QAP Day - konferencja on-line
8 Listopada 2018, 10:00-17:00 (Czwartek)
Quality and Practice Day to pierwsza w Polsce "konferencja on-line" skoncentrowana na praktycznym podejściu do systemów zarządzania i dzieleniu się wiedzą oraz wskazówkami w ważnych dla branży tematach.
Termin wydarzenia nie jest przypadkowy. Wierzymy, że w Światowy Dzień Jakości należy przywrócić systemom zarządzania praktyczne podejście i dyskutować o efektach i biznesie , a nie tylko o marzeniach, mglistych ideach i aspektach teoretycznych.
Czego możesz się spodziewać?
- 5 ważnych obszarów tematycznych prowadzonych przez 4 prelegentów
- Praktyczne wskazówki, atrakcyjna forma prezentacji
- Dostęp do wszystkich nagrań z wydarzenia
- Dostęp do wybranych szablonów i omawianych narzędzi
Jak to działa?
Kupując bilet uzyskujesz dostęp do 5 webinarów podczas, których na żywo, możesz zadawać pytania i komunikować się z innymi uczestnikami wydarzenia. To jednak nie wszystko. Dodatkowo otrzymasz nagrania wideo wszystkich tematów. Wrócisz do nich w dogodnym dla Ciebie czasie z dowolnego miejsca posiadającego dostęp do Internetu. Poza tym, otrzymasz wybrane szablony narzędzi, które możesz wykorzystać w swojej pracy.
Program konferencji:
10:00 - 11:00 Efektywne szkolenia, czyli badanie skuteczności i analiza potrzeb na przykładzie szkolenia "auditorów wewnętrznych" (Michał Smagała)
11:10 - 12:40 Efektywność auditów wewnętrznych w przykładach (Michał Kubista)
12:50- 13:50 Wprowadzenie do praktycznego zarządzania procesami (Piotr Fiderkiewicz)
14:00 - 15:20 Doskonalenie Systemu Zarządzania - sposób na realny rozwój biznesu (Magdalena Gawarecka)
15:30 - 17:00 Analiza i szacowanie ryzyka w praktyce (Michał Kubista)
Efektywne szkolenia, czyli badanie skuteczności i analiza potrzeb na przykładzie "auditorów wewnętrznych"
Autor: Michał Smagała, Dyrektor ds. Szkoleń, Marketingu i PR
Godzina: 10:00 - 11:00
Opis:
Przestań szkolić pracowników dla certyfikatów i zaświadczeń, zacznij podnosić ich kompetencje i realnie przekładaj ten proces na cele biznesowe.Sprawdź jak na przykładzie szkolenia dla "auditorów wewnętrznych" w kilku krokach możesz zbadać potrzeby szkoleniowe swojego zespołu, - dopasować czas i zakres szkolenia oraz ocenić efekty.
Zagadnienia:
- Ankieta ewaluacyjna jako słaby miernik efektywności szkolenia
- Modele HPI i Kirpatrika w praktyce
- Co to jest meta-poziom i transfer?
- Jak w trzech krokach stracić budżet na nieefektywne szkolenie i zniechęć pracowników do Systemu Zarządzania
- Dlaczego wykład dostarcza wiedzę, ale słabo przekłada się na umiejętności
Efektywność auditów wewnętrznych
Autor: Michał Kubista, Manager ds. certyfikacji i rozwoju
Godzina: 11:10 - 12:40
Opis:
Audity wewnętrzne skoncentrowane na poprawie kluczowych wskaźników biznesu, to nie tylko podręcznikowe założenia. To realne korzyści, których Zarząd i Pełnomocnik powinien wymagać. Sprawdź na co zwrócić uwagę planując audity wewnętrzne, gdzie szukać obszarów do poprawy skuteczności i jak nie przesadzić z "dokumentacją". Dowiedz się jak wykorzystać audity w celu obniżenia wskaźników reklamacji, opóźnień w realizacji zamówień czy oszczędności na odpadach poprodukcyjnych. Wszystko w przykładach.
Zagadnienia:
- Cele auditów - zmora pełnomocników - jak wykorzystać wymaganie normy dla potwierdzenia zgodności lub doskonalenia
- "Kwestionowanie rzeczywistości" w procesie jako droga do szukania potencjału doskonalenia
- Skutecznie czy efektywnie - na którą perspektywę zwrócić wagę w audice
- Rola edukacyjna auditu
Wprowadzenie do praktycznego zarządzania procesami
Autor: Piotr Fiderkiewicz, Konsultant, auditor, trener Quality Austria-Polska
Godzina: 12:50- 13:40
Opis:
Wyszukane metody, mierniki statystyczne i nadmiary wiedzy teoretycznej zostawmy teraz na boku. Wykorzystaj swoje doświadczenie, skuteczne narzędzia i zdrowy rozsądek do przeglądu i porządkowania procesów w organizacji mając w głowie efektywność biznesu, a nie tylko wytyczne norm.
Zagadnienia:
- Efekt studni i zasada Ackoffa
- Co to znaczy "zarządzać procesami", czyli kontrole wejścia-wyjścia i wskaźniki
- Od czego zacząć przegląd procesów w organizacji?
- Gdzie szukać efektywności w procesach? Wartość dodana, strumień wartości, adaptacja QFD, pole sił.
- Czy opisy procesów są potrzebne i jak zrobić to mądrzej?
- Minimum treści maksimum informacji, czyli stopień szczegółowości i procedury
Autor: Magdalena Gawarecka, Konsultant, auditor, trener Quality Austria-Polska
Godzina: 13:50 - 15:20
Opis:
Zapomnijmy na chwilę o górnolotnych terminach. Doskonalenie, to przede wszystkim poprawa funkcjonowania biznesu i lepsze wyniki m.in. finansowe. Podczas prezentacji przejdziemy przez najbardziej obiecujące do doskonalenia obszary, poznamy możliwe rozwiązania i wskazówki na co zwrócić szczególną uwagę.
Zagadnienia:
- Jak odnaleźć się w zmieniającym się otoczeniu - kontekst organizacji i działania w wyniku analizy kontekstu
- Analiza ryzyka i planowanie w oparciu o jej wyniki
- Wymagania w odniesieniu do wyrobów i usług - niezbędne minimum czy poziom wyjściowy do rozwoju?
- Analiza danych dotyczących uzyskiwanych wyników - rozwiązania, przykłady
- Audit wewnętrzny i przegląd zarządzania - narzędzie kierownictwa firmy do eliminowania słabych stron
Analiza i szacowanie ryzyka w praktyce
Autor: Michał Kubista
Godzina: 15:30 - 17:00
Opis:
Analiza i szacowanie ryzyka i szans można wykonać w celu spełnienia wytycznych normy lub wykorzystać energię, czas i zasoby do przygotowania biznesu na "nieoczekiwane". W kilku logicznych krokach przekonaj się jak zabrać się za przegląd i szacowanie ryzyka, wdrożyć niezbędne zmiany, ustalić wskaźniki do monitorowania i oceniać wyniki.
Zagadnienia:
- Analiza Ishikawy oraz PESTEL
- Jak dobrze przeprowadzić poszerzoną analizę SWOT
- Jak opracować action plany - na zasadzie zarządzania projektem
- Działania wpisane w procedury i instrukcje, check listy
- Jak ustalić właściciela ryzyka oraz narzędzia do monitorowania
- Dane wejściowe do oceny na przeglądzie zarządzania