Top Management Protocol Program
"Kultura budowania relacji służbowych - czyli etykieta biznesu w praktyce"
Program szkolenia
09:00 - 16:00
Etykieta biznesu - wprowadzenie
- Polska kultura narodowa - jaką kulturą jesteśmy, jak nas postrzegają inni, co lubimy, a czego nie akceptujemy
- Budowanie relacji w świcie zróżnicowanym kulturowo i pokoleniowo - wyzwania
- Różnice kulturowe w podejściu do budowania relacji
- Kraje propartnerskie i protransakcyjne
- Kraje ceremonialne i nieceremonialne
- Główne różnice pomiędzy savoir vivre towarzyskim a biznesowym
Precedencja (pierwszeństwo) w relacjach służbowych - wszystko co powinniśmy wiedzieć o kolejności i hierarchii w relacjach służbowych
- Zasady podczas powitania i przedstawiania się
- Skracanie dystansu - do kogo należy ten przywilej
- Wymiana wizytówek - z uwzględnieniem różnic kulturowych
- Etykieta, protokół służbowy w codziennych sytuacjach - gdzie znajdują zastosowanie zasady etykiety i protokołu
- Udział w wydarzeniach specjalnych z perspektywy organizatora i gościa - o co warto zadbać (usadzenie gości, precedencja w samochodzie, witanie gości z mównicy, rola gospodarza i gościa honorowego)
Zasady podczas zapoznawania ze sobą osób
- Zapoznawanie ze sobą osób z różnych środowisk: klientów, osób publicznych, znajomych, przełożonego, kolegów z pracy
- Precedencja podczas zapoznawania ze sobą osób
- Tytułowanie i zwroty grzecznościowe
- Small talk
Sztuka bywania - czyli etykieta przy stole i podczas przyjęć. Przyjęcia bufetowe, zasiadane, służbowe spotkania w restauracjach (teoria i praktyka*).
- Etykieta podczas przyjęć bufetowych
- Korzystanie z bufetu
- Kolejność spożywania dań
- Najczęściej popełniane błędy
- Etykieta podczas przyjęć zasiadanych
- Prawidłowe korzystanie z zastawy
- Mowa sztućców
- Serwetka
- Nietypowe dania
- Budowanie relacji podczas przyjęć
- Obowiązki gospodarza / przywileje gości
- Toasty
- Akceptacja win
- Nietypowe dania
* Lunch w formie warsztatowej (zastosowanie zasad w praktyce)
SZKOLENIE POPROWADZI
Dagmara Łuczka- Ekspert Etykiety Biznesu certyfikowany przez Międzynarodową Akademię Etykiety i Protokołu w Londynie. Ukończyła kursy w International Etiquette & Protocol Academy of London, Europejskiej Akademii Dyplomacji, Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych oraz szkołę Trenerów Grupy ODITK. Założycielka Projektowni Wizerunku, doradca w zakresie budowania wizerunku osób i firm, pasjonatka zagadnień związanych z etykietą i różnicami kulturowymi. Gościnny wykładowca studiów podyplomowych, prelegentka w szkołach i na konferencjach, trener. Prowadzi szkolenia i wykłady z zagadnień związanych z protokołem służbowym, savoir vivre i etykietą biznesu. Szkoli sektor biznesu, ale również z dyrektorów szkół, przedszkoli, doradców metodycznych, studentów i uczniów.
Autorka książki "Kultura budowania relacji służbowych - czyli etykieta biznesu w praktyce" wyd. CeDeWu, Warszawa 2020.
Posiada ponad 14-letnie doświadczenie w realizacji działań PR. Pracowała m. in. na stanowiskach rzecznika prasowego, stanowiskach menedżerskich oraz jako niezależny konsultant w obszarze komunikacji i budowania wizerunku. Jako wykładowca akademicki współpracowała m.in. z Uniwersytetem Gdańskim, Uniwersytecie Szczecińskim, Akademią Morską w Gdyni oraz Wyższą Szkołą Finansów i Administracji, gdzie prowadziła przedmioty poświęcone etykiecie biznesu oraz Media Relations (Uniwersytet Szczeciński).
Miejsce
Józefa Korzeniowskiego 19D, Gdynia