Straż międzygminna. Zakładanie i prowadzenie
12 Czerwca 2024, 10:00 (środa)
Polski Alarm Smogowy zaprasza na webinar pt. "Straż międzygminna. Zakładanie i prowadzenie".
Posiadanie straży gminnej w największym stopniu wpływa na egzekwowanie przepisów ochrony powietrza - to główny wniosek z badań prowadzonych przez Polski Alarm Smogowy w województwach małopolskim, mazowieckim i śląskim. W gminach ze strażą mieszkańcy wyraźnie częściej zgłaszają wykroczenia, z drugiej strony zdecydowanie trudniej unikać odpowiedzialności za spalanie odpadów i łamanie uchwały antysmogowej.
Tymczasem w większości polskich gmin brak takiej instytucji, najczęściej z powodów finansowych. Rozwiązaniem może być wspólne prowadzenie straży gminnej przez sąsiadujące gminy. Jest to efektywne kosztowo rozwiązanie pozwalające skutecznie wdrażać uchwałę antysmogową.
O praktycznych aspektach organizowania, prowadzenia i finansowania straży międzygminnej opowie Adam Mandera, komendant Straży Gminnej prowadzonej wspólnie przez trzy śląskie gminy: Gaszowice, Jejkowice i Lyski.
Plan spotkania:
- Tworzenie straży międzygminnej - podstawy prawne, niezbędne kroki
- Jak finansować straż międzygminną
- Organizacja pracy strażników - kwestie praktyczne
- Pytania i odpowiedzi
Webinar: Straż międzygminna. Zakładanie i prowadzenie.
Data: 12 czerwca 2024 || Godzina: 10.00-12.00