Przegląd Narzędzi Zarządzania Projektami Rozwojowymi - 23 maja 2018 r w Warszawie
23 Maja 2018, 09:00-17:00 (środa)

CHCESZ SKONTAKTOWAĆ SIĘ Z NASZYMI TRENERAMI - PISZ NA ADRES [email protected]
Spotkanie dotyczyć będzie prezentacji szeregu narzędzi i rozwiązań, dedykowanych wzmocnieniu Efektywności Biznesowej Projektów Rozwojowych. Wszystkie narzędzia są wypracowane przez doświadczonych trenerów/menedżerów w oparciu o założenia Standardu Partnerstwa Biznesowego w Rozwoju Ludzi (Standard HRD BP - www.hrdbp.pl), opracowanego przez Stowarzyszenie PSTD (Polish Society for Training and Development. Każde wystąpienie będzie trwało około 30 minut, będzie możliwość zadania pytań. Nasi goście będą również poproszeni o ocenę kolejnych narzędzi.
ZAPRASZAMY - HR -owców odpowiedzialnych za działania rozwojowe w organizacji oraz Trenerów zainteresowanych rozwojem w ramach projektu "Inkubator HRD BP"
AGENDA
9.00 - 9.30 Wprowadzenie w założenia Standardu HRD BP i listę narzędzi dedykowanych wzmocnieniu Efektywności Biznesowej Szkoleń
9.30 - 17.00 PREZENTACJA NARZĘDZI ( 4 przerwy na kawę i ciastko oraz owoce)
" Sam seksowny tytuł szkolenia nie wystarczy czyli agenda efektywnego procesu rozwojowego."Agenda czyli ustalony plan wydarzeń. Porozmawiamy o tym co musi się znaleźć w planie procesu rozwojowego (szkoleniowego), aby mógł on osiągnąć założone cele biznesowe. Marilee Adams w swojej książce "Myśleć pytaniami" napisała:
"Pytania działają jak napęd. One praktycznie programują to, jak się zachowujemy i do jakich rezultatów dochodzimy".
Naszą drogą do efektywnego procesu rozwojowego będą zatem pytania. Porozmawiajmy jakie pytania muszą zostać zadane przed działaniami dydaktycznymi i dlaczego właśnie takie. Przygotujmy się do procesu rozwojowego efektywnego biznesowo - zaczynamy!
Dorota Jurzysta - praktyk zarządzania, doradca biznesowy, konsultant z zakresu zarządzania, trener, coach (certyfikat ICC, TROP). Praktyk biznesu - z ogromnym doświadczeniem w kierowaniu spółkami prawa handlowego (CEO, Prezes Zarządu). Przez ponad 15 lat zarządzała zespołami pracowniczymi oraz odpowiadała m.in. za planowanie strategiczne oraz organizację oddziałów zagranicznych w rejonie Europy Środkowej. Doradca biznesowy - specjalizuje się w doradztwie partycypacyjnym w obszarze formułowania, planowania i wdrażania strategii rozwoju oraz zwiększania efektywności biznesowej firm. Jest zwolenniczką ewolucji a nie rewolucji stąd bliska jej jest filozofia Kaizen i wdrażanie leanowego zarządzania, posiada uprawnienia Kaizen Coacha. Konsultant zrządzania - przygotowywała i przeprowadzała proces zmian w kilkudziesięciu firmach rodzinnych w ramach dwóch edycji unijnego projektu wsparcia firm rodzinnych, a także po skończeniu projektów na zlecenia prywatne. Jest współautorką książki Firma w rodzinie czy rodzina w firmie - metodologia wsparcia firm rodzinnych.Trener - prowadzi szkolenia z zakresu szeroko rozumianej komunikacji, zarządzania zmianą, budowaniu zespołów oraz zagadnień związanych ze strategią firm. Na sali szkoleniowej spędziła ponad 5000 godzin a Uczestnicy cenią ją za wszechstronne wykształcenie, własne doświadczenia biznesowe, którymi chętnie się dzieli oraz poczucie humoru. Uważa, że bez dialogu międzypokoleniowego nie uda się efektywnie zarządzać.
