Webinar TLA - Raportowanie schematów podatkowych - obowiązek już nie taki nowy
29 Października 2020, 11:00-12:00 (Czwartek)
link do transmisji zostanie przesłany do uczestników w wiadomości potwierdzającej rejestrację,
Zapraszamy na webinarium Kancelarii TLA
Temat spotkania:
Raportowanie schematów podatkowych - obowiązek już nie taki nowy
Zagadnienia, które omówimy podczas webinarium:
1. MDRy dziś zawieszone, ale czy w 2021 r. nadejdzie "nowe rozdanie"?
- Zasady przepisów zawieszających i ponownego raportowania schematów transgranicznych.
- Efekty prac forum MDR.
- MDR w UE - wypełnianie obowiązków raportowych w ramach Grupy.
2. Co składa się na schemat?
- Czy "nieumyślna" optymalizacja też jest schematem?
- Czy można ich uniknąć ogólnych cech rozpoznawczych wdrażając odpowiednie procedury?
- Jak sprawnie identyfikować szczególne cechy rozpoznawcze?
- Problem największych - inne szczególne cechy rozpoznawcze.
- Na co zwrócić uwagę przy współpracy z kontrahentami z poza Polski?
3. Kto i co musi raportować? (case study)
- promotor- kim jest jakie ma obowiązki i co zrobić, żeby nim nie zostać?
- dyrektor finansowy- czy powinien uważać na informacje przekazywane innym podmiotom z grupy kapitałowej?
- podmiot działający w ramach grupy - czy świadcząc usługi grupowe jesteśmy promotorem?
- korzystający-co zrobić gdy podmiot się nim stanie?
- wspomagający- problem prawników in-house?
4. Czy da się "zarządzić raportowaniem"?
- Czyli dlaczego warto wdrożyć procedurę wewnętrzną - nawet gdy nie jesteśmy podmiotem zobowiązanym?
- Procedura MDR obowiązkowy element Strategii Podatkowej od 2021r?
Prowadzący:
Krzysztof Koniewski - licencjonowany doradca podatkowy z wieloletnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w takich firmach jak Roedl Partner, PwC, Deloitte. Pełniąc funkcje menedżerskie był odpowiedzialny za zespół German Desk ukierunkowany na obsługę klientów niemieckojęzycznych. Rozwijając specjalizację w zakresie podatków pośrednich, skutecznie i z wieloma sukcesami doradzał klientom, również w zakresie podatków dochodowych. Krzysztof na konto swoich osiągnięć zawodowych może zapisać w szczególności bardzo wysoką skuteczność w sporach z organami podatkowymi oraz wdrożenie u klientów wielu rozwiązań istotnie poprawiających strukturę rozliczeń podatkowych.Maciej Kubica - radca prawny, ale z wykształcenia także ekonomista. Interdyscyplinarne przygotowanie zawodowe umożliwia mu kompleksową realizację projektów związanych z szeroko pojętymi przekształceniami i zmianami organizacyjnymi polegającymi na tworzeniu nowych struktur prawnych. Wspiera klientów działających w specjalnych strefach ekonomicznych, jak również dopiero ubiegających się o korzystanie z pomocy publicznej. Prowadząc spory z organami podatkowymi poszukuje nieszablonowych rozwiązań.
Zapraszamy
Kancelaria TLA
Partnerzy webinarium:
inQUBE Uniwersytecki Inkubator Przedsiębiorczości. inQUBE UIP integruje społeczność biznesu. To miejsce pracy, spotkań, inspiracji, nauki i zbierania doświadczeń dla ludzi przedsiębiorczych i aktywnych. Ale oprócz przedsięwzięć edukacyjnych, inQUBE oferuje miejsca do pracy i spotkań biznesowych. Najemcy mają dostęp do budynku 7 dni w tygodniu, przez 24 godziny na dobę. Więcej informacji o inkubatorze i organizowanych wydarzeniach można znaleźć na stronie internetowej inQUBE.pl.
Polska Izba Motoryzacji jest organizacją samorządu gospodarczego zarejestrowaną na podstawie Ustawy o izbach gospodarczych. Powstała w 1994 roku i skupia przedstawicieli szeroko rozumianego lobby sektora motoryzacyjnego. Zrzeszamy zarówno małe jak i duże przedsiębiorstwa i stowarzyszenia działające w Polsce.
Sektorowa Rada ds. Kompetencji Motoryzacja i Elektomobilność - Rada ds. kompetencji w sektorze motoryzacyjnym z uwzględnieniem elektromobilności stanowi ogólnopolską platformę wymiany doświadczeń pomiędzy sferą edukacji formalnej i poza formalnej a przedsiębiorcami. Rada buduje partnerstwa przedsiębiorstw z instytucjami rynku pracy, co pozwala na dostarczenie wiarygodnych danych o potrzebach kwalifikacji w sektorze. W ramach projektu odbiorcami wsparcia są przedsiębiorcy z branży motoryzacyjnej z uwzględnieniem elektromobilności.
Suwalska Specjalna Strefa Ekonomiczna jest jedną z czternastu specjalnych stref ekonomicznych w Polsce, które powstały, aby służyć przyspieszeniu wzrostu gospodarczego w danej części kraju. Organem zarządzającym Strefą jest Suwalska Specjalna Strefa Ekonomiczna Spółka Akcyjna, która od 1996 r. realizuje cele i zadania warunkujące funkcjonowanie specjalnej strefy ekonomicznej w północno-wschodniej części Polski. Obecnie Suwalska Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A. pełni funkcję zarządzającego obszarem wspierania nowych inwestycji o łącznej powierzchni ok. 26 414 km² (2 641 400 ha)
Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna SA powstała 19.02.1997 r. Utworzona została jako spółka zarządzająca jedną z sześciu wówczas funkcjonujących w kraju specjalnych stref ekonomicznych - Warmińsko-Mazurską Specjalną Strefą Ekonomiczną. Aktualnie, Warmińsko Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A. (W-M SSE SA) pełni także funkcję zarządzającego obszarem wspierania nowych inwestycji o łącznej powierzchni ok. 33 525,5 km² (3 352 570 ha).