Gra symulacyjna Massawa - komunikacja i współpraca w projekcie
1 Października 2015, 09:00 (Czwartek) - 2 Października 2015, 17:00 (Piątek)

Gra symulacyjna Massawa - komunikacja i współpraca w projekcie
ISAGA (International Simulation And Gaming Association) uznała Massawę za najlepszy na świecie warsztat w 2014 roku.
Kiedy: 1-2 październik 2015
Gdzie: Idea Place, pl. Solny 15, 50-062 Wrocław
Koszt: 1600zł netto + 23% VAT do 20.09.2015, po tym terminie 1800 zł netto + 23% VAT
Więcej informacji: www.ideaplace.pl/pl/szkolenia
Czym jest Massawa?
Szkolenie Massawa symuluje realizację złożonego projektu. Jest on jednak tłem dla zasymulowania procesów komunikacji i współpracy w zespole.
Symulacja Massawa to narzędzie dla każdej firmy, która swój rozwój opiera na działaniach projektowych. Potrzeba skutecznego zarządzania projektami jest podłożem do wykorzystania warsztatu do zmiany postaw i kompetencji uczestników. Głównym celem jest zapoznanie uczestników z zasadami metodycznej pracy w projektach w praktyczny sposób, zmiana nastawienia pracowników wobec procedur i metodyki zarządzania projektami. Rozwój tych kompetencji to klucz do sukcesu wielu przedsiębiorstw.
Szkolenie kierowane jest do szerokiej grupy odbiorców. Uczestnicy mogą stanowić zarówno grupę niepowiązanych ze sobą osób, jak również zespoły projektowe. W tym przypadku dodatkowym efektem symulacji jest konsolidacja i integracja zespołu.
Szkolenie Massawa - komunikacja i współpraca w projekcie składa się z poniższych bloków:
1. Symulacji biznesowej
2. Wykładu
3. Ćwiczeń
Wykład
Wykład poprzedzający symulację Massawa opowiada o roli planu zarządzania projektem i sposobie jego tworzenia. Charakteryzowane są też obowiązku kierownika projektu, komitetu sterującego i innych typowych ról w projekcie. Drugiego dnia przedstawiana jest technika mapowania procesów projektowych.
Ćwiczenia
Każdego dnia przed rozgrywką uczestnicy mają zadanie zaplanować projekt w aspekcie ról i procesów komunikacji oraz współpracy, czyli mają stworzyć plan zarządzania projektem. Pierwszego dnia tworzą pierwszą wersję planu, następnie w trakcie symulacji obserwują jej powodzenie, by drugiego dnia dokonać usprawnień planu i zrealizować projekt z większym sukcesem.
Korzyści z udziału w Massawie
Wykłady i ćwiczenia oparte na grze symulacyjnej
• Poznanie i wdrożenie metodyki zarządzania projektem do symulowanego projektu;
• Doświadczenie korzyści z zaprowadzenia porządku w zarządzaniu projektem;
• Nabycie podstawowych pojęć z zakresu zarządzania projektami, np.: zakres, koszt, harmonogram, WBS, jakość, zmiana, sponsor, ryzyko itp.;
• Zrozumienie optymalnego sposobu inicjowania i planowania projektu;
• Poznanie cyklu życia projektu i wpływu zmian, ryzyk, udziałowców, zysku, kosztu na projekt w poszczególnych etapach;
• Poznanie i przećwiczenie w praktyce technik zarządzania projektami: mapa udziałowców, trendy kamieni milowych, planowanie bieżące.
Jakie ma cele?
