
Poczta elektroniczna jest najważniejszym kanałem komunikacji bezpośredniej w sieci, przeznaczonym zarówno do celów biznesowych, jak i prywatnych. Daje ona marketerowi możliwość komunikacji na linii konsument-marka w niepowtarzalnych okolicznościach - odbiorca czytając maile, jest nastawiony na działanie, rozwiązywanie problemów lub podjęcie decyzji zakupowych, a nie koniecznie beztroskie surfowanie po internecie. E-mail marketing jest przez to działaniem nastawionym na efekt i pozwalającym na bardzo łatwe jego mierzenie. Przy właściwym wykorzystaniu, jego rezultaty mogą być nieporównywalnie lepsze z jakimkolwiek innym kanałem komunikacji, zwłaszcza w generowaniu bezpośredniej sprzedaży. Celem tych zajęć jest pokazanie najlepszych praktyk i metod działania stosowanych na rynku przy użyciu tego narzędzia.
Dla kogo są te zajęcia
Zajęcia skierowane są dla wszystkich osób zainteresowanych tematyką e-mail marketingu. Nie jest wymagana specjalistyczna wiedza techniczna. Pomocna może być natomiast podstawowa znajomość pojęć z zakresu technologii WWW oraz marketingu w sieci.
Formuła zajęć
Zajęcia będą składać się z części wykładowej, oraz warsztatów. Część wykładowa zostanie dodatkowo podzielona na panel o kampaniach e-mail marketingowych do własnej bazy adresowej oraz o kampaniach leadowych do baz zewnętrznych.
W części wykładowej poruszymy takie tematy jak:
- omówienie trendów oraz ewolucji e-mail marketingu w ostatnich latach
- metody gromadzenia bazy adresowej i generowania leadów
- gromadzenie informacji o subskrybentach oraz wykorzystywanie ich w targetowaniu kampanii i personalizowaniu maili
- najlepsze praktyki odnośnie przygotowywania kampanii mailingowych
- automatyzacja procesów mailingowych wspomagająca sprzedaż i komunikację z klientem
- wykorzystanie narzędzi marketing automation
- Integracja działań e-mail marketingowych z innymi kanałami komunikacji on-line
W ramach części warsztatowejkażdy będzie miał okazję samodzielnie przygotować i przeprowadzić wysyłkę kampanii mailingowej za pomocą narzędzi firmy SARE, które zostaną udostępnione uczestnikom zajęć. Uczestnicy będą mieli okazję sami zobaczyć jak złożony jest to proces, jak można zautomatyzować niektóre działania oraz które elementy planowania kampanii mogą mieć istotny wpływ dla jej wyników.
Co warto przeczytać?
1. Raport Interaktywnie.com "Email
Marketing naprawdę działa?" (http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/e-mail-marketing-naprawde-dziala-246860)
2. Raport "X Badania poczty elektronicznej w Polsce",
dostępny do pobrania na stronie (www.sare.pl)
Miejsce
Czerska 8/10, Warszawa