Product Owner Kickstarter

27 lutego 2020, 09:00 (czwartek) - 28 lutego 2020, 17:00 (piątek)

Zobacz na mapie

To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.
Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Dostępne do Cena Liczba
  NORMALNY (CENA BRUTTO)
już niedostępne 2 398,50 zł -

Moja diagnoza z wdrażania Scruma jest następująca: Product Ownerom, którzy pochodzą z biznesu brakuje twardych umiejętności ułatwiających współpracę z zespołami deweloperskimi. Natomiast Product Ownerzy wywodzący się z analityków nie zawsze wiedzą jak odnaleźć się w kontekście zwinnej transformacji i procesów adaptacyjnych (agile). To szkolenie przygotowałem z myślą o tych osobach.


Dla kogo jest to szkolenie?

  • Dla analityków biznesowych i funkcjonalnych, którzy nagle znaleźli się wewnątrz zwinnej transformacji
  • Dla specjalistów biznesowych
  • Dla menadżerów projektów i produktów
  • Dla tych, którzy przygotowują się do pełnienia roli Product Ownera
  • Dla Product Ownerów, którzy chcą poprawić współpracę z zespołami deweloperskimi

Dla kogo NIE jest to szkolenie?

Czasem nazywamy PO kogoś, kto w istocie jest koordynatorem prac i administratorem backloga. W takim wypadku szkolenie nie przyniesie zbyt wielkich korzyści.


To szkolenie przygotuje cię do

  • Bycia PO, a nie administratorem backloga
  • Proaktywnego uczestniczenia w pracy zespołu
  • Do oszczędnego gospodarowania swoim czasem oraz czasem zespołu deweloperskiego
  • Do odmawiania

Szczegółowe zagadnienia

  • w jaki konkretnie sposób PO jest aktywny na wydarzeniach Scrumowych?
  • co PO powinien robić "własnymi rękami", czym może podzielić się z zespołem, a co oddelegować komuś innemu?
  • jak używać kryteriów akceptacji albo scenariuszy Gherkin w trakcie refinementu i review aby zespół wykonał to, co ma wykonać
  • jak współpracować z testerami w aspekcie doprecyzowania funkcjonalności oraz określania scenariuszy brzegowych
  • jaką strukturę product backloga zaprojektować: user stories? taski? epiki + user stories?
  • jak duży projekt podzielić na mniejsze kawałki, a potem na jeszcze mniejsze?
  • jak określać biznesowe cele sprintów?
  • co to jest właściwie mvp i jak przekonać ludzi od sprzedaży i marketingu, że mvp są OK?
  • jak czytać raporty Jiry: Velocity Report, Epic Burndown, Sprint Burndown?
  • jak prognozować termin dostarczenia funkcjonalności?
  • jak się odnaleźć między mendejami a story pointami?
  • jak argumentować, że praca z PO to 1 FTE?
  • jak wykorzystać review do promowania produktu w organizacji?

Prowadzący @MichalBartyzel

    Zajmuję się przede wszystkim ułatwianiem współpracy na linii IT - biznes, uzwinnianiem organizacji, refaktoryzacją i efektywnością pracy.

    Technikami, które opracowuję dzielę się w artykułach w magazynie Programista, portalu InfoQ, blogu, konferencjach. Jestem autorem książek: "Oprogramowanie szyte na miarę. Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce?" (Helion, 2012 i 2015), "Getting Things Programmed" (Helion, 2016), "Conversation Patterns for Software Professionals" (InfoQ).

    Moja praca w liczbach to:

    • ~600 dni poprowadzonych szkoleń
    • 9 projektów związanych ze zwinną transformacją
    • 40+ artykułów w prasie branżowej
    • 4 napisane książki
    • 80+ klientów
    Prowadzę blog www.michalbartyzel.pl


    Minimalna wielkość grupy

      Szkolenie zostanie uruchomione dla minimum 8 uczestników.

      W cenie szkolenia

      • Uczestnictwo
      • Notatnik, długopis
      • Materiały szkoleniowe w formacie pdf
      • Catering w trakcie przerw kawowych
      • Catering w trakcie lunchu

      Zobacz również:

      szkolenia wydarzenia Warszawa