Podział ról i odpowiedzialności Partnerów, czyli jak sprawnie i przejrzyście zakontraktować odpowiedzialności zaangażowanie Interesariuszy projektu, wspierające uzyskanie założonych efektów biznesowych.
Narzędzie pokazuje kluczowe fazy i etapy procesu oraz działania, które muszą się wydarzyć, aby projekt zakończył się korzyścią dla firmy. W prosty i przejrzysty sposób pozwala odpowiedzieć na potrzeby dynamicznego i wymagającego rynku szkoleniowego.
Jadwiga Moszyńska - trenerka biznesu, menedżerka, mentorka, coach - absolwentka Szkoły Trenerów Biznesu Akademii TROP i Akademii Norman Benett w Warszawie, Politechniki Łódzkiej, Podyplomowych Studiów MBA w Warszawie, Podyplomowych Studiów Zarządzania Finansami iMarketingu na UMKw Toruniu.Jadwiga jest ekspertem sprzedaży w sektorach: B2Boraz tradycyjnym. Przez18 lat zarządzała sprzedażą i zespołami sprzedażowymi w międzynarodowych korporacjach, pełniąc rolę Dyrektora Sprzedaży. Od 8 lat prowadzi szkolenia z umiejętności: menedżerskich, sprzedażowych, przywództwa, a także motywacyjne oraz rozwoju osobistego, preferując pracę na mocnych stronach i poczuciu własnej wartości. Zaprojektowała i z sukcesem wdrożyła w korporacji cykl warsztatów dla działów handlowych p.t. "Akademia Efektywnej Sprzedaży" oraz szereg innych projektów zarówno w swojej organizacji jak i dla biznesu, m.in. dla firm: Unibail Rodamco Polska, Agromet Pilmet Sp. z o.o., Unia Sp. z o.o., Unia Famarol Sp. z o.o., SKOK Kasy Ks. Blachnickiego, "JETRO"- Materiały Budowlane.Jako mentorka w czterech edycjach projektu Mentors4Starters dzieli się swoim doświadczeniem z młodymi osobami, będącymi na początku swej drogi zawodowej lub w momencie dokonywania zmian życiowych i stawania przed trudnymi wyborami. Więcej o Jadwidze na stronie www.jadwigamoszynska.pl
"Poszukiwacze efektywności biznesowej"
Efekt biznesowy szkolenia to wartość zarówno dla firmy, jak i trenera. Ustalenie sposobu na osiągnięcie tego efektu wymaga czasu i wysiłku. Przedstawię propozycję narzędzia, które ułatwi obu stronom ustalenie potrzeb firmy i celów szkolenia.
Artur Scisłowski - Psycholog, trener oraz psychoterapeuta. W 2005 ukończył Szkołę Treningu i Warsztatu Psychologicznego w Ośrodku Intra w Warszawie. Od 2015 studiuje w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt w Krakowie. Brał także udział w projekcie Inkubator Trenerów Standardu HRD BP, skupionym na zwiększaniu efektywności biznesowej szkoleń - organizowanym przez Polish Society for Training and Development. Od 2016 związany z Klubem Trenerów Biznesu. Prowadzi warsztaty i szkolenia z zakresu m.in. komunikacji interpersonalnej, asertywności oraz pracy zespołowej dla różnorodnych grup (m.in. firmy, lekarze, nauczyciele, studenci). Twórca serii karcianych gier szkoleniowych Teamwork Card Games. Miłośnik duńskich klocków i podróży.
"Business is business- czyli kafeteria korzyści biznesowych z przeniesieniem do Tabeli Celów"
Prezentacja nowoczesnych narzędzi, których celem jest, po pierwsze, szybkie i trafne ustalenie korzyści biznesowych, które mają pojawić się w organizacji klienta w konsekwencji projektu szkoleniowego, po drugie, precyzyjne ustalenie celów projektu szkoleniowego na poziomie celów biznesowych oraz behawioralnych w wersji SMART wraz z określeniem sposobu mierzenia osiągnięcia tych celów. Prezentacja na konkretnym przykładzie.
