Komu i co z naszej oferty sprzedawać w dobie #koronakryzysu?
Jak wybrać najlepsze grupy klientów na których warto skupić uwagę i zasoby?
Weź udział w webinarze na temat segmentacji rynku. Dowiedz się jak podejść do tworzenia nowych grup klientów, gdy chcesz zwiększyć sprzedaż lub dywersyfikować ryzyko.
Pandemia postawiła wiele przedsiębiorców w obliczu problemów, czasami zagroziła ich dalszemu funkcjonowaniu. W Fundacji MOST wolimy działać niż załamywać ręce, stąd pomysł na szybkie zbadanie zagrożeń i wyzwań małych i średnich firm.
Jeszcze na przełomie marca i kwietnia przeprowadziliśmy ankietę "Rozwój w kryzysie", w której pytaliśmy między innymi jakie najpilniejsze potrzeby mają obecnie przedsiębiorcy. Na co dzień wspieramy firmy w szukaniu najlepszych rozwiązań do rozwoju, więc nasze zasoby kompetencyjne sprawdzają się także w sytuacjach kryzysowych. Z odpowiedzi na ankietę wyodrębniliśmy najwięsze wyzwania jakie stanęły przed małymi i średnimi firmami, i w kolejnych webinarach tego cyklu będziemy starali się podpowiedzieć najlepsze rozwiązania i wskazać metody, które każdy właściciel firmy może zastosować samodzielnie. Startujemy 13. maja i co dwa tygodnie będziemy zapraszać naszych ekspertów, którzy pokażą przykłady zastosowania konkretnych pomysłów.
Webinar #1 Segmentacja rynku
Jak narzędzia stosowane przez innowatorów wykorzystać w kryzysie? Wprowadzając na rynek nową technologię firmy sięgają do kręgli Moora, które pomagają ustalić najlepszy segment przyczółkowy przy wejściu na rynek. W kryzysie, kiedy szukamy nowych szans rozwojowych lub stoimy w obliczu wymuszonych zmian, gra w Kręgle Moore'a może być równie pomocna. Dołącz do webinaru by poznać tę metodykę i dowiedzieć się jak w Fundacji MOST wykorzystujemy je pracując zarówno ze startupami technologicznymi jak i firmami z długą tradycją, stojącymi przed strategiczną zmianą.
Zapewne sytuację w każdej firmie należy analizować indywidualnie (i możemy tu pomóc zainteresowanym "szyjąc na miarę" programy doradcze z udziałem kilkudziesięciu współpracujących z Fundacją mentorów dziedzinowych z bogatym doświadczeniem biznesowym), ale można też zainspirować do własnych poszukiwań. Dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić cykl webinarów odpowiadających na następujące wyzwania:
- Segmentacja
- Mapowanie i optymalizacja działań
- Digitalizacja procesów
- Customer development
- Generowanie i porządkowanie pomysłów
Polub Fundację MOST na Facebooku i LinkedIn, żeby dostawać powiadomienia o kolejnych wydarzeniach i programach, w których pomagamy przedsiębiorcom!
O prowadzącym
Jan Kaczmarek jest prezesem Fundacji MOST. Przedsiębiorca, doradca, od ponad 13 lat wspiera firmy w tworzeniu strategii innowacji oraz pozyskiwaniu finansowania na badania, rozwój i komercjalizację technologii. Doradza start-upom i scale-upom technologicznym jak budować modele biznesowe, formułować strategie go-to-market. Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie informatologii w specjalności afektywnych teorii informacji.