affily, oprogramowania w modelu SaaS do obsługi Programów Partnerskich. Ekspert marketingu afiliacyjnego z kilkuletnim doświadczeniem i wieloma wdrożeniami na karku. Pomaga biznesom zwiększać sprzedaż w internecie - czasami nawet o ponad 500%. Zwolennik rozwiązań efektywnościowych, które wdrażał w firmach z branż finansowych, hvac, e-commerce, energetycznych i startupach Michał Jackowski, CEO & Founder w The Affily - Affiliate Marketing Engine
Miejsce
ul. Jordana 18, Katowice