Krzysztof Pogorzelski- trener i właściciel firmy Trener z Pasją, prezes i założyciel Stowarzyszenia Mieszkańców Ziemi Podlaskiej- Młodzi z Dobrzyniewa, szczęśliwy i spełniony mąż oraz kochający ojciec dwójki cudownych dzieci. Moje motto to "Sensowna praca, czyli praca z sensem". Dążę do harmonii ludzi, zespołów, całych firm. W osobie prowadzącej szkolenia łączę wiedzę i praktykę ze znajomością realiów biznesu. To one pokazują jak wcielać w życie firmy określone wartości, szczególnie te związane z partnerstwem, dbałością o klienta i dobrymi relacjami. Jestem dyplomowanym trenerem Szkoły Trenerów TROP,która kładzie duży nacisk na to, aby ludzie się uczyli, a nie byli uczeni. To praca oparta o DIALOG i EMPATIĘ. Z racji mego pierwszego zawodu -Automatyk Robotyk doskonale łączę świat techniczny ze światem emocjonalnym. W swojej karierze trenerskiej pracowałem z administracją publiczną, firmą produkcyjną, prowadziłem warsztaty kadrze menedżerskiej, zarządzałem największym parkiem rozrywki na Podlasiu oraz pracowałem z agencjami reklamowymi. Z racji moich technicznych umiejętności i doświadczenia trenerskiego przeszkoliłem ponad 600 osób w Polsce z G-Suite, czyli aplikacji Google'a przeznaczonych do zastosowań firmowych, projekt ten dotyczył globalnej firmy, a szkolone osoby zajmowały stanowiska od szeregowych pracowników po dyrektorów zarządzających. Pracowałem także z osobami wykluczonymi, co było dla mnie bardzo wartościowym doświadczeniem. Obecnie jestem w projekcie edukacyjnym, gdzie najpierw pracowałem tylko z kadrą pedagogiczną, a obecnie wspólnie z nimi prowadzę warsztaty dla uczniów. Gdybym chciał określić zasadność uczestnictwa i realizacji moich projektów jednym zdaniem to byłoby to: "Robię to, w co wierzę".
Jak sprawnie określać cele szkoleniowe efektywne biznesowo?
Przed HR BP i trenerami oraz a możesz szczególnie przed menadżerami i właścicielami stoi wyzwaniem efektywnego rozwoju biznesu w zmieniającym się otoczeniu rynkowym. Jednym z działań jakie pomagają w osiąganiu celów biznesowych jest odpowiednia realizacja działań operacyjnych realizowanych przez kadrę. Od efektywności ich codziennych działań i zachowań zależą wyniki ich organizacji. Jak rozpoznać które zachowania i w jakim stopniu poprawią realizację celów biznesowych? Jak właściwie określić kluczowe dla poprawy realizacji celów biznesowych zachowania i działania pracowników? Jak w tym uniknąć pułapek życzeniowego lub doraźnego myślenia? Jak sprawdzić czy planowane działania szkoleniowe odpowiadają na rzeczywiste potrzeby i wyzwania przed jakimi stają zespoły i organizacje? Jak szybko i całościowo przełożyć potrzeby menedżera/właściciela na działania szkoleniowe? Od czego zacząć?
Zapraszam do zapoznania się z narzędziem pozwalającym na szybkie i całościowe połączenie diagnozy potrzeb, określania celów i efektów biznesowych. Tworzy on platformę pozwalającą na wspólne i właściwe określenie celów, wskaźników oraz zakresu działań szkoleniowych przez każdą ze stron. Dzięki czemu możemy realizować szkolenia efektywne biznesowo, odpowiadające na rzeczywiste potrzeby organizacji.
