Sprzedaż produktów luksusowych
Warsztaty szkoleniowe w formule OneDayTraining©
Według raportu Forbes'a nabywcami dóbr luksusowych w Polsce są osoby należące do 3% najlepiej zarabiających, których dochody przekraczają 7,1 tys. miesięcznie. Dodatkowo dochodzi jeszcze grupa aspirującą o dochodach 3,7 tys. do 7,1 tys. miesięcznie, której przedstawiciele z pomocą dóbr luksusowych pragną być uznawani za przedstawicieli wyższej sfery. Według raportu KPMG ceny dóbr luksusowych w Polsce zaczynają się od 178 tys. zł dla samochodu, 9,2 tys. za zegarek męski i 960 zł za butelkę koniaku, czyli, na przykład, Mercedes E klasa i BMW serii 5. Jak zatem sprzedawać te dobra tak wąskiej grupie? Według opinii D. Dubois należy stosować dokładnie przeciwną strategie sprzedażową niż w przypadku dóbr dostępnych dla ogółu. Najważniejsza dla klienta dóbr luksusowych jest bowiem świadomość istnienia marki, reprezentującej wysoką jakość i duże koszta produkcji z nią związane, ale także niedostępność dla ogółu. Podejście kosztowności i niedostępności stosuje się, kiedy marka jest głęboko ugruntowana w świadomości klienta. Wtedy wymaga się od klienta pewnego wysiłku w celu zdobycia upragnionego produktu lub usługi.
OneDayTraining© - dynamiczna formuła szkolenia dla ludzi ceniących czas, skoncentrowana na szybkim przekazaniu kluczowej wiedzy i najważniejszych umiejętności.
Program szkolenia
WPROWADZENIE DO TEMATYKI SZKOLENIA
- Co to w ogóle jest sprzedaż?
- Co to są dobra luksusowe?
- Rynek polski a zagraniczny
- Jak sprzedają inni na świecie?
SPECYFIKA I CHARAKTER KLIENTA VIP
- Co każdy powinien wiedzieć o kliencie typu VIP?
- Potrzeby psychologiczne klientów VIP i techniki ich zaspakajania
- Grupy klientów typu VIP
- Prezes, dyrektor, osoba zamożna
- Najczęstsze błędy popełniane w kontaktach z klientami VIP
- Zewnętrzne źródła informacji o produkcie
- Jak dużo informacji gromadzą klienci VIP?
- Ekonomia nabywania informacji
MARKETING, TWÓJ PRODUKT I OFERTA
- Co jest Twoim produktem?
- Jaki potrzeby klienta VIP zaspokaja?
- Jak o tym powiesz klientowi VIP?
- Przykłady i ćwiczenia
PROWADZENIE SPOTKAŃ
- Powitanie i zakończenie spotkania
- Wręczanie wizytówek
- Rola ubioru i wyglądu zewnętrznego
- Etykieta rozmów telefonicznych, mailingu
- Efekt aureoli, Halo, inne
- Jak wywierać wpływ poprzez autoprezentację?
ROZMOWA HANDLOWA Z KLIENTEM VIP
- Plan i model rozmowy handlowej dla dóbr luksusowych
- Prezentacja firmy i prezentacja oferty
-
Kiedy i jak przedstawić ofertę?
METODY BUDOWANIA ZAUFANIA
- Zaangażowanie
- Sztuka zadawania pytań
- Sztuka słuchania
- Sztuka rozumienia
- Zasada zwycięzca - zwycięzca
PODSUMOWANIE / ZAKOŃCZENIE
Materiały szkoleniowe
- Materiały dydaktyczne/podręcznik dokumentujące przekazaną wiedzę
- Testy i analizy własnych możliwości
- Imienny certyfikat ukończenia szkolenia
Organizacja
- Czas trwania: 1 dzień
- Godzina: 09.30-16.00
- Inwestycja zawiera: materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, certyfikat
Metody szkoleniowe
- Elementy coachingu i Mindmappingu
- Ćwiczenia indywidualne i zespołowe
- Dyskusje i burze mózgów
- Studia przypadków
- Kwestionariusze i testy zachowań
Dodatkowe informacje
- Menadżer projektu: Anna Andruczyk
[email protected]
Prowadzący
Dominik Frajberg. Charyzmatyczny trener, niezwykle skuteczny menadżer, inspirujący coach biznesowy. Uczestnicy szkoleń i spotkań opisują go jako: "...wyjątkowo kontaktowy, ogromna wiedza i doświadczenie, ale też humor i dystans do samego siebie...", " niezwykle inspirujący i charyzmatyczny".
