Webinar TLA - Raportowanie schematów podatkowych - obowiązek już nie taki nowy

29 Października 2020, 11:00-12:00 (Czwartek)

link do transmisji zostanie przesłany do uczestników w wiadomości potwierdzającej rejestrację,

To wydarzenie już się skończyło. Zapraszamy na inne ciekawe wydarzenia.
Dołącz do wydarzenia
  Rodzaj Bilety dostępne do Liczba
  Bezpłatny udział
Wyprzedane Brak wolnych miejsc

Zapraszamy na webinarium Kancelarii TLA

Temat spotkania:

Raportowanie schematów podatkowych - obowiązek już nie taki nowy

Zagadnienia, które omówimy podczas webinarium:
1. MDRdziś zawieszone, ale czy w 2021 r. nadejdzie "nowe rozdanie"?
    • Zasady przepisów zawieszających i ponownego raportowania schematów transgranicznych.
    • Efekty prac forum MDR.
    • MDR w UE - wypełnianie obowiązków raportowych w ramach Grupy.
2. Co składa się na schemat?
    • Czy "nieumyślna" optymalizacja też jest schematem?
    • Czy można ich uniknąć ogólnych cech rozpoznawczych wdrażając odpowiednie procedury?
    • Jak sprawnie identyfikować szczególne cechy rozpoznawcze?
    • Problem największych - inne szczególne cechy rozpoznawcze.
    • Na co zwrócić uwagę przy współpracy z kontrahentami z poza Polski?
3. Kto i co musi raportować? (case study)
    • promotor- kim jest jakie ma obowiązki i co zrobić, żeby nim nie zostać?
      • dyrektor finansowy- czy powinien uważać na informacje przekazywane innym podmiotom z grupy kapitałowej?
      • podmiot działający w ramach grupy - czy świadcząc usługi grupowe jesteśmy promotorem?
    • korzystający-co zrobić gdy podmiot się nim stanie?
    • wspomagający- problem prawników in-house?
4. Czy da się "zarządzić raportowaniem"?
    • Czyli dlaczego warto wdrożyć procedurę wewnętrzną - nawet gdy nie jesteśmy podmiotem zobowiązanym?
    • Procedura MDR obowiązkowy element Strategii Podatkowej od 2021r?
Prowadzący:
Krzysztof Koniewski - licencjonowany doradca podatkowy z wieloletnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w takich firmach jak Roedl Partner, PwC, Deloitte. Pełniąc funkcje menedżerskie był odpowiedzialny za zespół German Desk ukierunkowany na obsługę klientów niemieckojęzycznych. Rozwijając specjalizację w zakresie podatków pośrednich, skutecznie i z wieloma sukcesami doradzał klientom, również w zakresie podatków dochodowych. Krzysztof na konto swoich osiągnięć zawodowych może zapisać w szczególności bardzo wysoką skuteczność w sporach z organami podatkowymi oraz wdrożenie u klientów wielu rozwiązań istotnie poprawiających strukturę rozliczeń podatkowych.

Maciej Kubica - radca prawny, ale z wykształcenia także ekonomista. Interdyscyplinarne przygotowanie zawodowe umożliwia mu kompleksową realizację projektów związanych z szeroko pojętymi przekształceniami i zmianami organizacyjnymi polegającymi na tworzeniu nowych struktur prawnych. Wspiera klientów działających w specjalnych strefach ekonomicznych, jak również dopiero ubiegających się o korzystanie z pomocy publicznej. Prowadząc spory z organami podatkowymi poszukuje nieszablonowych rozwiązań.

Zapraszamy

Kancelaria TLA


Partnerzy webinarium:

inQUBE Uniwersytecki Inkubator Przedsiębiorczości. inQUBE UIP integruje społeczność biznesu. To miejsce pracy, spotkań, inspiracji, nauki i zbierania doświadczeń dla ludzi przedsiębiorczych i aktywnych. Ale oprócz przedsięwzięć edukacyjnych, inQUBE oferuje miejsca do pracy i spotkań biznesowych. Najemcy mają dostęp do budynku 7 dni w tygodniu, przez 24 godziny na dobę. Więcej informacji o inkubatorze i organizowanych wydarzeniach można znaleźć na stronie internetowej inQUBE.pl.

Polska Izba Motoryzacji jest organizacją samorządu gospodarczego zarejestrowaną na podstawie Ustawy o izbach gospodarczych. Powstała w 1994 roku i skupia przedstawicieli szeroko rozumianego lobby sektora motoryzacyjnego. Zrzeszamy zarówno małe jak i duże przedsiębiorstwa i stowarzyszenia działające w Polsce.

Sektorowa Rada ds. Kompetencji Motoryzacja i Elektomobilność - Rada ds. kompetencji w sektorze motoryzacyjnym z uwzględnieniem elektromobilności stanowi ogólnopolską platformę wymiany doświadczeń pomiędzy sferą edukacji formalnej i poza formalnej a przedsiębiorcami. Rada buduje partnerstwa przedsiębiorstw z instytucjami rynku pracy, co pozwala na dostarczenie wiarygodnych danych o potrzebach kwalifikacji w sektorze. W ramach projektu odbiorcami wsparcia są przedsiębiorcy z branży motoryzacyjnej z uwzględnieniem elektromobilności.

Suwalska Specjalna Strefa Ekonomiczna jest jedną z czternastu specjalnych stref ekonomicznych w Polsce, które powstały, aby służyć przyspieszeniu wzrostu gospodarczego w danej części kraju. Organem zarządzającym Strefą jest Suwalska Specjalna Strefa Ekonomiczna Spółka Akcyjna, która od 1996 r. realizuje cele i zadania warunkujące funkcjonowanie specjalnej strefy ekonomicznej w północno-wschodniej części Polski. Obecnie Suwalska Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A. pełni funkcję zarządzającego obszarem wspierania nowych inwestycji o łącznej powierzchni ok. 26 414 km² (2 641 400 ha)

Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna SA powstała 19.02.1997 r. Utworzona została jako spółka zarządzająca jedną z sześciu wówczas funkcjonujących w kraju specjalnych stref ekonomicznych - Warmińsko-Mazurską Specjalną Strefą Ekonomiczną. Aktualnie, Warmińsko Mazurska Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A. (W-M SSE SA) pełni także funkcję zarządzającego obszarem wspierania nowych inwestycji o łącznej powierzchni ok. 33 525,5 km² (3 352 570 ha).

Zobacz również:

konferencje