Łukasz Dąbrówka - Akredytowany: Trener - IANLP Fellow Member Trainer oraz Coach IzbyCoachingu. Certyfikowany: trener biznesu, facylitator APMG, coach MLC, mediator z ponad 14 - letnim doświadczeniem zawodowym w obszarze szkoleń, treningów, facylitacji, coachingu oraz doradztwa dla klientów firm B2B, B2C. Doświadczony menedżer oraz praktyk negocjator. Realizuje projekty wzmacniania efektywności (osobistej, zespołowej) oraz rozwoju tzw. miękkich kompetencji dla zespołów, ich liderów oraz pozyskiwania i rozwijania talentów - Lean Recruiting. Absolwent Instytutu Polityki Społecznej Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Przedsiębiorca. Konsultant z doświadczeniem w obszarze rozwoju biznesu, współpracy i działań samorządów terytorialnychoraz organizacji pozarządowych. W realizacji projektów szkoleniowo-coachingowychi doradczych wykorzystuje swoje doświadczenie menedżerskie, zarządcze (komunikacja, negocjacje, współpraca, wdrażania strategii rozwojowych, tworzenie nowych usług i produktów m.in. metodyki Lean Startup, Strategia Niebieskiego Oceanu). Unikalną kompetencją jest praktyka zawodowa w każdym z sektorów gospodarki, którą skutecznie wykorzystuje w pracy z klientami (korporacje oraz SMP), organizacje pozarządowe (NGO), administracja publiczna oraz samorządowa. Prowadził zajęcia na studiach podyplomowych w obszarze komunikacji i negocjacji (UW, SGH). Zrealizował ponad 5 tysięcy godzin na sali szkoleniowej - pracując m.in. dla następujących firm: Bio&Technology Innovations Platform, BritishCouncil, Canal +, General Electric, Grupa Aptek Prima, Narodowy Bank Polski, NASK, Novartis Poland, P4 - Play, Polo Market, Ulma Construccion Polska.
"PDW W PLANIE I PRAKTYCE" - Plan Działań Wdrożeniowych jako najważniejsze narzędzie do praktycznego wykorzystania nabytych kompetencji.
Już J.W. Goethe mawiał, że "sama wiedza nie wystarczy, bo trzeba jeszcze umieć ją zastosować" .
Idąc tym tropem należy pamiętać, że nawet najlepsze szkolenie nie przyniesie pożądanych rezultatów, jeśli już na etapie jego planowania nie pomyślimy o tym, w jaki sposób uczestnicy wykorzystają nabytą wiedzę i umiejętności w praktycznym działaniu. To z kolei będzie miało wpływ na cel nadrzędny każdego procesu szkoleniowego , jakim jest sukces i zwrot inwestycji. Odnosząc się do modelu SEB proponuję zestaw mini-narzędzi PDW ułatwiających: podjęcie zobowiązania przez uczestników szkolenia odnośnie wdrożenia wiedzy i umiejętności+ realizację tego zobowiązania + ustalenie metody celebrowania odniesionego sukcesu J
AGNIESZKA OLEJNIK - dyplomowany trener biznesu, HR Manager, konsultant. HR-owiec z wykształcenia, doświadczenia i zamiłowania. Posiada wykształcenie wyższe z zakresu metodyki nauczania i filologii, wykształcenie podyplomowe z zakresu treningów biznesowych, interpersonalnych i coachingu kariery (absolwentka Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks Tischnera w Krakowie). Ponad 10 lat pracowała w biznesie jako Dyrektor ds. HRi Rozwoju Pracowników w polskich i międzynarodowych korporacjach (m.im.sieci kawiarni coffeeheaven, Lafarge Polska). Od 11 lat pracuje jako konsultant HR (m.in. dla 5aSec Polska, Pijalnie Wedel Polska, Blycolin Sp.zo.o.) i prowadzi wysoko oceniane warsztaty szkoleniowe z zakresu HR (rekrutacja i selekcja, oceny okresowe, zarządzanie rozwojem i talentami), komunikacji interpersonalnej, inteligencji emocjonalnej, autoprezentacji, wystąpień publicznych, zarządzania stresem i czasem, przywództwa i motywowania pracowników. Na salach szkoleniowych przepracowała już około 10 tysięcy godzin.
Co po szkoleniu? - czyli, narzędzia i sposoby na uczenie się dorosłych.
Daniel Bordman - trener, coach ICC, zawodowy aktor, projektant komunikacji i doświadczeń klienta. Szkoli z BYCIA PUBLICZNEGO, zmienia głosy, ułatwia komunikację, wspiera kreatywność, udoskonala obsługę. Pracował między innymi dla takich firm jak ABC DATA SA., Alcatel - Lucent Polska, Benefit Systems SA, Ciech SA., Citi Handlowy, Delloite, General Electric, Grupa Żywiec, ING Bank Śląski, ITI, Johnson&Johnson, Politechnika Łódzka, PWC, Roche Polska, SGH w Warszawie, Teekanee, The Royal Bank of Scotland, VOX Meble, YES Biżuteria i wielu innych.
