Neurodydaktyka przyjacielem rodzica i nauczyciela
24 Sierpnia 2019, 10:00 (Sobota) - 25 Sierpnia 2019, 16:00 (Niedziela)
AUTORSKI PROGRAM
Kursu Neurodydaktyki dra Marka Kaczmarzyka
Kurs doskonalący, w wymiarze 15 godzin dydaktycznych, poprowadzi ekspert w zakresie neurodydaktyki: dr Marek Kaczmarzyk - kierownik Pracowni Dydaktyki Biologii Uniwersytetu Śląskiego, biolog, neurodydaktyk i memetyk. Adresatami kursu są wszystkie osoby zajmujące się szeroko rozumianą edukacją, rozwojem dzieci oraz młodzieży, w szczególności: nauczyciele przedszkoli, szkół podstawowych, szkół ponadgimnazjalnych, osoby pracujące z młodzieżą w różnych placówkach (np. ośrodki kultury, ośrodki pomocy społecznej, domy dziecka itp.), pedagodzy, psycholodzy, edukatorzy, wykładowcy uczelniani oraz rodzice.
Temat: BIOLOGICZNE PODŁOŻE PROCESÓW NAUCZANIA I WYCHOWANIA. Od neurodydaktyki do dydaktyki ewolucyjnej.
Program cyklu zajęć w obszarze dydaktyki ewolucyjnej, neurodydaktyki i memetyki szkolnej. Prowadzący: Marek Kaczmarzyk Czas trwania: 15 godzin dydaktycznych Podstawowym celem zajęć jest wyjaśnienie znaczenia neuronauk w praktyce szkolno-wychowawczej. Metodą jest wykład ilustrowany oraz heureza.
PROGRAM
Część 1: Podstawy neurodydaktyki.
Rozwój mózgu w czasie ontogenezy. Znajomość dynamiki zmian rozwojowych oraz świadomość ich znaczenia w rozwoju kompetencji oraz zachowań. Charakterystyka działania mózgu w różnych etapach rozwoju. Specyficzne reakcje osób w różnym wieku. Znajomość związku pomiędzy strukturalnymi i funkcjonalnymi zmianami w OUN (ośrodkowy układ nerwowy) Trudności z interpretacją zachowań osób w a reakcjami ludzi w różnym wieku. różnym wieku. Mózg nastolatka - okres krytyczny. Czego NIE POTRAFI nastolatek. Neurobiologia poszukiwania. Umiejętność oszacowania szans na przewidywalne zachowania nastolatka Mózg dorosłego - rozwiązywanie problemów na podstawie utrwalonych wzorców. Znajomość podstawowych cech mózgu dojrzałego oraz ograniczeń jego działania.
Część 2: Praktyczna strona szkoły w interpretacji neurodydaktycznej.
Neurobiologiczna skuteczność metod dydaktycznych. Znajomość powodów skuteczności wybranych metod dydaktycznych w interpretacji neurodydaktycznej. Mechanizmy lustrzane. Odkrycie, znaczenie ogólne, znaczenie dydaktyczne. Świadomość znaczenia mechanizmów lustrzanych w rozwoju kompetencji społecznych. Umiejętność projektowania procesu dydaktycznego z uwzględnieniem działania mechanizmów lustrzanych. Skalowanie mechanizmów lustrzanych. Odpowiedzialność "lustrzana" opiekuna. Świadomość znaczenia środowiska rozwojowego w kształtowaniu się kompetencji społecznych opartych na biologicznym podłożu empatii. Język jako specyficznie ludzka "nadbudowa" nad mechanizmami lustrzanymi. Świadomość związku pomiędzy przekazem kulturowym a "protezami" doświadczeń bezpośrednich i przystosowawczą wartością.
Data wydarzenia: 24-25.08.2019r.
Miejsce wydarzenia: Fundacja "Wychowanie w szacunku" ul. Legnicka 72, 54-206 Wrocław (budynek Przedszkola Sowia Akademia)
Kontakt:
605202284
Miejsce
Legnicka 72, Wrocław