- poziom wiedzy - uczestnik: o zna podstawowe pojęcia związana z metodyką zarządzania projektami o wie, jakie komórki biorą udział w zarządzaniu projektem o zna cykle życia projektu
- poziom umiejętności - uczestnik: o potrafi określić (nazwać) główne elementy realizowanego projektu o potrafi dopasować styl swojej pracy do wymagań zespołu projektowego o potrafi przeanalizować bieżące problemy i wyciągać z nich wnioski
- poziom postaw - uczestnik: o czuje konieczność skutecznego zarządzania projektami o rozumie konieczność skutecznego i efektywnego komunikowania się w procesie zarządzania projektami o rozumie konieczność bieżącego raportowania w projektach o widzi konieczność szybkiej akomodacji do zmian wynikających w projektach o rozumie konieczność pracy w grupie nad wynikiem całego projektu o widzi złożoność i zależność wielu czynników w projekcie o jest przekonany o wartości dobrego zarządzania projektem
Komentarze po Massawie:
"Było super! ;) raz jeszcze dziękuję za możliwość uczestniczenia. Dużo daje do myślenia..."
"panowie, gratulacje. byłem na bardzo wielu szkoleniach, to się wyróżnia - przede wszystkim jakością przygotowania."
"gratuluję super pomysłu i realizacji (nie dziwię się, że Was nagrodzili) podobało mi się: cukierek na wejściu :), omówienie gry w połowie, wykazywanie jak się zachowywaliśmy i nazywanie tego 'językiem procesów'. mimo intensywnych starań by wygenerować jakąś konstruktywna krytykę - nic nie mam"
Agenda:
Dzień razem z przerwami zaplanowany jest na ok. 8 godzin (od 9:00 do 17:00)
W jednej grupie szkoleniowej może wziąć udział od 8 do 12 osób.
Dzień 1. Gra symulacyjna Massawa
- Łańcuchy komunikacji
- Wprowadzenie do pojęć projektowych, czym jest projekt, prawidłowa inicjacja projektu, role w projekcie
- Przerwa kawowa
- Wprowadzenie w sytuację
- Omówienie zasad gry
- Przerwa obiadowa
- Pierwsza połowa symulacji
- Przerwa kawowa
- Podsumowanie rezultatów pierwszej połowy
Dzień 2. Gra symulacyjna Massawa
- Wykład na temat procesów i metodyki projektowej
- Analiza problemów w zarzadzaniu projektem z poprzedniego dnia
- Przerwa kawowa
- Wdrożenie przez zespół usprawnionej metodyki projektowej
- Obiad
- Druga połowa symulacji
- Przerwa kawowa
- Zebranie wyników i podsumowanie gry
- Zebranie ankiet
Prowadzący
dr Marcin Żmigrodzki, PgMP (pierwszy w Polsce), PMP Autor kilkudziesięciu artykułów na temat zarządzania, wykładowca na wielu konferencjach i seminariach, wieloletnikierownik projektów, aktualnie dyrektor departamentu projektów i procesów oraz kierownik programu Six Sigma w sektorze finansowym, zdobywca nagrody PMI Award 2007, w 2009 i w 2010 roku za najlepsze na świecie szkolenia z zarządzania projektami Massawa, Mayday Mayday i Most, kierownik projektu wyróżnionego w konkursie Polish Project Excellence Award 2010, kierownik studiów magisterskich z zarządzania projektami na Wyższej Szkole Bankowej.
Potrzebujesz więcej szczegółów?
Napisz do nas na adres: [email protected],
Więcej informacji: www.ideaplace.pl/pl/szkolenia
W przypadku zebrania grupy mniejszej niż 8 osób, organizator szkolenia zastrzega sobie prawo odwolania szkolenia lub przeniesienia szkolania na inny termin. W przypadku odwołania szkolenia Organizator zobowiązuje się w ciagu 7 dni od powiadomienia do zwrotu zapłaconej kwoty całkowitej za szkolenie.
Organizator:
IdeaPlace, pl. Solny 15, 50-062 Wrocław
tel: 71 3409 200
mail: [email protected]
Dane do przelewu:
Ewa Rogoż ESTATE PARTNER
Pl. Solny 15
50-062 Wrocław
Numer konta: 34114020040000380272316480
Więcej informacji: www.ideaplace.pl/pl/szkolenia
Miejsce
Plac Solny 15, Wrocław