The Journey - Agile, Lean, ITIL, DevOps
27 Października 2016, 17:30-21:00 (Czwartek)

DevOps, ITIL, Agile, Lean IT - Jaki mają wspólny mianownik? Pewnie jest ich wiele, ale jeden z nich to na pewno wskazówki autorów, którzy zalecają by nie stosować, czy jak to często słyszymy, implementować tych koncepcji "na ślepo".
Każda organizacja jest inna, ma inne potrzeby, cele i wyzwania. Znajduje się w innej sytuacji biznesowej i na innym poziomie rozwoju. Dlatego nie ma wzorca, który pokazuje konkretny przepis na to jak stać się Agile, Lean, organizacją usługową działającą w oparciu o dobre praktyki ITIL czy "jednorożcem" zgodnym z DevOps.
Co więcej, znam wiele osób, którzy usprawniając swoją organizację sięgają do wielu metod/koncepcji zarządzania, potrafią z każdej wyciągnąć to, co dla nich najlepsze i odpowiednio dopasować do istniejącej sytuacji.
Skąd taki temat?
Inspiracją był aktualnie rozgrywany turniej wielkiego szlema na kortach w Nowym Jorku. Konkretnie legendarny tenisista, Artur Ashe, którego imieniem nazwany jest kort główny obiektu Flushing-Meadows.
Osobiście jestem zwolennikiem myślenia, że to właśnie ta tytułowa podróż jest najważniejsza, że to ona uczy nas najwięcej i podnosi naszą wartość. Dzięki tej nauce kolejny krok jest łatwiejszy i jesteśmy w stanie szybciej reagować na zmieniające się potrzeby i otoczenie. Ostatecznie, to właśnie ta umiejętność adaptacji i ciągłego usprawniania staje się naszą przewagą konkurencyjną.
Sam jestem ciekaw i już nie mogę się doczekać jakie historie poznamy podczas nadchodzących eventów Let's Manage IT.
Agenda spotkania.
1. Zarządzanie wiedzą - od IT do HR (Bartłomiej Gliński, Piotr Rzepka)
2. Małe, wielkie kroki (Marek Chojnacki, Tomasz Barszcz Atena Usługi Informatyczne i Finansowe S.A.)
Czy klasyczne podejście projektowe sprawdza się w budowaniu usługowej organizacji IT? Czy dostępne metodyki "wdrażać" z podręcznikiem w ręku? Gdzie kończy się efektywność, a zaczyna biurokracja?
Na przykładzie transformacji Ateny spróbujemy odpowiedzieć na te pytania.
3. Lightning talks - nowość!!!
- 5 historii, które sprawią, że ludzie pokochają współpracę z Tobą (Wiktor Jodłowski)
- Jak trenować charakter (Marcin Safranow)
Nasi prelegenci:
BARTŁOMIEJ GLIŃSKI (Head of Section End User Services GSD Poland)
11 lat doświadczenia w IT, od 3 lat odpowiedzialny za zarządzanie i budowanie zespołu Global Service Desku w Polsce. Główne zainteresowania: SharePoint, Knowledge-Centered Support, ITIL, koszykówka.
PIOTR RZEPKA (Regional IT Manager Poland & Eastern Europe)
21 lat doświadczenia. Zbudował Global Shared Services IT firmy DNV GL w Polsce. Odpowiedzialny za istotne usługi globalne dla 16000 pracowników firmy. Interesuje się nowoczesnymi technologiami, czas wolny spędza z rodziną, podróżuje, jako genealog-amator szuka przodków.
Od 7 lat związany z IT. Od początku kariery zdobywał praktyczne doświadczenie w obszarze zarządza usługami IT jako Specjalista Service Desk, Menedżer Usług, Menedżer Procesów, Menedżer Projektu.
Obecnie zajmuje się projektowaniem, utrzymaniem i doskonaleniem procesów i narzędzi ITSM oraz prowadzeniem szkoleń i warsztatów.
Główne zainteresowania: ITIL, Lean, rozwój kompetencji szkoleniowych, bieganie, piłka nożna.
TOMASZ BARSZCZ (Kierownik Zespołu Zarządzania Procesami IT, Atena Usługi Informatyczne i Finansowe S.A.)
12 lat doświadczenia w obszarze zarządzania usługami IT (organizacja zespołu Service Desk i zespołu Administratorów Aplikacji, Menedżer Usług, Menedżer Procesów, Menedżer Projektu). Obecnie odpowiedzialny za rozwój i utrzymanie procesów ITSM oraz za wdrażanie i rozwój narzędzi ITSM w wewnątrz organizacji oraz w organizacjach Klientów. W pracy najwięcej energii dostarczają mu wszelkie inicjatywy dot. optymalizacji usług. Poza pracą ładuje baterie przez poszukiwanie celu z mapą w ciemnym lesie (nocne imprezy na orientację), długie wyprawy rowerowe i górskie oraz aktywne spędzanie czasu z rodziną.
WIKTOR JODŁOWSKI (Założyciel Talkersi.pl)
Przedsiębiorca, który uwielbia pokazywać, że są na świecie ludzie, którym zależy na innych. Buduje swoje życie i firmę w oparciu o autentyczne, silne relacje. Na co dzień prowadzi inkubator językowy, w którym wraz z 20-osobowym zespołem, na bazie stworzonej przez siebie metody, pomaga setkom klientów w przełamywaniu bariery mówienia po angielsku. Po godzinach pracy uwielbia spędzać czas ze swoją ładniejszą połówką, w towarzystwie dobrego filmu.
Wiktora znajdziesz tutaj, gdzie regularnie prowadzi transmisje video na żywo, podczas których dzieli się swoim doświadczeniem z zakresu komunikacji, budowania relacji i języków obcych: Talkersi.
MARCIN SAFRANOW (CTO DFC ROW)
Od zawsze w IT. Programował Atari 65XE. Obecnie odpowiada za technologię w europejskiej części DFC, wirtualnie bądź fizycznie przemieszczając się pomiędzy Gdańskiem, Madrytem, Sztokholmem, Turku i miastem Jassy w Rumuni. Od 4 lat biega, a ostatnio też próbuje sił w Triathlonie. Fan extremalnych podróży.
Opowiedz nam o swojej drodze.
Jeśli chcesz podzielić się swoimi doświadczeniami, opowiedzieć o tym jak przebiegała Twoja droga, skąd startowałeś, jakie były zakręty i jakie przeszkody napotkałeś, co pozwoliło Ci przyśpieszyć, a co Ciebie spowalniało i dokąd dotarłeś to skontaktuj się z nami, napisz na [email protected].
Do zobaczenia!
Krzysztof Kozakiewicz
Fundacja Let's Manage IT
*Regulamin spotkań dostępny pod adresem: http://letsmanageit.pl/regulamin-spotkan
Miejsce
Grunwaldzka 472, Gdańsk