Od 150 000 lat tworzymy opowieści
Historie towarzyszą ludzkości od zawsze. To najważniejsza forma naszej komunikacji. I wszyscy potrafimy je opowiadać.
Dlaczego jednak niektóre historie od samego początku angażują nasze emocje, wzruszają, budzą grozę lub bawią do łez, a innych słuchamy obojętnie? Co sprawia, że z pewnymi bohaterami od razu się utożsamiamy i z przejęciem śledzimy ich losy tak, jakbyśmy to byli my sami? Co w ogóle łączy wszystkie najlepsze opowieści i sprawia, że ich odbiorcy od pierwszych chwil zostają przez nie wręcz pochłonięci?
Na wszystkie te pytania znajdziesz odpowiedzi podczas e-warsztatów "Storytelling - tworzenie angażujących historii", które odbędą się 22 lutego 2019 (piątek).
Co jest wyzwaniem w tworzeniu dobrej historii?
Uczestnicy zapisujący się na warsztaty storytellingu Heuristica zgłaszają zazwyczaj podobne kwestie związane z tworzeniem angażujących opowieści. Być może także dla Ciebie wyzwanie stanowi jeden z poniższych obszarów:
- Jak znaleźć temat na historię, pomysł który zainteresuje i poruszy odbiorców?
- Jak znaleźć jakieś "haczyk" na uwagę odbiorców?
- Jak połączyć tematykę lub produkt postrzegane zazwyczaj jako "nudne" z tworzeniem z ciekawych historii?
- W jaki sposób trafnie i szybko dobierać materiał do historii, lepiej organizować i segregować treści?
- Jak znaleźć prosty sposób na budowanie barwnych, wciągających opowieści?
- W jaki sposób tworzyć spójny i jasny ciąg wydarzeń bez nadmiaru dygresji i zbędnych treści?
- Jak tworzyć zaufania i akceptację odbiorców przy wykorzystaniu historii?
- W jak sposób radzić sobie z tremą i stresem w trakcie opowiadania?
Na wszystkie te pytania, a także wiele innych uczestnicy znajdują odpowiedzi w trakcie zajęć.
Mogą również przećwiczyć i utrwalać na bieżąco zdobywaną wiedzę biorąc udział w ćwiczeniach i zadaniach praktycznych. Tworzenie i opowiadania historii w bezpiecznych warunkach warsztatowych pozwala im uzyskać informację zwrotną na temat najsilniejszych atutów indywidualnego stylu storytellingowego. Styl taki warto uświadomić i doskonalić ponieważ jest on przydatny w wielu sytuacjach.
Uczestnicy warsztatów wskazują, że najczęściej korzystają ze storytellingu przy okazji:
- spotkań z klientami biznesowymi,
- tworzenia skutecznych ofert handlowych,
- wystąpień publicznych, prelekcji, wykładów,
- prezentacji specyficznych danych (wyniki badań, technologia, raporty tematyczne),
- pracy twórczej (pisanie książek, felietonów, tworzenie fotoreportaży).
Dlaczego e-warsztaty, a nie szkolenie stacjonarne?
Dlatego, że nie musisz wychodzić z domu, albo z biura tracąc czas na dojazd na szkolenie i powrót.
Wystarczy, że włączysz laptopa albo smartfon by uczestniczyć w merytorycznych zajęciach na temat storytellingu.
Warsztaty on-line to sprawdzona i skuteczna formuła zdobywania wiedzy i nowych umiejętności. Zapewniają Ci komfort uczestnictwa i pełne dopasowanie do Twojego stylu pracy.
W trakcie zajęć uczestniczysz w wykładach i ćwiczeniach, możesz na bieżąco rozmawiać z prowadzącym i całą grupą uczestników.
No i oczywiście do e-warsztatów nie potrzebne są żadne sale szkoleniowe czy konferencyjne. Redukuje to koszt organizacji zajęć, a różnica jest zwracana Tobie w postaci niższej ceny.
Dla kogo przeznaczone są e-warsztaty storytellingu?
Z warsztatów największą korzyść wyniosą osoby, które:
- zajmują się marketingiem i zarządzeniem marką (także marką osobistą),
- tworzą komunikację sprzedażową lub prezentacje ofertowe dla swoich klientów,
- poruszają trudne tematy w pracy z klientami / pacjentami (psychoterapeuci, lekarze, coachowie)
- opracowują lub/i wygłaszają przemówienia publiczne,
- zajmują się pracą kreatywną (copywriting, scenopisarstwo),
- oraz każdy, kto chce lepiej i pełniej zrozumieć, w jaki sposób tworzyć pełne emocji i pasji angażujące historie.
Jakie korzyści odniesiesz dzięki tym warsztatom?
- dowiesz się dlaczego nasz mózg kocha opowieści i jakie są psychologiczne podstawy oraz uwarunkowania storytellingu,
- będziesz wiedzieć jak tworzyć strukturę angażującej opowieści,
- dowiesz się jak konstruować kluczowe figury w opowieści, zapewnić psychologiczną wiarygodność postaci występujących w konstruowanej historii,
- poznasz sprawdzone modele angażującej "opowieści idealnej",
- dowiesz się jaka jest rola emocji i motywu transformacji w strukturze historii i budowaniu dramaturgii,
- i co najważniejsze: będziesz mieć okazję samodzielnie stworzyć własną opowieść w oparciu o sprawdzony model narracyjny.
Co obejmuje program e-warsztatów?
- po co nam opowieści i historie? - rola i funkcje opowieści w kulturze, komunikacji społecznej, w biznesie i w działaniach marketingowych,
- storytelling i komunikacja - w jaki sposób struktury narracyjne służą skutecznej komunikacji,
- cechy angażującej opowieści - elementy składowe i jednostki strukturalne historii,
- archetypy jako narzędzie ułatwiające tworzenie wyrazistych bohaterów,
- modele konstruowania opowieści (struktury sprawdzone przez najlepszych scenarzystów filmowych),
- rola emocji i motywu transformacji w strukturze historii,
- podręczny zestaw zasad i reguł skutecznego storytellingu.
KLIKNIJ TU i sprawdź opinie na temat poprzednich warsztatów Heuristica na temat storytellingu.
Ile wynosi Twoja inwestycja w praktyczne umiejętności?
- 250 zł netto (+23% VAT):
- sam udział w warsztatach.
- 385 zł netto (+23% VAT:
- udział w warsztatach,
- dostęp do biblioteki materiałów na platformie MojTrener.edu.pl (pełna prezentacja pdf., biblioteka artykułów, literatura dodatkowa, ćwiczenia utrwalające).
- 390 zł netto (+23% VAT):
- udział w warsztatach,
- dostęp do biblioteki materiałów na platformie MojTrener.edu.pl (prezentacja, biblioteka artykułów, literatura, ćwiczenia dodatkowe)
- imienny certyfikat wysłany pocztą.
Szczegóły nt. rejestracji i opłat w zakładce "Warunki uczestnictwa".
Warsztaty w formule jednodniowej (6 godz. w tym ok. 30 min. przerwa ok. 12.30 + przerwy kawowe).
Kiedy: 22 lutego 2019
Godziny: 9.00 - 15.00.
Maksymalna liczba uczestników: 12 osób.
Miejsce: Link do spotkania otrzymasz wraz z potwierdzeniem udziału.
Prowadzący: Marek Staniszewski [zob. zakładka PROWADZĄCY i profil na LinkedIn]
KONTAKT: [email protected]
Miejsce
on-line, e-warsztaty
Google Calendar
Outlook
iCal