Od celów do wdrożenia, czyli jak praktycznie opisywać efekty szkoleniowe?
Zapraszam na prezentację końcowego narzędzia procesu szkoleniowego, niezwykle ważnego w procesie rozwojowym. Chciałabym zarekomendować taki typ raportu, który poinformuje menadżera, czego nauczyli się jego pracownicy a HR jak rozwinęli swoje kompetencje. Uczestnik dowie się jakie osiągnął wyniki i jakie narzędzia wypracował wspólnie z zespołem, a Zarząd jakie zostały osiągnięte efekty biznesowe. Te i inne informacje przydatne do osiągania wyższych efektów biznesowych zaprezentuję podczas spotkania, na które jeszcze raz serdecznie zapraszam.
Lucyna Wroniczak - pedagog, psycholog, menadżer, superwizor i rekomendowany trenerPolskiego Towarzystwa Psychologicznego, coach- certyfikat TROP. Trener, coach i doradca wspierający rozwój organizacji doradzając i szkoląc kadrę menadżerską firm z branży produkcyjnej, usługowej, edukacyjnej, medycznej itp.. Diagnozuje, rozpoznaje problemy i szuka rozwiązań pozwalające firmie rozwiązać trudności i rozwinąć potencjał w ramach działającej od 20. lat firmy szkoleniowo-coachingowo-doradczej. Jest praktykiem, tworzyła i zarządzała działem produkcji w przedsiębiorstwie i firmą usługową.W tej chwili prowadzi firmę Zespół Psychologów i Pedagogów GAMMA. Prowadzi warsztaty rozwojowe wg diagnozy potrzeb. Najczęściej realizowane tematy, to: Warsztaty strategiczne,Komunikacja w zespole, Budowanie i zarządzanie zespołem, Narzędzia pracy menadżera, Sytuacje trudne w pracy menadżera, Gry psychologiczne w organizacji, Budowanie organizacji uczącej, się- mentoring pracowniczy. Wybrani Klienci: Hüttenes-Albertus Polska, ALWERO Polska, Inowrocławskie Kopalnie Soli SOLINO S.A., Bank Zachodni WBK- Poznań, JawoCzęstochowa,Novelle-Dobrodzień, Unirubber sp. z o.o.
Analiza potrzeb szkoleniowych - wybrane narzędzia, czyli jak dobry standard może podnieść jakość i zwiększyć efekty szkolenia.
Jacek Kopeć - Z wykształcenie lekarz medycyny, menedżer biznesu i coach. Ukończył studia medyczne na Śląskiej Akademii Medycznej oraz studia podyplomowe z zakresu coachingu managerskiego w Collegium Civitas według programu akredytowanego przez ICF. Posiada certyfikaty z zakresu zarządzania i marketingu Management Center Europe, Bruksela, Belgia oraz certyfikat coacha wydany przez Center for Management and Organization Effectiveness, w zakresie stosowania metody Eight Step Coaching Model. Kilkanaście lat pracował w branży farmaceutycznej.Zanim poświęcił się zawodowo pracy coacha, konsultanta i trenera biznesu,jego ścieżka rozwoju zawodowego prowadziła przez działy sprzedaży i marketingu,oraz rozwoju zasobów ludzkich w dużych, międzynarodowych korporacjach. Posiada dwudziestoletnie doświadczenie jako executive coach , zajmując się również coachingiem sprzedaży i coachingiem życiowym. Równolegle pracuje jako trener i konsultant biznesu prowadząc szkolenia z zakresu komunikacji i wywierania wpływu, sprzedaży i negocjacji, sztuki prezentacji i wystąpień publicznych,efektywności osobistej oraz przywództwa i zarządzania zespołem. Prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Humanistyczno-społecznym SWPS. Stale współpracuje z Grupą Firm Doradczych Values, Jacka Santorskiego. Prywatnie uwielbia spędzać czas w kuchni przy gotowaniu ulubionych potraw. Jest zapalonym narciarzem alpejskim imiłośnikiem wędrówek górskich. W styczniu 2015r. zdobył szczyt Kilimandżaro.
Miejsce
Moniuszki 1A, 6 piętro, 00-014 Warszawa