Warsztaty Teatralne: Dylematy Lidera - Dramaty Szekspira
26 Marca 2016, 10:00-18:00 (Sobota)
Teatr Muzyczny w Poznaniu, Poznań Zobacz na mapie

"Dramaty Szekspira - Dylematy Lidera"
Sesja kształtowania umiejętności przywódczych z wykorzystaniem tekstów Szekspira.
Cel główny realizacji:
Kształtowanie praktycznych umiejętności kadr zarządzających i kierowniczych przedsiębiorstwa w zakresie rozpoznawania kompetencji własnych oraz doboru narzędzi stymulujących realną efektywność zarządzania.
Cele szczegółowe:
- Uformowanie czynności nawykowych niezbędnych w procesie pozyskiwania szacunku i akceptacji wobec lidera - przywódcy (szefa, kierownika, menedżera, zwierzchnika, itd.).
- Kształtowanie praktycznych kompetencji z zakresu komunikacji w sytuacji ekspozycji społecznej.
- Korekta zachowań niepożądanych - dysfunkcyjnych.
- Krystalizowanie wiedzy i działań praktycznych z obszaru projektowania i organizacji elementów autoprezentacji ekspozycyjnej.
- Nabywanie umiejętności w zakresie rozpoznawania i stosowania spektrum narzędzi motywacyjnych w odniesieniu do kierowanych grup.
Obejrzyj film z naszych warsztatów:
Metody pracy z grupą:
- interaktywny wykład,
- studium przypadków (w oparciu o fragmenty dramatów W. Szekspira),
- drama (odgrywanie ról),
- obserwacja uczestnicząca i bieżąca korekta zachowań.
Sugerowany "profil uczestnika":
Kadra kierownicza i zarządzająca (w tym: właściciel/właściciele przedsiębiorstwa), osoby odpowiedzialne za kontakty z klientami, pracownicy sektora HR, kierownicy zespołów sprzedażowych, produkcyjnych i pozostałych (organizacyjnych) grup zarządczych przedsiębiorstwa.
Indywidualne korzyści dla uczestnika szkolenia:
- Zapoznanie z praktycznymi zasadami efektywnej współpracy i komunikacji w zarządzaniu pracą w zróżnicowanych (personalnie, zadaniowo i sytuacyjnie) zespołach.
- Wypracowanie (zdefiniowanie modelu kompetencji i deficytów) indywidualnego stylu kierowania/zarządzania/przewodzenia uczestnika szkolenia.
- Nabycie realnych kompetencji z zakresu radzenia sobie ze stresem w sytuacji ekspozycji społecznej.
Korzyści biznesowe dla firmy:
- Diagnoza potencjału i kształtowanie kompetencji uczestników w zakresie przywództwa, a w konsekwencji zarządzania transformacyjnego (lider charyzmatyczny).
- W tym: motywowania, dyscyplinowania, delegowania, przekazywania wizji oraz rozpoznawania, interpretowania i bieżącej korekty zachowań niepożądanych.
Być albo nie być współczesnego lidera,
to kwestia mądrego przywództwa.
Szekspir stworzył w sztukach swoiste studia przypadków - historie żywych ludzi, którzy ponosili klęski i odnosili sukcesy. Dla współczesnych badaczy zaskoczeniem okazało się to, że Szekspir w istocie dokonał rzetelnej analizy przywództwa transformacyjnego, uznawanego obecnie za najskuteczniejszy styl zarządzania. Jest to styl oparty na spójnej wizji, wartościach, emocjach, dialogu z pracownikami, nakierowany na pobudzanie ich motywacji wewnętrznej oraz etyczne postępowanie.
Szekspir ułożył swoje sztuki w logiczny cykl, w początkowych dramatach pokazuje, co się może stać, jeśli zabraknie jednej z kilku kluczowych umiejętności przywódczych, a w końcowym, w "Henryku V", przedstawia bohatera idealnego, czyli takiego, który w pełni potrafi realizować właściwy model.
"Dramaty Szekspira - Dylematy Lidera. Sesja kształtowania umiejętności przywódczych z wykorzystaniem tekstów Szekspira" to autorski projekt, przygotowany z myślą o menedżerach, którzy chcą nauczyć się przywództwa, nie tylko czerpiąc z najnowszych wyników badań, ale też poprzez analizę studiów przypadków. I to nie byle jakich, bo przygotowanych przez największego dramatopisarza w dziejach naszej literatury.
Stąd warsztaty realizowane są w oparciu o fragmenty sztuk W. Szekspira:
Ryszard II, Ryszard III, Makbet oraz Henryk V
SKRÓTOWY OPIS REALIZACJI WARSZATU:
Uczestnicy warsztatów uczą się, nabywają realnych, a nie deklaratywnych kompetencji, poprzez działanie.
Plan pracy grupy realizowanyjest w 2 sesjach:
- Wspólne z aktorem-reżyserem oraz psychologiem zarządzania uczestnicy dokonują analizy wybranych epizodów ze sztuk Szekspira.
- Następnym etapem pracy grupy jest odegranie konkretnych ról przywódczych na scenie. Aktorzy-uczestnicy przygotowywani są przez prowadzących (aktora-reżysera i psychologa zarządzania) do internalizacji (uwewnętrznienia) roli, przypisanych jej zadań w scenie oraz otworzenia postaci w sytuacji realnej ekspozycji scenicznej. W trakcie sesji uczestnicy są zarówno aktorami, jak i publicznością mini spektaklu.
W trakcie analitycznej sesji wprowadzającej oraz sesji ekspozycji scenicznej uczestnicy warsztatów dowiedzą się:
- dlaczego pracowników przekonuje motywacja wewnętrzna, a nie zewnętrzna!
- jak budować oraz komunikować (współpracownikom, podwładnym, zwierzchnikom i pozostałym grupom organizacyjnym i pozaorganizacyjnym) spójną i przekonującą wizję,
- jak przejmować odpowiedzialność bez możliwości sprawowania pełnej kontroli
- oraz jak skupić się na wartościach organizacji.
Uczestnicy ponadto zrozumieją znaczenie etyki w budowaniu autorytetu przywódcy!
W praktycznej sesji ekspozycyjnej asystować aktorowi - reżyserowi będzie trener biznesu (psycholog biznesu i zarządzania z 20-letnim stażem realizacyjnym), wskazując na odniesienia do współczesnej praktyki zarządzania.
Dodatkowym efektem szkolenia będzie rozwój umiejętności z zakresu:
- emisji głosu,
- "mowy ciała",
- wyrażania emocji
- oraz... gry aktorskiej.
Dodatkowe informacje:
Mateusz Pawłowski
mail: [email protected];
tel.: +48 790 226 694
Jacek Miśkiewicz
mail: [email protected]
tel: +48 693 003 654
Miejsce
ul. Niezłomnych 1e, Poznań