Absolwent psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Psycholog biznesu, specjalista w dziedzinie motywacji, sprzedaży i marketingu. Od 10 lat zajmuje stanowiska kierownicze w zagranicznych i polskich firmach doradczych. Posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie w dziedzinie zarządzania personelem oraz zarządzania organizacją. Obecnie przygotowuje i realizuje międzynarodowe projekty z zakresu rozwoju zasobów ludzkich, organizacji i zarządzania. Jest członkiem rady programowej Europejskiego Stowarzyszenia Rozwoju Biznesu EBDA (European Business Development Association) oraz Instytutu Partnerstwa Publiczno Prywatnego IPPP. Autor ponad 200 programów szkoleń i publikacji, konsultant i Coach biznesowy. Obecnie zajmuje stanowisko:
- Prezes Zarządu firmy doradczej Asset Business Development Sp. z o.o. (od 11 lat)
- Prezes Zarządu Instytutu Badań i Analiz Menadżerskich IBAM. (od 10 lat)
- Prezes Zarządu sieci kancelarii prawnych Avoué Polska Sp. z o.o. (od 3 lat)
Posiada ponad 15 lat praktycznego doświadczenia zawodowego i prawie 400 osobiście realizowanych i nadzorowanych projektów doradczych, szkoleniowych i badawczych między innymi dla:
AGORA, ALIOR BANK, AMBRA, BRE LEASING, CANAL+, CANON POLSKA , DELPHI, HOTEL BRISTOL, KOMATSU, NESTLE, PLAY/(P4), AMER SPORT, ASTER, AUCHAN POLSKA, BAKOMA, BNP PARIBAS (FORTIS BANK), BRITISH AMERICAN TOBACCO POLSKA, BRVZ, CANAL+, CARRIER, CARREFOUR, CARLSBERG, PEKAO SA, CHANEL, CITIBANK, POLSAT, DEICHMANN, DIOR, DUKA, EUROZET, FED-EX, HBO, HENKEL, ING COMMERCIAL FINANCE, ING CAR LEASE, ING LEASE, INTERCHAMP, ITI NEOVISION, JAPAN TOBACCO INTERNATIONAL, KOTLIN, SPOŁEM, LOTOS, LEKKERLAND, MEDIA SATURN, MILLENIUM LEASING, MILLENNIUM BANK, MULTIMEDIA, NESPRESSO, NESTLÉ WATERS, NOKIA, OTIS, PHILIP MORRIS POLSKA, POLPHARMA, SCANIA, SCHIEDEL, SEPHORA, SHERATRON, SODEXHO PASS, STORCK, STRABAG, UBISOFT, UCB PHARMA, UPC, VATTENFALL, VIASAT, VISION EXPRESS, VOBIS
Jest członkiem następujących organizacji:
- ABSEL (Association for Business Simulation and Experiential Learning)
- ACTO (Association of Coach Training Organizations)
- ASTD (American Society for Training & Development)
- IBDC (International Business Development Center)
- IPPP (Instytut Partnerstwa Prywatno Publicznego)
- EBDA (European Business Development Association)
- WABC Worldwide Association of Business Coaches
www.asset.pl
Nasze Referencje
----------------------------------------------------------------------------------
"Nasze dotychczasowe doświadczenia potwierdziły wysoki profesjonalizm, kompetencje i wiedzę trenerów, a interaktywny sposób prowadzenia szkoleń był bardzo pozytywnie oceniony przez pracowników."
Ewa Hołopiak
Kierownik Działu Kadr i Administracji,
Nestlé Waters Polska
----------------------------------------------------------------------------------
"Wysoka jakość usług szkoleniowych świadczonych przez firmę ASSET Business Development, jej profesjonalizm i rzetelność stanowią modelowy przykład najwyższej jakości usług sektora B2B w Polsce."
Ewa Zamojska
Dyrektor Sprzedaży,
CANAL+ Cyfrowy Sp. z.o.o.
----------------------------------------------------------------------------------
"...mogę polecić firmę Asset Business Development wszystkim pracodawcom, których celem jest sprawne i najwyższej jakości realizowanie swoich projektów szkoleniowych i rozwojowych."
Anna Hyży
HR Manager,
Bakoma Sp. z.o.o.
----------------------------------------------------------------------------------
"Bez żadnych wątpliwości stwierdzamy, że firma Asset realizuje zakontraktowane usługi w sposób rzetelny i profesjonalny, w związku z czym DII rekomenduje usługi szkoleniowe świadczone przez Asset Business Development Sp. z.o.o."
Jakub Bartkiewicz
Prezes Zarządu,
Dom Inwestycyjny Investors S.A.
----------------------------------------------------------------------------------
"Polecam firmę Asset Business Development jako profesjonalnego partnera wspierającego swoich klientów w rozwoju kompetencji pracowników oraz świadczącego usługi szkoleniowe na najwyższym poziomie."
Anna Kwiatek
Kierownik Działu Personalnego,
Lekkerland Polska Sp. z.o.o.
----------------------------------------------------------------------------------
"Szkolenia zostały bardzo pozytywnie odebrane przez uczestników. Trenerzy wnieśli ciekawy, bogaty, nowatorski program i sympatyczną atmosferę. Prowadząc szkolenia wykazali się solidnością, profesjonalizmem, wysokim poziomem wiedzy fachowej,doświadczeniem i zaangażowaniem."
Henryk Tomaszek
Prezes Zarządu,
Fabryka Narzędzi
"FANAR" S.A.
----------------------------------------------------------------------------------
"Dzięki wysokim kompetencjom Trenerów firmy Asset oraz osobom koordynującym organizację szkoleń mieliśmy poczucie bezpieczeństwa w zakresie realizacji ustalonych terminów oraz programu. Warto zwrócić uwagę na bardzo dobry kontakt oraz elastyczność realizacji zleconych szkoleń z gwarancją rzetelnego i profesjonalnego ich przeprowadzenia."
Iwona Syroka
Kierownik d/s Personalnych,
Vision Express SP Sp. z.o.o.
----------------------------------------------------------------------------------